Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
Als ik het zal proberen eindig ik in de sloot. Ik zou daarentegen wel graag een 1290 willen hebben. Maar gewoon omdat ik de rijervaring, het gevoel van dat koppel en de looks gewoon geweldig vind. Echter zegt mijn bankrekening steevast NEE als ik hem vraag
 
Ja? zijn er van jullie die dat lukken? Slidend op de bocht aankomen ?

Met een zwabberend en stuiterend achterwiel is iets anders dan slidend
Dat eerst lukt me prima, dat tweede heb ik nog nooit bewust geprobeerd, en weet niet of ik dat ooit zal doen op de sd
 
Sliden is idd heel wat anders dan lig ik waarschijnlijk in dezelfde sloot als Benji

Met euro4 norm ontkom je niet meer aan alle electronica.

Even los van al het vermogen van de 1290 vind ik het op dit moment wel de mooiste motor die er te koop is.
Wel 2e hands want nieuw? dan zegt ook mijn bank bikkelhard NEE.
 
Met een zwabberend en stuiterend achterwiel is iets anders dan slidend
Dat eerst lukt me prima, dat tweede heb ik nog nooit bewust geprobeerd, en weet niet of ik dat ooit zal doen op de sd

Idem, terugschakkelen of remmen zodat de achterband wat slipt is geen probleem. Half driftend aankomen lijkt me wel cool om te kunnen. Duke is me alleen iets te veel waard om de gok te nemen
 

Ik moet nog steeds eens proefrijden. Kijk wel steeds actiever op MP wat er zoals te koop staat aan 1290's betrap ik mezelf op
 
Heb een tijdje geleden de 1290 mee gehad als vervangmoto, tijdens een groot onderhoud, ik vond (natuurlijk) het grote verschil in power hard opvallen, maar ook de andere zithouding, tegenover de 990 veel comfortabeler, het zadel is lager, denk ik. Ik had de indruk meer "in" de moto te zitten, tegenover erop, zalig om mee te rijden, maar vind de 990 mooier, de 1290 vind ik er nog venijniger uitzien, wat ik mooier vind, maar dan valt het instrumentenpaneel op, zo plompverloren er bovenop gemikt, vind ik, zal ook wel om aerodynamische redenen zijn, maar doet afbraak aan het totaalplaatje volgens mij
 
Ik vermijd expres een proefrit met de 1290, ik wil het niet weten....

De nieuwe tellerpartij vind ik trouwens erg geslaagd, stuk beter dan de vorige.
Al zou ik persoonlijk een analoge toerenteller erg missen denk ik
 


Nice! Daar rijd ik ook vaak, leuke bochtjes, wel uitkijken voor wielrenners
 
Ik heb wel een uitgebreide proefrit gemaakt op de 1290, en hoewel ik het een geweldige bike vond was ik niet overdonderd door het vermogen.
Ook de electronica vond ik niet 'top-notch' zeker als je (zoals ik) daarna op de Tuono rijd waarvan de electronica een stuk meer 'sophisticated' is.

Als ik zou moeten kiezen zou ik weer voor de 990 gaan, vermogen komt er net zo grof uit en wordt niet op de weg gehouden door electronica... maar bovenal vind ik het uiterlijk en het feit dat je hoger 'op' de motor zit veel mooier, je ziet nog een beetje de 'roots' van KTM op supermoto gebied zeg maar..

Hij zal er heus nog wel een keer komen die 1290 maar voorlopig kijk ik nog steeds liefkozend naar m'n 990 (vanaf de bank )
 
Nice!
Hoe ging het die laatste rit met je olie vuldop BTW? Geen lekkage meer?

Ben ik nog niet over uit! Het is nog wel wat vochtig, maar dat kan een restje zijn. In ieder geval niet meer zon stroom als tijdens onze rit. Ik ga vd winter wel een nieuwe dop plaatsen heb ik me bedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.