KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motor rijdt ook weer. Olie bijgevuld, moet alleen nog de remblokken vervangen, die zijn eindelijk binnen. Nog wel een nieuwe O-ring bestellen voor de olie bijvulplug, die was vergaan en begon helemaal uit elkaar te vallen, gelukkig zitten er 3 filters in zo'n apparaat.

Heeft er nog iemand behoefte aan het imbusboutje dat boven het grote oliefilter zit? Dat je dus moet losdraaien om de frame olie te laten stromen? Had er 1 besteld omdat de mijne aardig afgerond is van binnen, echter werden per 10 geleverd en moest ze allemaal afnemen B| Voor 2 euro ligt hij op de deurmat :)
 
Klote gepruts met de remblokken :(

Wat is nu de handigste volgorde. Gewoon klauw er op zien te krijgen. Of wiel er uit, klauw vastzetten en zo de schijf er tussen duwen??

Moet sowieso de zuigers bijna helemaal naar binnen zien te duwen want anders krijg je de schijf er gewoon niet tussen. En het lijkt me toch ook niet de bedoeling dat je met een hamer de klauw er op tikt.

Vorige keer zeiden enkele van jullie dat je de klauw laat zitten en de remblokken er zo uithaalt, maar dan krijg je de zuigers toch niet ingeduwd.

Morgen maar weer een poging wagen.
 
Denk dat ik de zuigers helemaal naar binnen moet zien te krijgen, anders gaat hij er simpelweg niet op.


haal die deksel eens van je remreservoir af op je stuur, misschien zit hier te veel remvloeistof in waardoor je de zuigers niet geheel terug in de klauw krijgt. alle vloeistof die eruit lekt gelijk weghalen en als alles weer zit de tuinslang eroverheen om het allemaal weg te halen om aantasten van de lak te voorkomen.

ik neem aan dat je de zuigers wel goed schoongemaakt hebt rondom om het vuil eraf te halen?

terugduwen doe ik met een waterpomptang en een doek ertussen tegen beschadigen, al lukt het ook met de hand als het goed is. maar kost meer moeite en kan er met de hand vaak niet lekker bij
 
Laatst bewerkt:
haal die deksel eens van je remreservoir af op je stuur, misschien zit hier te veel remvloeistof in waardoor je de zuigers niet geheel terug in de klauw krijgt. alle vloeistof die eruit lekt gelijk weghalen en als alles weer zit de tuinslang eroverheen om het allemaal weg te halen om aantasten van de lak te voorkomen.

ik neem aan dat je de zuigers wel goed schoongemaakt hebt rondom om het vuil eraf te halen?

terugduwen doe ik met een waterpomptang en een doek ertussen tegen beschadigen, al lukt het ook met de hand als het goed is. maar kost meer moeite en kan er met de hand vaak niet lekker bij
Deksel ga ik er inderdaad nog af doen. Had ik nog niet aan gedacht. Krijg ze met de hand terug. Juist met de waterpomptang gaat niet makkelijk vind ik, omdat je er dan scheef op duwt.
Of gewoon met blokken erin en dan schroevendraaier ertussen en vol duwen om de zuiger terug te duwen.
Al geprobeerd maar blokjes beginnen te beschadigen, ik moet echt die zuigers eerst verder naar achter krijgen. Dit was mijn standaardmanier maar nu simpelweg teveel weerstand.
Oude blokken gaan toch de prullenbak in....
oude blokken zijn zoveel dunner dat je de zuigers niet tot achterin krijgt.
 
Ander frustratiepunt. Bokje is ook ingekort. Echter de LC4 is toch wel wat aan de zware kant ook al is deze berekend op 200 kilo. Ik moet op het pedaal staan en 'springen', soms kantelt de bok+motor eerder dan dat de bok omhoog gaat :')
 
Pak je toch een dikkere schroevendraaier, of duw der een vul blokje bij tussen.

Dan moet je meer eten :+
Aan het eten ligt het niet :+

Kreeg in het R1 topic al vaak te horen dat het net lijkt alsof ik op een brommer rijd
mettetzwartwit.jpg
 
Heren,

Mijn Duke maakt een kabaal sinds een korte tijd. Aan het geluid te horen en de plaats waar het geluid vandaan komt lijkt het erop de krukaslagers en of bigendlager versleten zijn.

Wie heeft ervaring met deze reparatie? Wat zijn de kosten etc.
 
Remblokken is gelukt, binnen 5 minuten :z Soms moet je iets maar gewoon even een dag laten liggen.

Heb eerst de zuigers weer naar buiten geduwd met de rem in te knijpen en heb ze dan zover mogelijk met de hand evenredig naar binnen geduwd. Vervolgens met de ouderwetse schroevendraaier er tussen en verrek, had net dat milimetertje extra waardoor ik hem er op kreeg gewrikt.

Maar kan alweer verder met volgende probleem. Wilde ook deksel van potje remvloeistof af halen, maar 1 van de schroefjes is de kop verrot B| Ligt het aan mij of zie je ook geen ene fuck door dat kijkglaasje
 
Op technische tekening staat er maar 1 schroefje bij vloeistofpotje:? Ik neem aan dat beide schroeven er uit moeten toch?
 
Gewoon een beetje van je tankontluchtingsslang afknippen en dan met een 60 ml injectie spuit (van drogisterij) olie via ontluchting nippel er in of uit persen/zuigen.
 
Laatst bewerkt:
Bij doortrekken boven in de toeren wil m`n lc4 volgens mij iets slippen op de koppeling.
Het kan toeval zijn maar heb ca. een maandje geleden de olie + filters vernieuwd.
Heb motorex olie + de ktmshop kit gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij?
 
Bij doortrekken boven in de toeren wil m`n lc4 volgens mij iets slippen op de koppeling.
Het kan toeval zijn maar heb ca. een maandje geleden de olie + filters vernieuwd.
Heb motorex olie + de ktmshop kit gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij?

Je koppeling kan versleten zijn, ik heb in het begin dit ook gehad. Toen stond mijn koppelingskabel te strak dus bij minste aanraking van de hendel slipte die al.. maar ik weet niet of jij hydraulisch hebt. Denk niet dat het aan de olie ligt indd..

ik heb in de wintertijd de koppeling eruit gehaald en ff alles gecheckt en nagemeten en dit was nog allemaal zo goed als nieuw. Als je beetje handig bent is dit wel vrij makkelijk te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan