• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

KTM EXC series voorremklauw

Patatties

MF'er
Lid geworden
12 feb 2016
Waarderingsscore
4
Goedemiddag!

Mijn Remklauw begint als ik rijd aan te lopen, tot een punt waar ik op den duur praktisch stilsta.
Ik heb zaterdag de remklauw helemaal uit elkaar gehaad, de zuigertjes eruit, alles netjes schoon enzo, en 1 zuigertje ging er heel makkelijk en netjes in, en de andere niet zo.

Iemand ideeen hoe ik dit nu op kan lossen? Ik ben op zoek geweest naar een nieuwe remklauw, maar ik vind het lastig te bepalen wat voor remklauw ik nodig zou hebben.

Het graat trouwens over een KTM 1995 GS 300 EXC :)

rem voorzien van nieuwe remolie.
en reservoir goed reinigen.

zit of water in de olie of de olie kan niet terug het reservoir in.

Eerst nog maar eens nakijken. En kijk meteen of er niets krom/verbogen is. Glijpennen nog OK?

546.13.201.044 ,ktm nr. Zit op vele andere types van voor 2000.

Ik heb het die olie volledig vervangen. Ik zal het reservoir ook eens grondig reinigen.

Stel ik zou een nieuwe voor remklauw aan willen schaffen (of 2e hands) Waarop moet ik dan zoeken? Ik ben een tijd bezig geweest, maar ik kan bijv. geen typenummer vinden oid :S Zijn er andere modellen waarvan de remklauw direct op die van mij passen?

EDIT: Je bent me voor. Ik zal op t typenummer eens zoeken, en de glijpennen nog eens controleren.

Krom is er volgens mij niets. Toen ik alles uit elkaar gehaald had e.d. deed de rem het even heel prima. Geen kromme schijf oid. T was pas na weer n paar keer gebruiken dat ie vast liep.

Laatst bewerkt:
Compensatiegaatje in handrem nakijken;moet open zijn.

hmmmmm. Ik zal die eens controleren. Maar zou dat niet betekenen dat hij na 1 keer indrukken al zou moeten gaan slepen, de rem? Het gebeurde pas nadat ik 4 x een bocht om was gegaan (en dus geremd had)

Das een goeie, eigenlijk wel. Vuil in de leiding misschien?

teveel olie erin gedaan met het vervangen? of ook nieuwe blokken en is nu het niveau te hoog?

Precies dit een keer gehad met een weekend rijden, retourgaatje van het remreservoir zat verstopt.

Okay, ik zal t rempotje en de remleiding eens demonteren en goed schoonmaken.

Maar is er niemand die denk dat t kan komen doordat 1 zuigertje er makkelijker in ging dan de ander? just curious :)

ik weet wel dat er na verloop van tijd corrosie op de remzuiger en op de remcilinder kan komen. dit had ik met mijn auto ook. dit is toen 1 x opengehaald en gangbaar gemaakt. na een aantal dagen weer precies hetzelfde probleem dat de rem bleef hangen ( remzuiger vast zat ). toen een complete nette 2e hands klauw erop gezet en nooit meer last van gehad.

Laatst bewerkt:
OKay, het probleem is opgelost. Een nieuwe rempomp gehaald. Uiteindelijk zat het kleine equalisatiegaatje dicht, maar daarna had ik t kleine ruitje kapot gemaakt, dus toen een nieuwe gehaald.

Terug
Bovenaan Onderaan