Duke is binnen! Het inrijden kan beginnen.
Helaas ook last van de olie lekkage/het zweten van het carter (bekend probleem zo langzamerhand zou je zeggen). Dus dat zal dan wel tijdens de 1000 beurt worden opgelost (wachten nog op antwoord KTM).
Verder rijdt ie echt helemaal geweldig, ook als ik het nog even super rustig aan doe (heb maar op rain mode gezet, gaat dat makkelijker). QS+ ook een paar keer geprobeerd, ging toppie.
Floept soms wel snel naar z'n 1 of 2 als je hem in neutraal probeert te krijgen. Nieuwigheid zeggen we dan maar, voetje moet nog even wennen
Duke is binnen! Het inrijden kan beginnen.
Helaas ook last van de olie lekkage/het zweten van het carter (bekend probleem zo langzamerhand zou je zeggen). Dus dat zal dan wel tijdens de 1000 beurt worden opgelost (wachten nog op antwoord KTM).
Verder rijdt ie echt helemaal geweldig, ook als ik het nog even super rustig aan doe (heb maar op rain mode gezet, gaat dat makkelijker). QS+ ook een paar keer geprobeerd, ging toppie.
Floept soms wel snel naar z'n 1 of 2 als je hem in neutraal probeert te krijgen. Nieuwigheid zeggen we dan maar, voetje moet nog even wennen
Dit toevallig niet nee!Dat had je toch allemaal niet met de Tracer hé...
Ik ben ook wel benieuwd naar die 790
HahaHet is een KTM niet zo'n ouwewijven japaner , knallen met dat ding.
Wie o wie heeft er hier KTM My Ride op de 790 in combinatie met een Android toestel?
Ik heb My Ride op die van mij, maar na het pairen met de motor staat zowel op de motor als in de my ride app 'not connected'. Terwijl in Android te zien is dat deze toch wel verbonden is met de motor.
Heb ik getest op verschillende toestellen en Android versies en ik krijg overal hetzelfde resultaat. Dus ik probeer erachter te komen of het toevallig iets is met mijn My Ride ding of een algemeen probleem.
(koppelen met de 390 Duke van m'n vriendin gaat overigens prima en laat overal, motor - app - android, 'connected' zien)
Bedankt voor je reactie. Heb zowel met als zonder headset geprobeerd. Daar staat dan overigens bij de motor wel 'connected' bij.Bij mij werkt het zonder problemen. Ik heb de app geïnstalleerd en dan de instructies van de app gevolgd zonder problemen.
Heb je ook een headset verbonden?
Ha, leuk om jouw indrukken te lezen.Vandaag een testrit gedaan met de 790. Hierbij mijn persoonlijke mening en vergelijk met mijn Tracer900.
Motorblok: Prettig! Hij voelt krachtiger aan dan de Tracer en wat een mooie sound uit de standaard demper. Minpunten van het blok vond ik dat de rode zone mss wel net iets verder mocht liggen + het nemen van een rondpunt gaat niet vloeiend (in z'n 2 bokt de motor en in z'n 1 was ie te agressief, motor stond wel in sport-setting). Aan iets hogere snelheden was het blok wel soepel. Quickshifter werkt heel soepel, zowel op- als neerschakelen, slechts 1 keer kon ik de bak op een foutje betrappen (gewoon duidelijk schakelen is de boodschap).
Sturen: Ik vond hem wendbaar en licht aanvoelen maar iets zwaarder sturen dan de Tracer (die staat dan ook op sportieve Sportsmarts 2 max, mss wel beter dan de Maxxis banden), aan de andere kant vond ik hem een stuk stabieler in zowel trage als snellere bochten (zelfs al heeft de Tracer een Hyperpro Streetbox). Bij hard remmen vond ik de voorvork wat aan de zachte kant, maar dit heeft slechte invloed op de rest van het sturen.
Design: Mooi, scherp, past bij dit type motor. Enkel de uitlaat en de achtlichtunit vind ik ronduit lelijk. Tevens raakte ik met mijn hiel de uitlaatdemper. Mooi dashboard, bij direct zonlicht niet altijd even duidelijk, de dash van de testmotor zal al vol met krassen...
De zitpositie is comfortabel, lekker dicht op het stuur maar ietsje voorover gebogen, een scherpere kniehoek en dus minder relaxed dan op de Tracer.
Kleuren: Persoonlijk vind ik de zwarte mooier (zou wel extra oranje accenten toevoegen), de oranje vond ik het plastiek wat goedkoop ogen.
Conclusie: Veel motor voor die prijs. Sportief te berijden (knietje leggen op een rondpunt is wel bijna niet te doen door het wat bokkige karakter op die snelheden), had van het sturen nog iets meer speelsheid verwacht.
In deze klasse is het misschien wel een winner.
Zou ik de Tracer ervoor inruilen? Voorlopig toch maar niet.
Nog een vraagje aan de eigenaren: begint jullie brandstofniveau ook helemaal op 100%, alle blokjes vol, en dan na een stukje rijden geeft hij het correcte niveau pas aan? Is dat een feature?
Ahhh ok, vond het al wat vreemd. Ook al zet je hem weg met één blokje benzine er nog in. Zodra je hem start is het eerst even alsof ie vol is een duurt het twee minuten voordat het correcte niveau weergegeven. Zoiets staat ook in de handleiding, alleen lijkt het niet alsof ik aan een van de voorwaarden voldoe waarom dat twee minuten moet duren.
Maar als iedereen dat heeft dan zal het wel normaal zijnen wellicht eens aangepast wordt met een software update ofzo
Gisteravond de uitnodiging gehad voor het Duke Experience event voor de vroege kopers van de 790 Duke
Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen die middag/ avond!
Weet ik nog niet. Het is pas 11 Mei, had ik er misschien effe bij mogen zeggenWas het wat?
Hebben ze nog gemeld dat er wat problemen zijn met olieafdichtingen
Haha, dat zal het vast zijn!Wellicht houdt de computer van jou 790 rekening met je MF nickname
Haha, dat zal het vast zijn!
Maar nog even voor mijn beeldvorming, bij jou begint ie dus ook altijd na contact aanzetten & starten met alle blokjes vol voor ca 2 min?