MISSION ACCOMPLISHED!!
Eindelijk doet alles het! Na een nieuwe ABS pomp, zijstandaarsensor, opgeblazen ECUen heel veel gezweet met de software is het dan toch gelukt Heb nu een Duke R computer erin dus ook de uitgebreide mappings erin, MTC, MSR etc. Ben denk ik in totaal 8 uur met de software bezig geweest op een gegeven moment bijna niets meer werkte. Samen met de beste man waarvan ik de pc mocht lenen contact opgenomen met KTM Oostenrijk. Zelfs hun kwamen er niet uit en vroegen waar ik in godsnaam mee bezig was haha. Uiteindelijk toch zelf nieuwe software erin geflashed en na een hoop proberen toch gelukt. Maar wat rijdt dat blok toch heerlijk, toch duidelijk meer vermogen ook onderin. wordt mooi weer vandaag dus nog ff rondje toeren [afbeelding]
MISSION ACCOMPLISHED!!
Eindelijk doet alles het! Na een nieuwe ABS pomp, zijstandaarsensor, opgeblazen ECUen heel veel gezweet met de software is het dan toch gelukt Heb nu een Duke R computer erin dus ook de uitgebreide mappings erin, MTC, MSR etc. Ben denk ik in totaal 8 uur met de software bezig geweest op een gegeven moment bijna niets meer werkte. Samen met de beste man waarvan ik de pc mocht lenen contact opgenomen met KTM Oostenrijk. Zelfs hun kwamen er niet uit en vroegen waar ik in godsnaam mee bezig was haha. Uiteindelijk toch zelf nieuwe software erin geflashed en na een hoop proberen toch gelukt. Maar wat rijdt dat blok toch heerlijk, toch duidelijk meer vermogen ook onderin. wordt mooi weer vandaag dus nog ff rondje toeren [afbeelding]
Hallo Allemaal,
Excuus dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maja als je een vraag hebt over de KTM 690 SMC dan ben je hier goed toch (zoekfunctie is gebruikt)?!
Als vervanger voor mijn z1000 (welke overigens te koop staat) ben ik opzoek naar een echte fun bike. Nu zijn er een aantal waar naar opzoek ben en dat zijn de volgende:
KTM 990 SMT
KTM 990 SMR
KTM 690 SMC
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de KTM 690 SMC puur voor het hooligan gevoel, echter vraag ik me af of deze motor bij mij past.
Over het algemeen rijd ik, als ik als tijd heb, plezierritten. Ik ga 1x per jaar naar Duitsland en rijd af en toe ook nog naar het werk (42km per dag).
Normaal gesproken is woon-werk 2/3 snelweg, maar kan in principe alles binnendoor rijden.
In totaal rijd ik dus zo'n 6000 á 7000 kilometer per jaar.
Nu is mijn vraag: Hoeveel kilometer rijden jullie gemiddeld per jaar en zou het te doen zijn op de SMC of kan ik beter uitwijken naar een SMR of SMT (wat weer andere motoren zijn uiteraard)?
Trouwens, moet je een wheelie kunnen / kunnen sliden om op een SMC te rijden of leer je dat vanzelf?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hallo Allemaal,
Excuus dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maja als je een vraag hebt over de KTM 690 SMC dan ben je hier goed toch (zoekfunctie is gebruikt)?!
Als vervanger voor mijn z1000 (welke overigens te koop staat) ben ik opzoek naar een echte fun bike. Nu zijn er een aantal waar naar opzoek ben en dat zijn de volgende:
KTM 990 SMT
KTM 990 SMR
KTM 690 SMC
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de KTM 690 SMC puur voor het hooligan gevoel, echter vraag ik me af of deze motor bij mij past.
Over het algemeen rijd ik, als ik als tijd heb, plezierritten. Ik ga 1x per jaar naar Duitsland en rijd af en toe ook nog naar het werk (42km per dag).
Normaal gesproken is woon-werk 2/3 snelweg, maar kan in principe alles binnendoor rijden.
In totaal rijd ik dus zo'n 6000 á 7000 kilometer per jaar.
Nu is mijn vraag: Hoeveel kilometer rijden jullie gemiddeld per jaar en zou het te doen zijn op de SMC of kan ik beter uitwijken naar een SMR of SMT (wat weer andere motoren zijn uiteraard)?
Trouwens, moet je een wheelie kunnen / kunnen sliden om op een SMC te rijden of leer je dat vanzelf?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hallo Allemaal,
Excuus dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maja als je een vraag hebt over de KTM 690 SMC dan ben je hier goed toch (zoekfunctie is gebruikt)?!
Als vervanger voor mijn z1000 (welke overigens te koop staat) ben ik opzoek naar een echte fun bike. Nu zijn er een aantal waar naar opzoek ben en dat zijn de volgende:
KTM 990 SMT
KTM 990 SMR
KTM 690 SMC
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de KTM 690 SMC puur voor het hooligan gevoel, echter vraag ik me af of deze motor bij mij past.
Over het algemeen rijd ik, als ik als tijd heb, plezierritten. Ik ga 1x per jaar naar Duitsland en rijd af en toe ook nog naar het werk (42km per dag).
Normaal gesproken is woon-werk 2/3 snelweg, maar kan in principe alles binnendoor rijden.
In totaal rijd ik dus zo'n 6000 á 7000 kilometer per jaar.
Nu is mijn vraag: Hoeveel kilometer rijden jullie gemiddeld per jaar en zou het te doen zijn op de SMC of kan ik beter uitwijken naar een SMR of SMT (wat weer andere motoren zijn uiteraard)?
Trouwens, moet je een wheelie kunnen / kunnen sliden om op een SMC te rijden of leer je dat vanzelf?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Idd goed te doen op de snelweg, hoewel het niet de leukste ritjes zijn. Ik rij ieder jaar 60km snelweg naar de grens, om dan binnedoor de de rit richting Luxemburg te vervolgen. Grootste nadeel vind ik de crosshelm met losse bril die behoorlijk gaat trekken aan je nekspieren op den duur.
Verder mag deze wel aan de startpost toegevoegd worden:
[afbeelding]
Hallo Allemaal,
Excuus dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maja als je een vraag hebt over de KTM 690 SMC dan ben je hier goed toch (zoekfunctie is gebruikt)?!
Als vervanger voor mijn z1000 (welke overigens te koop staat) ben ik opzoek naar een echte fun bike. Nu zijn er een aantal waar naar opzoek ben en dat zijn de volgende:
KTM 990 SMT
KTM 990 SMR
KTM 690 SMC
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de KTM 690 SMC puur voor het hooligan gevoel, echter vraag ik me af of deze motor bij mij past.
Over het algemeen rijd ik, als ik als tijd heb, plezierritten. Ik ga 1x per jaar naar Duitsland en rijd af en toe ook nog naar het werk (42km per dag).
Normaal gesproken is woon-werk 2/3 snelweg, maar kan in principe alles binnendoor rijden.
In totaal rijd ik dus zo'n 6000 á 7000 kilometer per jaar.
Nu is mijn vraag: Hoeveel kilometer rijden jullie gemiddeld per jaar en zou het te doen zijn op de SMC of kan ik beter uitwijken naar een SMR of SMT (wat weer andere motoren zijn uiteraard)?
Trouwens, moet je een wheelie kunnen / kunnen sliden om op een SMC te rijden of leer je dat vanzelf?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Thanks voor alle reacties
Uiteindelijk zijn alle ritjes wel met elke motor te doen, de vraag is alleen of het comfortabel is.
Als ik naar het werk ga ben ik in totaal (enkele reis) 25 minuten onderweg. Dat lijkt nog wel te doen als ik het zo lees.
Alle overige ritten waarbij ik dan wat langer op de snelweg, dat zien we dan wel.
Wat betreft het onderhoud is dat ook de reden dat ik naar een KTM 690 SMC(-r) kijk. Deze schijnen redelijk onderhoudsvriendelijk te zijn voor een supermoto toch?. Onderhoud is overigens geen probleem, dat doe ik grotendeels gewoon zelf. Alleen banden gaan hard als ik het goed begrijp?
Trouwens, wat is het gemiddelde verbruik van de motor en zijn er bij die ook bij die een 2e wielen hebben liggen (enduro/cross)?
Uiteindelijk zal een proefritje een hoop duidelijk maken qua feeling etc. (voor zowel de SMC als SMT). Ik rijd zelf nu ook een zware ‘logge’ motor zonder enige vorm van windbescherming, dus in dat opzicht ben ik dat wel gewend. Al scheelt het qua gewicht wel een paar kilo waardoor de Z1000 wat stabieler zijn rijden.
@Xiox, Lees ik nou dat die van jouw te koop staat?
Er is alleen 1 ding, stel dat ik een SMC-r ga kopen dan ik wel de stoerste ben van mijn motorvrienden, gezien ik dan de enige ben op een supermoto.
Haha thnx jongens! Ja een kleine stage bij KTM engineering lijkt me wel cool, aber meine Deutsch ist nicht so gut haha
haha ja thnx Elconel. 2019 omdat KTM blijkbaar nu dus toch bezig is om een smc te bouwen met het nieuwe blok. Of ik ben te snel geweest of KTM is te laat..Hela, Tis bij deze den off. 2019 SMR R geworden! goed gedaan @daantjuh
Idd goed te doen op de snelweg, hoewel het niet de leukste ritjes zijn. Ik rij ieder jaar 60km snelweg naar de grens, om dan binnedoor de de rit richting Luxemburg te vervolgen. Grootste nadeel vind ik de crosshelm met losse bril die behoorlijk gaat trekken aan je nekspieren op den duur.
Verder mag deze wel aan de startpost toegevoegd worden:
[afbeelding]