KTM 950 Smr trillende voorpoten bij laag toerental

mrwvan

Rookie
26 apr 2016
1
0
Beste

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een KTM 950 SMR }) uit bj 2010 met 37dkm op de teller.
Nu ik de eerste kilometers aan het maken ben valt me iets op tijdens laag (net boven stationair toerental) toeren. Als ik optrek merk ik dat in de eerste (schat ik ) 200 toeren boven stationair de motor erg bokkerig en/of ruw is. De trilling die dan voelbaar is zorgt dat mijn voorpoten van de schokbreker trillen :/ .
Op dat moment komt mijn spatboard aan de binnenzijde net tegen mijn radiateur aan en geeft dan een tikkend/rammelend geluid. Gelukkig zit er een bescherming voor de radiateur *D .

Vervolgens als ik aan het rijden ben in zijn 2,3, en 4 en ik zit in het zelfde toeren gebied zie en voel ik het zelfde bij accelereren. Als ik dan weer naar mijn veerpoten kijk zie ik deze (in de lengte richting van de motor) weer op en neer gaan :/
Zodra de motor net voorbij dat punt is loopt deze erg netjes. Nu denk ik zelf dat het misschien toch met de afstelling heeft te maken van de carburateurs want ik heb ook een beetje moeite met starten. Eigenlijk kan ik de shoke niet gebruiken want met het minste beetje choke start deze niet meer. Als ik start zonder choke moet ik een beetje met het gas spellen om de motor aan de gang te krijgen en te laten lopen. Als hij zo'n 30 sec loopt blijft de motor goed lopen.


Nu kan het zijn dat dit erbij hoort maar aangezien ik nog garantie heb wil ik wat meer informatie inwinnen om dan terug te gaan :)

Voordat ik deze motor had gekocht had ik al wel gereden op een andere 950 SM (en ook een Ducati Hypermotard 1100 :N ) maar was me dit niet opgevallen.

Alvast bedankt voor de reactie
 
Ik wist niet dat KTM een 2,3 versnelling heeft, schakel je dan op naar de 4,6 versnelling?


Ontopic: Zijn de vorkpoten niet doorgestoken door de kroonplaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan