Ktm 950 sm problemen!! (Hulp gevraagt!)

Naivra

MF'er
23 mei 2017
30
0
Roosendaal
Hallo beste motor fanaten.

Ik heb sinds kort een ktm 950 sm aangeschaft.

Motor is van 2006 en heeft iets meer dan 30k km gelopen.
Motor was volledig standaart

Nou heb ik wat problemen met de motor en ik vraag me af of jullie mij daarbij kunnen helpen.

Na aanschaf is de olie ververst door mijzelf
Olie zag er goed uit rook niet gek en geen ijzer
Bijgevult met motorex 5w50

Pas geleden akrapovic eindempers op laten zetten
Standaard luchtfilter
Geen re-jet


Problemen begonnen na het oefenen van wheelies. De motor liep na een wheelie heel zwaar voor 3-5 min en pakt zichzelf daarna weer op.

Zodra ik dan ook de koppeling intrek valt deze soms uit.

1x klonk het alsof deze op 1 cylinder liep maar sinds ik stationair omhoog gedraaid heb doet die dit niet meer ( ik had deze zelf naar beneden gedraait want het leek net een opstijgent vliegtuig maar dat bleek normaal te zijn)

De motor start lastig ik moet altijd wat gas bijgeven wil deze lekker aangaan.

Mijn koelvloeistof zakt na elke rit en mijn olie dop laat een melk achtige vloeistof zien aan de binnenkand ( lekke koppakking? )
De olie ruikt ook sterk naar benzine en als ik de motor voor het eerst start op een dag komt er een klein pluimpje witte rook uit de dempers daarna doet die dit niet meer de rest van de dag en hij rookt ook niet zichtbaar

Motor mist geen power rijd perfect ( haalde laatst nog de 220 oo de snelweg, staat toch echt max 115 ) motor maakt geen rare geluiden alleen stationair loopt deze heel stroef.
Rpm loopt niet constant en dropped dat het lijkt dat deze gaat uitvallen een beetje gas geven en dit is verholpen

Motor raakt niet oververhit, op warme dagen komen er wel 5 blokjes op het scherm maar dan kicken de ventilatoren aan en brengen het weer mooi terug naar beneden

Ook werkt mijn neutraal sensor niet meer lekker alleen als ik de schakelpookje een stukje omhoog duuw richting de tweede versnelling gaat het lampje aan maar dit licht waarschijnlijk aan viese contacten.

Motor was in perfecte staat toen ik hem kocht maar nu lijkt het net alsof alles in elkaar begint te storten.

Ik hoop jullie hiermee genoeg informatie te hebben gegeven

Mvg
Diego
 
Problemen begonnen na het oefenen van wheelies

Misschien heeft hij door deze fratsen niet genoeg olie gehad op vitale delen

Lees even mee wat de echte monteurs er van vinden .En Wheelies maken lijkt me zowiezo niet echt toppy voor je brommert succes kerel
 
Problemen begonnen na het oefenen van wheelies

Misschien heeft hij door deze fratsen niet genoeg olie gehad op vitale delen

Lees even mee wat de echte monteurs er van vinden .En Wheelies maken lijkt me zowiezo niet echt toppy voor je brommert succes kerel
Dankjewel voor de reactie zoiets dacht ikzelf ook aangezien de motor nu nogsteeds goed loopt en zodra het voorwiel omhoog komt ( een paar keer getest gisteren op sypmtonen) en nog geen sec na de wheelie begint deze heel moeilijk te lopen tot bijna uitvallen toe. Had mijn husqvarna 610 nooit last van en zou wel raar zijn dat een sm als deze daar wel last vam heeft.
 
Zou me motor lekker heel houden en stoppen met die wheelies Snap het wel hoor heb dat zelf ook gedaan vroeger Denk dat ook je carb niet echt mee werkt maar hoop dat een echte monteur ook even wat wil zeggen ben nu ook wel benieuwd
 
Als je geluk hebt is het de keerring tussen de waterpomp en de oliepomp.
Het feit dat de olie naar benzine ruikt zou het ook wat anders kunnen zijn.

Welk merk olie heb je erin gedaan?
 
Als de kvs toch sterk zakt en het lekt niet naar buiten op de grond en het komt niet bij de olie terecht?
Dan is er toch nog maar 1 plek waar het kan blijven toch?
 
olie stinken naar benzine is mogelijk hangende vlotter?
wat betreft je koel vloeistof trek eens je olie filter er uit, indien de lamellen van de filter zijn vervormd is je keering van de waterpomp kapot.

veel info kun je hier vinden: OC Hall of Wisdom
2020-05-25_131129.png
 
olie stinken naar benzine is mogelijk hangende vlotter?
wat betreft je koel vloeistof trek eens je olie filter er uit, indien de lamellen van de filter zijn vervormd is je keering van de waterpomp kapot.

veel info kun je hier vinden: OC Hall of Wisdom
Bekijk bijlage 1504468
Dankjewel ik ga het meteen bekijken. Ik heb dr carberateur eruit gehaalt en wow mijn vlotter lagen gewoon los in het bakje ze leunde totaal niet op het vlotter naaldje dus ik heb het clipje gebogen en die staan nu goed. Motor loopt een heel stuk beter ik ga dit weekend gelijk het filter bekijken
 
Kan niet missen bekend kwaaltje de waterpomp as en keering Er staan zat voorbeelden op YouTube hoe te vervangen en even het koelsysteem goed doorspoelen
met water
 
Kan niet missen bekend kwaaltje de waterpomp as en keering Er staan zat voorbeelden op YouTube hoe te vervangen en even het koelsysteem goed doorspoelen
met water
Dankjewel voor u antwoord ik ga het meteen aanpakken kost niet zo heel veel dus laten we daar mee beginnen
Mvg
 
olie stinken naar benzine is mogelijk hangende vlotter?
wat betreft je koel vloeistof trek eens je olie filter er uit, indien de lamellen van de filter zijn vervormd is je keering van de waterpomp kapot.

veel info kun je hier vinden: OC Hall of Wisdom
Bekijk bijlage 1504468
Mijn olie filter heeft inderdaad kleine vorming van golfjes erin niet zo erg als de foto maar het is niet 100% recht. Dus waterpomp is dan het geval? Of kan dat ook bij een koppakking gebeuren?
 
Je vervangt je uitlaat zonder re-jet en je olie ruikt sterk naar benzine en je verliest koelvloeistof.....en dan ga je lekker nog wat wheelys doen en 220 rijden.

Wat de technische oorzaak is, daar ga ik niet aan beginnen, maar ik veronderstel dat de manier waarop je met je motor omgaat niet veel goeds bijdraagt.

Succes !
 
Je vervangt je uitlaat zonder re-jet en je olie ruikt sterk naar benzine en je verliest koelvloeistof.....en dan ga je lekker nog wat wheelys doen en 220 rijden.

Wat de technische oorzaak is, daar ga ik niet aan beginnen, maar ik veronderstel dat de manier waarop je met je motor omgaat niet veel goeds bijdraagt.

Succes !
Voor alleen dempers is meestal een rejet niet nodig vaak bij vol systeem en filter dan wel. Olie dat naar benzine rook heb ik al opgelost de vlotters lagen los in de carbs dus de motor liep veel te rijk. Koelvloeistof bleek uiteindelijk de waterpomp te zijn die een heel klein beetje lekte. Voor de rest het is een 950 supermoto dus ik denk dat wheelies niet echt een probleem zullen zijn voor deze motor. En de 220 betreft was puur om te kijken of de motor power verlies had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan