Dat hoort volgens mij niet.
Een rfs hoort oerbetrouwbaar te zijn.
Is ie dat niet, is er wat stuk (duh)
RFS is zeker betrouwbaar, maar alles heeft onderhoud/liefde nodig.
Die dingen zijn nu allemaal 10-15 jaar oud, hebben regelmatig een eigenaar of 3-4 gehad, dus ja, er zal zeker het nodige aan achterstallig onderhoud zijn.
Onthou wel, die dingen waren en zijn pittig qua vermogen, dat houdt in dat het ook gewoon slijt in de loop der jaren
Ja ik zit wel enorm te twijfelen op het moment,
Ik kan hem helemaal uit elkaar halen en ik gok rond de 1000 eurie in het blok pompen en dit jaar op rijden.
Of ik kan een 300exc zoeken die een stuk simpeler en goedkoper in onderhoud is., maar niet echt goed is op de weg, en aangezien ik ook af en toe op de weg een stukje wil rijden, is dat niet ideaal.
En als laatste optie,
Toch weer een CRF450R 2008 halen, op kenteken zetten en heel mooi opbouwen.
Ja ik zit wel enorm te twijfelen op het moment,
Ik kan hem helemaal uit elkaar halen en ik gok rond de 1000 eurie in het blok pompen en dit jaar op rijden.
Of ik kan een 300exc zoeken die een stuk simpeler en goedkoper in onderhoud is., maar niet echt goed is op de weg, en aangezien ik ook af en toe op de weg een stukje wil rijden, is dat niet ideaal.
En als laatste optie,
Toch weer een CRF450R 2008 halen, op kenteken zetten en heel mooi opbouwen.
Sorry geen verstand van maar heb jij godnondeju nu 4 voeten?
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Koelingprobleem is gefixt, alleen ik zag opeens dat er olie aan de achterkant van de carburateur zat..
Vervolgens de ontluchtingsslang eraf gehaald, waar toen een hoop olie uitkwam..
Net weer gestart met het opvangbakje eraan, alleen maar een restje erin tot nu toe.
Vreemd dit, vorige keer ook testritje gemaakt met het bakje en toen was er niks meer aan de hand.
Maar het viel dus op dat hij een kloppend geluid maakt.
Nope heb hem nog niet open gehad, maar heb hem laatst weer gestart en toen klonk hij prima,Heb je de lagers van de tuimelaars bekeken?
KLeur van de platen zegt alleen dat ze heet zijn geweest. Als ze nog vlak zijn, gewoon laten zitten.
Slechte platen gaan slippen, niet ontkoppelen ligt aan iets anders, bv lucht in de leiding of lekke slave afdichting.
Zo, even niet heel actief geweest de laatste tijd. Hier een foto hoe de mijne er nu bij staat:
[afbeelding]
Wel te doen met wat warmte dus, tk twijfel om het zelf te gaan doen.