Hallo iedereen. Ben er weer. +/-1.500 km gereden in 5 dagen tijd. Waarvan 400km offroad in het zwarte woud.
Na een avond inpakken en zwaar doorhalen 's ochtends op Koninginnedag vertrokken in de regen en bittere kou. Genoeg mee nemend om een paar dagen te gaan kamperen.
Last van een kater, koude klauwen en een zeiknatte lerenbroek zijn ik op m'n SE en een maat van me op een transalp 600 binnendoor naar Saint Hubert gereden. Dit ligt in de Ardennen tegen de Franse grens.
Met alleen een kompas en een gevoel van avontuur kwamen we afentoe langs de leukste plekken.
's Nachts nog bruut wakker gemaakt door een vos die me tent binnen gekropen was. Ik was net te laat met m'n laars anders had ik nu een mooie staart achter m'n motor hangen.
De volgende ochtend was ik, na een nacht klappertanden, zeer blij dat de zon weer opkwam. Een paar bakken koffie gezet en weer verder gereden. Opnieuw met regen. Op een gegeven moment bijna weer omgekeerd en naar huis gereden.
Maar als je dan eenmaal met een voorzichtig zonnetje het Schwarzswald binnen komt rijden is de ellende snel vergeten.
De volgende dagen hebben we de camping in Erbersbronn als uitval basis gebruikt.
Erg leuk rijden. Van semi onverhard:
tot diep in de bossen waar geen paden meer lopen:
Afentoe kwam je dan echt spectaculaire dingen tegen. Een mooi stuwmeer waar ik nog twee forelletjes heb kunnen vangen. Die zijn meteen op de BBQ gegooid. Het leven kan niet veel beter dan dat.
Halverwege ook nog ff van voertuig gewisseld.
Mijn oordeel van de Super Enduro na deze test?
Damn, wat een fiets!!
Beetje afzien met lange afstanden vanwege een harde zadel en weinig beschutting tegen de wind maar power genoeg. Heb met volle bepakking nog 196 km/u op de teller gehad.
In het terrein is dit ding meedogenloos en waanzinnig.
100+pk en bosgrond is een beetje een overkill.
Ik heb nog spierpijn in mijn schouders van het vasthouden aan de motor als ik er achteraan wapper. Bijna onmogelijk om in de eerste vier versnellngen zonder spinnend achterwiel te rijden.
Liefkozend noem ik m'n motor
"Die schreckliche Reifenfresser". Na amper 900km was dit nog van de achterband over.
Ik heb respect voor de man die 100% uit deze fiets weet te halen.
(Als die al bestaat) Ik haalde hooguit 20%.
De opgelopen schade:
- Gebroken koppelingshendel
- Wat krasjes op de tank en ego
- Mijn hengel is op de terug weg gebroken.
- M'n achter- en voorlicht en m'n toeter werken niet meer. (Vaag probleem, zekeringen en lampjes zijn nog goed)
Leuk feitje:
In het terrein is had ik een verbruik van 1 op 9.
Op de snelweg heb ik 1 op 18 gehaald. Zuiniger dan de 600cc transalp van m'n maat.