KTM LC4: Teil fünf - Team Seacow still going!

Zojuist de eerste meters weer gereden!! Gods wat voelt dat lekker zeg. Starten en lopen :}

Ik hoor alleen een beetje de kleppen tikken, hoe erg kan dat zijn? :X
 
Alleen jammer dat ik waar ik nu sta wifi heb die zo traag is, dat de download van de Lelystad foto's langer dan 12u duurt... "Shit crawls faster uphill"
 
Laatst bewerkt:

Ik zie stonehenge :? :P


Heavy load lifting off...

#teamseacow :+

netjes, mooie lichaamshouding geen twijfel :}
Als een seacow in het water.


Kun jij dat bij een volgende ontmoeting even influisteren?? Mij geloofd ze nl niet ben ik bang...geef haar te vaak op haar sodemieter.... :Y *O*

Noem het vol slank. Maar dat slikt ze toch als koek _O-

Ik zet de mijne er wel naast die legt het wel ff iit :)

Lief :P


En ik neem de mijne dan ook wel mee om je te back-uppen :Y

:+

Maar zij is gefacelift..... :$
Als dat wat gaat helpen.


Zojuist de eerste meters weer gereden!! Gods wat voelt dat lekker zeg. Starten en lopen :}

Ik hoor alleen een beetje de kleppen tikken, hoe erg kan dat zijn? :X

Negeren. Als ik wat aan de motor doe dan hoor ik ook altijd vanalles. Alles moet weer opnieuw zetten in de motor. Zolang het niet erger wordt gas geven zonder eind })


:W
 
na veel overwegen toch maar weer besloten om een Ktm 620 lc4 te gaan halen,
na dat mij oude is gestolen ( 2/3jaar terug ) begin het toch weer te kriebelen,

en aangezien ik toch maar weinig kilometer's maak
is het onderhoud ook wel te overzien,

oude
2clyn0nu7frap.jpg


&

9jlqqzrquvmje.jpg


maar wat is een verstandige keuze
1 met het zwarte blok of het grijze blok & waarom ?

Mvg
 
Het is altijd een gok. Tis maar net hoe het onderhoud is gedaan in het verleden.

Zit er veel ijzer aan de aftap bout/magneet? hoe is de olie, luchtfilter, klepspeling. Als dit in orde is dan maakt het niet uit hoe oud de motor is.

Je hebt wel een bulletproof monster er voor staan. Die zijn niet kapot te krijgen.

Maar welkom hier en succes met je brommert.
 
Ik zou gaan voor een grijs blok. Is een verbeterde/volgende versie tov het zwarte blok. Wil niet zeggen dat je altijd goed zit met een jonger grijs blok. Het is de onderhouds historie.
 
Het is altijd een gok. Tis maar net hoe het onderhoud is gedaan in het verleden.

Zit er veel ijzer aan de aftap bout/magneet? hoe is de olie, luchtfilter, klepspeling. Als dit in orde is dan maakt het niet uit hoe oud de motor is.

Je hebt wel een bulletproof monster er voor staan. Die zijn niet kapot te krijgen.

Maar welkom hier en succes met je brommert.


Bedankt voor je snelle replay terug,
die xr250 was inderdaad een aardige bullet proof helaas
toen de Ktm gestolen was is de xr250 ook niet zonder kleer scheuren blijven staan
( ze wilde hem ook meenemen stond voor de roldeur ).

maar dat is opzich wel goed nieuws,
ik heb namelijk een 620 op het oog op sm wielen
en wil hem eigenlijk zo maken als de oude mis hem namelijk best wel..

wat zijn ongeveer de onderhouds-beurtjes die die moet hebben ?
op straat gebruik ? ( +/ 50km per week en zonder snelweg natuurlijk :+ )


Bedankt alvast !
 
:^ en ik zou een hoge kilometerstand mijden


Tja, wat is hoog?


De meesten uit 2005/6 hebben er al wel ruim 20k opstaan...
Als ding goed is warmgereden en tijdig nieuwe olie heeft gehad en de kleppen zijn ook regelmatig gecontroleerd...

Je moet ook een beetje geluk hebben denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Op allroadmaniacs heeft er eentje pas bij 70.000km zijn blok opengehaald voor controlle. Had nog nooit een slag verkeerd gegeven en is altijd offroad gebruikt. Dus dat hoog is relatief bij 20.000, op adv en ook op arm zijn diverse adventures 640 met nog meer probleemloze km's.
Mijne levert met standaard uitlaat (640 enduro) en fcr39mx 48pk op het achterwiel. Dan valt de jouwe wel iets tegen ook met open uitlaat, koppel was 58nm. Meer ga je ook niet uit 625cc halen.

Onderhoud is ook relatief, ik gebruik hem voor diverse ritten in en offroad, wissel elke 2500km zelf de olie en stel de kleppen om de 5000km. Dus ik heb geen afgestempeld boekje van de dealer die het elke 5000km doet, wat is beter?
 
Laatst bewerkt:
Woutje,

oow dat valt me reuze mee, ik dacht meer om de 1/2000 km olie
en dan gelijk kleppen controleren,

nou zag ik niet echt een 620 met zilvere blok met zelfde kappen wat ik erg jammer vind
is het blok ook switchbaar ? dus zwarte eruit en zilvere erin ?

Bedankt alvast !
 
Klopt het dat de 620 vaker verse olie nodig heeft vergeleken met de 640 omdat de laatstegenoemde een extra filter in het frame heeft gekregen?
 
Wilde gisteren ff de ketting inspuiten.
Heb de motor op een garagekrik gezet met een klos hout.
Op deze manier komt het achterwiel ong. 5 cm van de grond = tussen de 5 - 10 graden.
Hoezo slaat de motor af als ik hem zo in z`n 1 zet.
Er zal wel een hellingsschakelaar op zitten, maar als ik van een stoep of heuvel rij slaat hij niet af.
 
ik zet hem ook altijd op de bok in de versnelling zodat ik me spuitbus met ketting olie op 1 plek kan houden, lekker makkelijk en zo komt er niet veel te veel op en lekt het niet op de grond.
 
Wilde gisteren ff de ketting inspuiten.
Heb de motor op een garagekrik gezet met een klos hout.
Op deze manier komt het achterwiel ong. 5 cm van de grond = tussen de 5 - 10 graden.
Hoezo slaat de motor af als ik hem zo in z`n 1 zet.
Er zal wel een hellingsschakelaar op zitten, maar als ik van een stoep of heuvel rij slaat hij niet af.
Een hellingschakelaar :? Als ik een wheelie of stoppie maak slaat hij ook niet af hoor.

En als je vingers wil verliezen dan moet je je ketting smeren met draaiende motor in zijn 1 |(

Vraagje, hebben jullie speling op de achterremklauw? Ging het ontbreken van remkracht achter aanpakken maar zit best wat speling op, 1 van die rubbers is versleten. Maar meteen nieuw setje gekocht en dan loop ik het allemaal even na. Vind het overigens beste een gekke constructie. Om klauw los te maken moet heel je achterwiel eruit :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan