KTM lc4 540 sxc Bj.98

twinpulse

Die hard MF'er
11 sep 2004
732
9
Groningen
Hierbij bied ik mijn ktm te koop aan.
Het betreft een 540 sxc, voor 99% gelijk aan een lc4 echter de versnellingsbak is korter gegeared (semi-close ratio). Ook heeft deze motor geen balans-as.

De motor is zijn leven begonnen als een 400cc, zo staat hij ook op kenteken (waarschijnlijk import uit u.s.) kenteken is daarom van 2000. Ergens in zijn leven is deze motor gegroeid naar 540cc (andere kruk-as zuiger en nokken-as).

Op kenteken is hij < 25kw ( en ook minder dan 0,16kw/kg) dus ook geschikt voor beginnende bestuurders!

Motor heeft vorig jaar zomer een nieuwe zuiger+distributie ket gekregen. Motor-olie is vrij recent vervangen omdat ik er dit jaar weer off-road ritten mee wou rijden, helaas is het daar nog niet van gekomen.
Ketting en tandwielen zijn nog redelijk (80%), voorband (michelin enduro comp) is nog ca 70%, achterband (michelin ac10) is nog bijna nieuw (twee off-road ritten oud).

Verder zit er een stuurdemper op, dit vergemakkelijkt het rijden op zandpaden (met sporen) en over rem-knippen.

De kabelboom is iets aangepast daar ik de dubbele spanningsregelaars heb vervangen door een spanningsregelaar/gelijkrichter (van Carmo electronics). De originele spanningsregelaars hebben niet zo'n lange levensverwachting vandaar dat ik deze gewisseld heb.

Hier de pics:
DSC_0492.jpg


DSC_0494.jpg


MF vraagprijs: 1750 €
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan