KTM duke 125 in de wd 40 gezet voor de winter, start nu niet meer

29 nov 2021
9
2
Nu het weer kouder wordt en er meer rotzooi, en soms zout, op de weg ligt wilde ik mijn KTM duke 125 uit 2013 zo goed mogelijk beschermen tegen alle rotzooi.
Ik heb alle boutjes en roestplekjes in de wd-40 gezet om maar eens mee te beginnen. Toen ik hem daarna warm wilde draaien voor ik ermee op pad ging wilde hij niet meer starten. Startmotor draait prima rond alleen slaat niet aan.

Eerste gevoel zegt bougies. Maar het lijkt mij sterk dat een paar druppeltjes wd-40 die bovenop het motorblok zijn geland bij de bougies terecht kunnen komen.....

iemand vergelijkbare problemen gehad met schoonmaken en/of in de wd 40 zetten?
alvast bedankt
 
Sommige dingen hoeven niks met mekaar te maken hebben maar een toevalligheid ,! ----- en die slaat toe dus alles gewoon stap stap nakijken .

Maar mijn stekker verbindingen spuit ik rustig in met wd 40
klopt, maar toen ik hem gisteren in de garage zette deed alles het nog prima. Ik ga eerst de vonk van de bougie nakijken en dan zie ik wel verder
 
Nu het weer kouder wordt en er meer rotzooi, en soms zout, op de weg ligt wilde ik mijn KTM duke 125 uit 2013 zo goed mogelijk beschermen tegen alle rotzooi.
Ik heb alle boutjes en roestplekjes in de wd-40 gezet om maar eens mee te beginnen. Toen ik hem daarna warm wilde draaien voor ik ermee op pad ging wilde hij niet meer starten. Startmotor draait prima rond alleen slaat niet aan.

Eerste gevoel zegt bougies. Maar het lijkt mij sterk dat een paar druppeltjes wd-40 die bovenop het motorblok zijn geland bij de bougies terecht kunnen komen.....

iemand vergelijkbare problemen gehad met schoonmaken en/of in de wd 40 zetten?
alvast bedankt
Goed gedaan.:t
De oplossing zit in wat je nog meer gedaan hebt, of wat juist niet.
 
Je schrijft "stekkers in de witte vaseline". Hoe, heb je stekkers geopend, in de vaseline gespoten en weer gesloten?
Dat kan een oorzaak zijn (van slechte elektrieke verbindingen).
(Gebruik hiervoor beter k60 spray, dat is daar zeker voor bedoeld).
 
Je schrijft "stekkers in de witte vaseline". Hoe, heb je stekkers geopend, in de vaseline gespoten en weer gesloten?
Dat kan een oorzaak zijn (van slechte elektrieke verbindingen).
(Gebruik hiervoor beter k60 spray, dat is daar zeker voor bedoeld).
(*zuurvrije vaseline) Het probleem is al opgelost, op een of andere manier zat de overloop bij de tankdop verstopt en is daardoor waarschijnlijk een beetje water in de tank gekomen :(. De motor heeft ondertussen meteen een grote beurt gehad en loopt weer als een zonnetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan