KTM Duke 890 einddemper montage problemen

SimplyNick

Rookie
6 apr 2022
2
2
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een nieuwe einddemper voor mijn motor gekocht (arrow pro race). Nu ben ik totaal niet handig, maar een einddemper erop zetten moet wel lukken. Of toch niet…

Tijdens het monteren van de exhaust clamp tube, brak de kop van de bout af. Toen ben ik snel voor sluitingstijd een nieuwe bout gaan halen bij de plaatselijke bouwmarkt en heb deze voor de montage gebruikt.

Nu heb ik heb niet helemaal dichtgedraaid, want ik ben bang dat ik weer wat sloop. Bij mijn aankomende onderhoudsbeurt wil ik dit laten fixen.

Op de foto’s is het verschil te zien van de montage met mij oude (helemaal dicht) en nieuwe uitlaat.

De demper zit op twee plekken vast, bij de voetensteun van de passagier en bij de clamp. De pijpen sluiten goed op elkaar aan en de clamp zit redelijk strak (met de hand aangedraaid).

Mijn vragen hierbij zijn:
- Kan ik hiermee zonder problemen rijden?
- Wat kan er fout gaan?
- Hoe kan ik dat mogelijk voorkomen?

Ik dacht zelf gewoon te gaan rijden en af en toe te checken of de demper nog goed gemonteerd zit. Maar ik hoor graag de mening van mensen die meer verstand van zaken hebben.

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • IMG_6115.jpeg
    IMG_6115.jpeg
    338,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6124.jpeg
    IMG_6124.jpeg
    374,2 KB · Weergaven: 0
Waarom koop jij zo een nieuwe bout waar je met een schroevendraaier in moet om vast te draaien.
Beter was een bout met 6 kant kop kan je vast draaien met een dop en met beleid.
Aanhaalmoment hiervoor staat in werk plaats handboek.
Geen idee verder maar nu heb je de nieuwe bout weer verpest als ik zo kijk op foto.
En een likje vet was wel raadzaam geweest.
Vraagje lukt het sleutelen verder wel?.

IMG_20240412_102313.png
 
Waarom koop jij zo een nieuwe bout waar je met een schroevendraaier in moet om vast te draaien.
Beter was een bout met 6 kant kop kan je vast draaien met een dop en met beleid.
Aanhaalmoment hiervoor staat in werk plaats handboek.
Geen idee verder maar nu heb je de nieuwe bout weer verpest als ik zo kijk op foto.
En een likje vet was wel raadzaam geweest.
Vraagje lukt het sleutelen verder wel?.

Dit was een 'noodoplossing'. Net voor sluitingstijd even snel een nieuwe bout gehaald zodat de uitlaat in ieder geval vastzat, ik moest namelijk nog een klein stukje naar huis rijden.

Ik sleutel nooit, maar dat had je wel kunnen raden ;)

Bedankt voor de reacties verder!
 
Dit was een 'noodoplossing'. Net voor sluitingstijd even snel een nieuwe bout gehaald zodat de uitlaat in ieder geval vastzat, ik moest namelijk nog een klein stukje naar huis rijden.

Ik sleutel nooit, maar dat had je wel kunnen raden ;)

Bedankt voor de reacties verder!
Geeft niets, hier leer je van lekker bezig! 8-) klinkt ie lekker die arrow?;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan