KTM lc4 topic: Das dritte Teil, unsere großartige Krafträder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mocht er schade onder zitten zal dit vast en zeker te zien zijn door het reliëf wat duidelijker te zien is door de aangebrachte wrap. Denk dat dit puur voor de fun is!
En het is maar wat je wilt.. Had zelf bijvoorbeeld voorvork kappen met KTM stickers erop, nu heb ik deze geheel van carbon, af en toe switchen is ook altijd leuk!
Zoals vrouwen met schoenen zijn, zijn wij (tenminste ik), met motoronderdelen. Ik hou wel van wat afwisseling :D

Afgelopen weekend wezen toeren met een maat, en natuurlijk even wat plaatjes geschoten;
533863_10200774333259742_1514966635_n.jpg
 
Mocht er schade onder zitten zal dit vast en zeker te zien zijn door het reliëf wat duidelijker te zien is door de aangebrachte wrap. Denk dat dit puur voor de fun is!
En het is maar wat je wilt.. Had zelf bijvoorbeeld voorvork kappen met KTM stickers erop, nu heb ik deze geheel van carbon, af en toe switchen is ook altijd leuk!
Zoals vrouwen met schoenen zijn, zijn wij (tenminste ik), met motoronderdelen. Ik hou wel van wat afwisseling :D

Afgelopen weekend wezen toeren met een maat, en natuurlijk even wat plaatjes geschoten;
[afbeelding]

Ja precies, nou thanks, gave foto!
 
Mocht er schade onder zitten zal dit vast en zeker te zien zijn door het reliëf wat duidelijker te zien is door de aangebrachte wrap. Denk dat dit puur voor de fun is!
En het is maar wat je wilt.. Had zelf bijvoorbeeld voorvork kappen met KTM stickers erop, nu heb ik deze geheel van carbon, af en toe switchen is ook altijd leuk!
Zoals vrouwen met schoenen zijn, zijn wij (tenminste ik), met motoronderdelen. Ik hou wel van wat afwisseling :D

Afgelopen weekend wezen toeren met een maat, en natuurlijk even wat plaatjes geschoten;

Ik heb het ook met motor onderdelen, maar dan vooral van versleten/kapotte naar verse onderdelen. Sua houdt vooral van werkende onderdelen.

Mooie foto, apart. Mooi jack nu nog een cross helm



:W vanuit France...

Zwaai zwaai terug vanuit Curacao :W

Had je nu toch maar de brommert meegenomen |( |(

*D
 
Ik heb het ook met motor onderdelen, maar dan vooral van versleten/kapotte naar verse onderdelen. Sua houdt vooral van werkende onderdelen.

Mooie foto, apart. Mooi jack nu nog een cross helm

crosshelm?=(
Vind dit veeel fijner dan een cross helm..!
122_1102_04_o%2Bshoei_hornet_ds_helmet%2B.jpg
 
crosshelm?=(
Vind dit veeel fijner dan een cross helm..!
[afbeelding]

Hoe zo dan? Ik heb ook eens zo'n helm op mijn harses gehad in Californie. Tja je moet er wat voor doen om van hieruit dat soort dingen te proberen. Maar eigenlijk had ik een halve dag over voor een offroad tour



Dus maar ff naar Chaparral (San Bernadino) toe gereden, meer dan 1 hectare showroom. Affijn daar die helm op mijn harses en ik vond de visor erg klein, dus zon in de ogen.... Uiteraard moet een helm in die prijsklassen wel lekker zitten. Ach en dat een crosshelm wat lift genereerd bij 150+Kmh dat neem ik voor lief.
Maar aangezien Sua alles kapot maakt, toch maar een helm uit een gematigder prijsklasse gehaald.


:W
 
Laatst bewerkt:
Net een lc4 640 Adventure gekocht.
Alleen krijg ik het front er niet af.
De 6 boutjes 8mm heb ik los, maar het zwarte deksel van de originele cockpit zit nog vast.

Iemand een idee hoe ik die loskrijg?
Die zwarte plastic boutjes van onderuit bedoel ik...

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
helluuup.
ben vandaag weer verder gegaan met mijn gs600 lc4 uit 90.4
nu heb ik alle kappen gespoten en het blok.
nu alles weer in elkaar gezet maar hij wil niet lopen.
ik ga ervanuit dat het mijn carb is en dat hij verkeerd afgesteld staat.
hij liep eerst wel (hield wel zijn toerental vast een tijdje na gas geven) maar startte wel.
weten jullie wat de standaard afstelling is van de carb (dellorto) want ik heb het daarmee verziekt ben ik bang.
 
Haha, de eerste kennismaking met de adventure is niet ideaal.

Ff kleppen stellen liep uit op 5 uur pielen zonder resultaat.
Radiateur zit continu in de weg, en valbeugel blijkt gebroken.
Eindelijk kunnen we erbij, blijkt geen enkele voeler tussen de kleppen te passen.

Of hij staat volledig vekeerd...Of ik doe weer eens iets anders fout.
Iemand een briljante ingeving?
 
Haha, de eerste kennismaking met de adventure is niet ideaal.

Ff kleppen stellen liep uit op 5 uur pielen zonder resultaat.
Radiateur zit continu in de weg, en valbeugel blijkt gebroken.
Eindelijk kunnen we erbij, blijkt geen enkele voeler tussen de kleppen te passen.

Of hij staat volledig vekeerd...Of ik doe weer eens iets anders fout.
Iemand een briljante ingeving?
't Is een gekloot kleppen stellen. Het beste werkt om je voelermaat te buigen (45 graden ofzo) en het uiteinde iets te verstevigen, anders veert 'ie iedere keer weg als je 'm er tussen wilt duwen.
Ook opletten dat je 't "petje" wat onder de tuimelaar zit en de klep bediend, niet iedere keer schuin weg drukt. 't Is een soort kniegewricht en als je zit te pielen met je voelermaat, duw je 'm dicht.
Wat lomp is maar goed werkt: eerst de stelbout los draaien zodat je makkelijk je voelermaat er tussen krijgt, daarna stellen. Nadeel is dat je dan geen idee hebt of ze goed stonden of niet....
 
Ha, dankjewel.

Het is idd een te flexibel voelertje.
TDC was goed en er zat speling op, dus dat moet t zijn.

Thanks! Nu ff een afgebroken radiateur bout tappen en gaserop.
 
Ik heb het ook met motor onderdelen, maar dan vooral van versleten/kapotte naar verse onderdelen. Sua houdt vooral van werkende onderdelen.

Mooie foto, apart. Mooi jack nu nog een cross helmZwaai zwaai terug vanuit Curacao :W

Had je nu toch maar de brommert meegenomen |( |(

*D



Mis de SM wel...veel mooie broaaaapwegen hier :Y
 
Sua gaat op noppenvakantie aan't eind vanb het jaar! Lekker Andes rijden door Ecuador. M.a.w. gewoon brommer huren en broaaap'n.

Of gewoon goed onthouden en een keer daar meeten!!!



:W
 
Zo winkelavond gehad?

Mooi dat het gelukt is. Wel foto's maken en plaatsen.
Bon voyage :W

ja zeg, wat een kutzooi :') . me motor dus 1 dag voor de vakantie nog 1 x helemaal na gelopen en dan erachter komen dan de remblokjes achter nodig aan vervanging toe waren :S...

toen er nog is achter gekomen dat dus zo'n beedje elke motorcross zaak en de ktm dealers bij mij in de buurt dicht zaten op woensdag of alleen woensdags middags. zelfs veel gewone grote motorzaken zaten dicht :S...
toen heeeeeeel druk aan het zoeken geweest of er nog 1 open was. toen kwam ik uit bij gebben motoren die gelukkig die remblokken op voorraad had liggen. als en malle heen gescheurd en kwam ik een kwartier voor sluitingstijd aan. halleluja toen had ik ze. *O*

hier een paar gewone foto's en 1 mooie van de vakantie

met me auto :)


op de crossbaan ( hp zwolle )


mooie puinweg bij mij in de buurt :]


bij de vuurtoren van Ameland, me vakantie van pas.


stukkie toeren


zonsondergang 8-)
 
Mannen, wie wil van jullie wil dat zijn LC4 er nog wat fitter bij komt te staan, voor weinig?
Ik heb de werkplaats opgeruimd ( geen LC4 meer, mijn 640 was uit 2003), dus wat spulletjes over;

Oliebeurtje
4liter Bel-Ray (gesealed) incl. filter voor maar 20 euro! (nieuw 40-50 euro)


Voorvorkservice
Setje orginele keerringen, stofringen en 2 liter Putonline voor 35 euro (nieuw 75 euro)




KTM boutenset 50 delig van Outlawracing: 5 euro (nieuw= 15,95)



Setje uitlaatpakkingen en kleppendekselpakkingen krijgt degene erbij die het eerst wat koopt. Alles in 1 koop voor 50 euro! Nieuwprijs van al dit moois zou 130-150 euro zijn. Wie het eerst komt, die het eerst maalt ;)


Op te halen in Haarlem, in de buurt van Ikea.
 
Als diegene dan toch in de buurt is heb ik dit ook nog steeds liggen :P

Voor de liefhebber heb ik nog een oliefilter+pakkingset liggen voor de LC4 (400-625-640-660) welke olie in het frame hebben:
http://www.ktmschnellversand.de/OELFILTER-SERVICE-KIT-LC4-400-660-SCHRAUBFILTER-00050000061.html

die dus (nieuw), mag weg voor 15,-

Heb ook nog 2 schroeffilters liggen, nieuw in verpakking:
http://www.ktmschnellversand.de/SCHRAUBFILTER-OELFILTER-LC4-58338045100.html

elk 5 euro

afhalen omgeving amsterdam of alles in 1 opgestuurd voor 31,-
 
Ehmm, alleen motorex in die KTM'etjes toch? Kennis waar ik alles van de motor haal, heeft vele ktm's kapot zien lopen die bezuinigde op de olie..
Wat zeggen jullie hiervan?
 
hallo, een vraagje
als ik mijn motor in z`n 1 zet (motor uit), koppeling inknijp en probeer te rollen blokkeert die heb er net een nieuwe koppelingskabel op gezet omdat die gebroken was dus dacht dat het daar aan lag dus niet... ik vrees nu dat het misschien iets in het blok is en hem weg moet gaan brengen. aan kicken werkt overigens ook niet misschien zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

iemand misschien idee?
 
Plakt de koppeling misschien?

Zelfde als, je de motor start, in de 1 zet, en dan gelijk uitvalt (met de koppeling in).

Kan dit wat ik zeg?
 
ja zeg, wat een kutzooi :') . me motor dus 1 dag voor de vakantie nog 1 x helemaal na gelopen en dan erachter komen dan de remblokjes achter nodig aan vervanging toe waren :S...

toen er nog is achter gekomen dat dus zo'n beedje elke motorcross zaak en de ktm dealers bij mij in de buurt dicht zaten op woensdag of alleen woensdags middags. zelfs veel gewone grote motorzaken zaten dicht :S...
toen heeeeeeel druk aan het zoeken geweest of er nog 1 open was. toen kwam ik uit bij gebben motoren die gelukkig die remblokken op voorraad had liggen. als en malle heen gescheurd en kwam ik een kwartier voor sluitingstijd aan. halleluja toen had ik ze. *O*

hier een paar gewone foto's en 1 mooie van de vakantie


Hihi maar gelukkig heb je toch nog remblokken gevonden.

Leuke foto's. De keus tussen je koekblik en brommer zal voor mij snel gemaakt zijn. Maar ik ben ook lichtelijk bevooroordeeld.

Is dat bij te houden een tochtje met die ss'sers. Het zijn toch heel verschillende type motoren. Waar de een blij van wordt gaat de andere bijna janken...

Maar je hebt toch nog veel meer mooie (bos) wegen in de buurt!?! Je leeft daar in het walhallah.


Ehmm, alleen motorex in die KTM'etjes toch? Kennis waar ik alles van de motor haal, heeft vele ktm's kapot zien lopen die bezuinigde op de olie..
Wat zeggen jullie hiervan?

Onzin

je moet er idd geen naaimachine olie inpleuren. Maar elk gerenomeerd merk IMHO minimaal Semi Synthetic olie moet gaan.

Veel belangrijker is de frequentie van het wisselen. De mijne heeft na de revisie geen Motorex meer gezien. Dat kan ik hier niet kopen, dus loopt tie nu al bijna 25.000 km op Jama-lube 20W50 (semi) en dat blijft tie ook nog wel ff doen!

Niet bezuinigen op filters, maar als je een korte tijd aanhoudt met wisselen dan maakt het volgens mij niet uit welke olie je erin pleurt. Sua wisselt olie met ongeveer 1000 km, 25 draaiuren.


hallo, een vraagje
als ik mijn motor in z`n 1 zet (motor uit), koppeling inknijp en probeer te rollen blokkeert die heb er net een nieuwe koppelingskabel op gezet omdat die gebroken was dus dacht dat het daar aan lag dus niet... ik vrees nu dat het misschien iets in het blok is en hem weg moet gaan brengen. aan kicken werkt overigens ook niet misschien zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

iemand misschien idee?

Oei moeilijk zo om te zeggen.

Wil die niet starten/aanslaan of krijg je de kickstarter niet naar beneden getrapt?
Maar als die in zijn vrij staat, kun je h'm dan ook niet aantrappen of drukken zonder blokkerend achterwiel?
Je hebt de motor gewoon goed lopend/ werkend weg gezet op de koppelingskabel na?

Meestal zijn het domme dingetjes die zoiets veroorzaken maar ik kan ik desastreuze zaken bedenken.... Daar heb je eerst niets aan


Plakt de koppeling misschien?

Zelfde als, je de motor start, in de 1 zet, en dan gelijk uitvalt (met de koppeling in).

Kan dit wat ik zeg?


Kan wel, maar dan moet je meer gas geven, dan komt de koppeling wel vrij }) Neigt naar versleten koppeling. Ik ben ook bijna zover |(



:W
 
Ehmm, alleen motorex in die KTM'etjes toch? Kennis waar ik alles van de motor haal, heeft vele ktm's kapot zien lopen die bezuinigde op de olie..
Wat zeggen jullie hiervan?


Als de juiste dikte erin gaat moet het kunnen en idd (semi)synthetische olie


hallo, een vraagje
als ik mijn motor in z`n 1 zet (motor uit), koppeling inknijp en probeer te rollen blokkeert die heb er net een nieuwe koppelingskabel op gezet omdat die gebroken was dus dacht dat het daar aan lag dus niet... ik vrees nu dat het misschien iets in het blok is en hem weg moet gaan brengen. aan kicken werkt overigens ook niet misschien zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

iemand misschien idee?


Bij koude motor plakt de koppeling altijd wel iets. Heb je de koppelingskabel goed afgesteld? ongeveer 5mm speling bij de hendel.
Kijk voor de zekerheid ook of je de hevel op het blok ziet bewegen als je de koppelingshendel indrukt, als dat zo is dan kan je proberen om met een tyrap je hendel naar je stuur te trekken. Dan heb je 2 handen vrij om je achterwiel in beweging te kunnen krijgen.

Wat werkt er niet met kicken? grijpt de kickstart niet aan of grijpt ie wel aan maar gaat de krukas niet mee?
 
Kan wel, maar dan moet je meer gas geven, dan komt de koppeling wel vrij }) Neigt naar versleten koppeling. Ik ben ook bijna zover |(


:W


Klopt, heb zelf dat probleem ook gehad omdat de motor lang had stilgestaan!
Weet niet of hij misschien hetzelfde probleem had...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan