Eerste zuiger na 280 uren /11000 kms waarvan 85% Offroad (volgens de handleiding moest deze er na 80uur als uit).
Laatste 2 jaar meer harde paden dan echt Offroad gereden. Meer samen met de vrouw gereden,dan gaat het wat rustiger.
Het is dat er geen goede zuigerveren meer voor te koop zijn (2008) anders was deze er gewoon weer terug erin gegaan. Hoonsporen zijn nog steeds zichtbaar in de cilinder.
Alles ziet er nog prima uit. Verbruikte alleen wat olie (te zien aan de bovenkant).
Kleppen lekken niet, lektest was nog steeds 5%.
Small-end en pen, niks aan te zien voelen.
Bigend voelt speling vrij aan lager lopen allemaal soepel.
Alleen de distributieketting was aan vervanging toe (meer op gevoel), ik had nog 1mm op de spanner over. Zet er dan ook meteen een nieuw spanblad in omdat die ook veranderd is in 2009.
Het was dat de ketting vervangen moest worden en dacht dan wil ik de zuiger ook meteen zien, anders had ik de zaak dicht gelaten. Als ik wist wat ik nu weet had alleen de ketting vervangen hoeven te worden.
Maar, dan kan ik er nu weer een paar jaar tegen