Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ktm 790 duke




Spendeer dan een paar euro meer en hang er iets fatsoenlijks onder
 


Spendeer dan een paar euro meer en hang er iets fatsoenlijks onder
hahaha, ik zat erop te wachten.
Helaas ga je het voor die paar euro niet redden.

Als ik 11k heb zou moeten tikken voor de motor en er ook nog benzine in wil kiepen ga ik echt niet voor 500 Euro een echte Akra monteren.

Die nepperts kosten 35-40 Euro en ik kan je uit ervaring vertellen dat ie prima klinken op een tweecilinder, met alleen het einddopje van de dB killer erin. Pijpje afzagen dus.

Ik rijd met de zogenaamde AliMura. Doet het prima en staat mooi.
Kwalitatief een stevig ding en goed door de Chinezen in elkaar gezet hoor. Als je zo'n ding nooit in de hand hebt gehad mag je er niet over oordelen. Begrijp me niet verkeerd, er komt een heleboel zooi uit China, maar die AliPovic dingen zijn best OK.

Misschien kwalitatief net iets minder, maar dat voor een tiende van de prijs ....
De prijs/kwaliteit verhouding is zeker een topper.

 
Laatst bewerkt:
Haha, die uitlaten heb ik nog nooit echt serieus bekeken. Maar dat is wel goedkoop ja, bizar.

Naja, eerst volgend jaar de duke eens huren voor een aardig weekendje ofzo. Ik heb nog zeer warme herinneringen aan m'n 690 Duke en hoe die reedt/stuurde, heerlijk! Ik verwacht dezelfde ervaring (op steroïden) op de 790. Dus het kan ook nog wel eens tegenvallen. Prototype previews klonken in ieder geval wel hoopvol.
 

Heb er zelf idd geen ervaring mee, ken alleen de advertenties van Marktplaats van dempers in carbonlook met een akrapovic logo erop
Ik zeg ook niet dat alles uit China troep is.
Heb een prima setje Chinese hendeltjes op mijn SD zitten en heb aardig lang met Chinese spiegeltjes gereden.
Mijn redenatie is meer: als je toch al 11k stukslaat op een nieuwe fiets kan die akra demper er ook wel bij. (Al denk ik dat je die er ook wel gratis of zo goed als, bij kan krijgen van de dealer)


Heb jij ooit wel eens een negatieve review gelezen door een 'bekende' journalist?
 
Laatst bewerkt:
OK, OK,
Ongeacht welke uitlaat erop zit is het een orgastisch mooie fiets, en als je weet hoe de 690 rijdt kan dit alleen maar beter zijn met grofweg 50% meer vermogen en vermogensafgifte van een V-twin. Alleen de echte 1-cilinderfanaten zullen er 'niets aan vinden.'
Maar nog even wachten ....
 
Ben benieuwd hoe groot deze is, ben zelf 2 meters en mij lijkt dit wel wat.
 
Ik vind hem wel ok.

Is het stuur zo laag, of lijkt het zo door de bocheltank?
Ik ben net van een Street Triple terug op een Duke 690 overgestapt omdat mijn gewrichten het niet zo aangenaam vonden.
 
Is het stuur zo laag, of lijkt het zo door de bocheltank?
Ik hoop eigenlijk dat het wat lager is dan dat van de 690.
Wat me het minst aanspreekt van de 690 het hoge stuur, en op de 125 naast dat stuur ook het totale gebrek aan vermogen

Ik had er eigenlijk nog nieteens zo op gelet, maar de hoogte van het stuur ziet er tov het zitvlak helemaal niet verkeerd uit. Veel meer voorover dan op de 690 zo op het oog.

Ready to Race

Wel slim dit zo te doen. Mensen die een hoge willen pakken de 690, of zetten zelf een hoger stuur op de 790.
We laag wilt 'moet' een 790 kopen, want een lager stuur plaatsen op de 690 is door de tankpanelen eigenlijk niet mogelijk.

 
Laatst bewerkt:
mijn broer heeft ook een china akra
ik heb hem er aan gelast en hij gaat nog steeds goed met zijn china akra
hier filmpje:
 
mijn broer heeft ook een china akra
ik heb hem er aan gelast en hij gaat nog steeds goed met zijn china akra
hier filmpje:
Op een SV650 1st gen.
Wat een toeval!

Ik heb 'm met de linkpijp van een R1 gemonteerd, dus zit iets hoger.


Maar het wort off-topic, dus nu weer snel naar de Duke790 ...
 
Laatst bewerkt:
Eh, is dat niet gewoon een 390 Duke?

Vind het allebei wel wat hebben, buizen of gegoten subframe. Vond/vind het er op de 690 duke ook wel mooi uit zien. Heb ooit wel eens gelezen dat het gegoten subframe goedkoper te produceren is dan een gelast buizen subframe. Vind die luchtgaten erin wel mooi
 
Bij het prototype kwam een deel van de onderdelen uit een 3D printer, zal voor de productiefiets nog geen optie zijn.

Ben heel benieuwd hoe de 790Duke het gaat doen, concurrentie is stevig (StreetTriple, MT-09, Z900) met name de Striple is toch wel een heel lekker stuurfietsje, die bovendien in 3 versies te krijgen is.
 
eerste afleveringen worden eind maart verwacht
ook de demo's lijken niet eerder te komen
had gehoopt dat er eerder demo's waren
had wel zin om in januari een klein stukje te rijden en
dan beslissen om wel of niet te bestellen
 
eerste afleveringen worden eind maart verwacht
ook de demo's lijken niet eerder te komen
had gehoopt dat er eerder demo's waren
had wel zin om in januari een klein stukje te rijden en
dan beslissen om wel of niet te bestellen

Gewoon bestellen, niet zo moeilijk doen, wat kan er fout gaan

Ik wacht wel op de 790RR
 
Laatst bewerkt:
Dat gegoten frame hebben meerdere merken. Vind juist dat buizen frame zoals op de 390 wel tof.

Ben verder niet zo enthousiast over de uiteindelijke looks van de 790. Lijkt nu teveel op de Z800 en andere Japanners en de buddy en uitlaat zijn negatieve blikvangers t.o.v. het prototype. Om bij een nieuwe fiets meteen allemaal vervangingsonderdelen te kopen lijkt me niks.

Hopelijk komen ze volgend jaar met een style update voor de 690 die meer op de 390 lijkt.
 


Ik vind die spiegels wel echt heel gaaf! Ben benieuwd of die straks ook passen op de 1290 als ze uit zijn
 
er is gezegd dat de prijs van de 790 9300e is in duitsland
als je kijkt naar een kawasaki z 900 kost die in duitsland 9100e
bij kawasaki nederland kost die zelfde motor 9999e
dus zou de nieuwe 790 duke 10.400 kunnen kosten , of daar in de buurt
ben erg nieuwsgierig
 
Laatst bewerkt:
Redelijk generieke spiegels toch, maar dan omgedraaid. Er moet haast wel zoiets zijn voor vrijwel iedere motor op de aftermarkt... markt. maar dan staat er geen ktm op