Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.


niet om het een of ander, maar hou iig je olieplug in de gaten en check je klepspeling sowieso elke 2500km. als je olieplug er zo uit ziet: KTM LC4 metal shavings...any ideas? is bijna zeker je rollager van de tuimelaar overleden, wat getik in de kop veroorzaakt. dit is een bekend probleem bij deze blokken, ik had dit bij ong 15.000km. Na het kleppen stellen(te ruim) heb je snel weer getik in de kop. Als je het laat zitten dan heb je kans dat t blok in de soep loopt tegen een pakking van 1 euro voor het kleppen stellen om het lager te controleren. volgensmij koste dit lager toen iets van 15-30 euro en sommige vervangen dit preventief elke 10k km. tikken in de kop zou ik niet vertrouwen zeker als dit nooit aan de orde is geweest
 
@sakuk

Is dit vrij makkelijk te vervangen dan of moet je blok eruit halen?
Ook zweet die nu bij mijn schakelas, voor die ringetjes te vervangen weet iemand hoe wat waar?

Kan die in de winter weer open, vooral als dit een kwaaltje is kan je het beter even vervangen.

Heb deze winter ook mijn balansas lager vervangen en ook hoofdaslager gecheckt deze was gelukkig nog in orde, en volgens mij al eens vervangen aan de schroeven tezien.
 

Blok kan erin blijven, alleen het kleppendeksel moet eraf (zegmaar waar je waterpomp zit opgesloten). de cilinderkop zelf kan erop blijven.
Re-sealing the KTM LC4 rocker cover... a guide.

over de rollers:

je ziet dat de as is ingelopen
LC4 640 Intake Rocker Arm FAIL!
LC4 rocker arm roller blues - radial play in brand new bearing?!
Rocker arm rollers...How to replace them?
LC4 Cam Follower Bearing Intake Wear Pics

als je zoekt op rocker arm 640 bearing of iets in die trant kom je nog meer tegen, ook bij de 690 die hetzelfde systeem gebruiken
690 smc rocker arm and bearing problems ....

belangrijk om je klepspeling goed in de gaten te houden en ook bijhouden of deze steeds te groot is als je moet stellen. als deze steeds te groot is dan is de kans dus groot dat die lagers aan het slijten zijn
 


een 660 SMC maar die is gejat

Was wel duurste motor ooit. Dat heeft het hele cross gedoe en motor los gemaakt..

met de brommert na een rgenbuitje overnacht van 250mm (tropical wave)


met brommer op oostpunt (aan CaracasBaai)


iets verderop


bij gekkenhuis


Gewoon mooi


Aan de westkant van Curacao




Zucht had ik die motor nog maar. Was echt een geweldig ding. 33.000 km mee gereden (na revisie) in anderhalf jaar. Ging toen nog steeds erg sterk. Maakte gehakt van 350cc 2 stroke ATV's. Was bruut en snel. Beter dan de EXC op de straat. Naja maar die heeft ook andere vertanding en noppuh..

Maar in het terrein is het goed toeven met de EXC. Kan geen Smmert tegen op.




 
@Sakul

Super man! altijd handig om voor af te weten! Is best goed te doen indd. Hoop natuurlijk dat die nog even heel blijft hèhè! Klepspeling was iig niet te ruim en mijn olieplug ziet er mooi zuiver uit. (3000km terug) ga een deze dagen weer een oliebeurtje doen. Beter een keer teveel dan te weinig..
 
Hallo ik ben Bart ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een ktm640.
Alleen de motor begint te stotteren als je vol gas geeft in elke versnelling.
Ik kan de motor maar tot de helft op zijn achterwiel krijgen want dan begint die te stotteren.

Ik heb de carburateur al schoon gemaakt ik tank 95.

Hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten Bart
 
Pff, gaat lekker hier. Vorige week die maat op een auto geklapt. Gister een andere goede kennis op Zolder gecrasht met een highsider, weet niet precies wat hij heeft maar lag vandaag in elk geval nog in het ziekenhuis, en gister ook nog een neef op de crossbaan gelanceerd over een grote sprong, voet + been + bekken zwaar gebroken
 
Heel belerend maar ga niet boven je kunnen rijden. Al heb ik daar ook wel een handje van. Maar je merkt het door kleine foutjes en dat de timing wat verloopt in negatieve zin. Dan moet je rap langzamer gaan rijden anders bam! We weten allemaal dat motorrijden (op het randje van je kunnen) erg gaaf is. Alleen de risicos als je over het randje gaat.... Tot nu toe heb ik nog altijd geluk gehad en kon nog altijd opstaan en kreupel weg lopen of verder rijden na het zand en takken uit gespuugt te hebben.

Dit alles neemt niet weg dat het erg kloten is. Als het in de bekenden kring gebeurt, het wel aangrijpend is. Hoop dat alles spoedig weer in orde is met kennis en neef. Met wat mazzel blijft de grote klapper ons bespaart.
Je kunt op zoveel manieren sterven, ben er niet bang voor al zie ik er niet naar uit.
 
Vooral van die neef is opmerkelijk, hij crosst al meer als 30 jaar, wedstrijden gereden enzo. Schijnbaar gas vol open gedraaid in plaats van dicht, snapt niet waarom. Had net een nieuwe motor, wellicht gas blijven hangen
 
Toch wel een verschil...

Toen ik 'm kocht:

[afbeelding]

Nu:

[afbeelding]

Mooi hoor, ik wil ook af van de huidige stickerset, het oranje/zwart/wit staat veel aggresiever dan de stickers die er bij mij nu opzitten. Heb je je velgen laten spuiten? Zo ja, daarvoor spaken verwijderd of alles afgeplakt?

M'n broer heeft ook een 640 SM Prestige gekocht Ik had die een jaar geleden al op Facebook gezien, was het alleen zelf helemaal vergeten . Mooi ding, model met dubbele uitlaten ook, weinig kilometers, akra dempers. En op slechts een half uurtje rijden.
 
Toch wel een verschil...

Toen ik 'm kocht:

[afbeelding]

Nu:

[afbeelding]


hij is idd een stuk mooier geworden!! maar t zal ook wel zat gekost hebben
als ik de dingen die aan het uiterlijk verandert zijn zo ffies gauw bij elkaar optel kom ik op ongeveer 650 € uit.
dat besteed ik liever aan een volgende motor. ik wil over een paar jaar een ktm 690 smc-r .
eerst nog op deze wat meer oefenen / circuit dagen pakken, mocht ik met deze vallen zijn de kosten te overzien, dat word met een smc-r anders .
 

Gewoon spaken afgeplakt en spuitbus er overheen
 

Viel mee...

Spuitbusje 15€
Spatbordje 35€
Stickersetje: 72€
Vorkstickers 25€
Vorkbeschermerstickers 13€
Neusje: 35€
Nieuwe teller onbder de 100€
Frame poedercoaten 80€

Dus al met al geen extreme bedragen.
En ja een 690SMC-R was eigenlijk de bedoeling maar in en om het huis moesten er ook dingen gebeuren. Dus die moet nog even wachten
Kan best zijn dat ik tegen die tijd een 525EXC koop

Edit: ik heb een zwaardere achterveer erin laten zetten..kostte me 110€
En handguards, maar goed als ik een 690 koop ga ik daar ook dingen aan wijzigen..

Dus kan het één en ander alweer wegstrepen
 
Laatst bewerkt:
ja das ook leuk, maar ik wil er ook mee op vakantie kunnen. en me maten hebben bijna allemaal racers daar rijd ik nog wel eens met mee, dan kan ik met een 690 smc-r beter uit de voeten.
de bedragen vallen me heel hard mee ja, ik had de handkappen er ook nog bij gerekend maar dan is het nog zeker te doen!! ik heb alleen geen goede ervaringen met zelf spuiten van metaal.
 


Hey Blade je motor heeft een heel andere uitstraling gekregen. Hij was al niet lelijk toen je hem kocht maar nu

Met een 525 ga je vriendjes worden aan de pomp. Door kleine tankie sta je er zo weer. Uiteraard zijn daar enduro tanken maar dan wordt het weer lomp Het zijn wel geweldige machines en totaal anders dan een Lc4. Vibreerd veel minder! Zadel is ook een eind minder comfortabel.
Meestal hebben ze een harder leven achter zich, vooral als er mee (offroad) geraced is. Onderhoud is vrij drakonisch. Olie na iedere tweede zondag (6uur) kleppen controleren na 15 uur...

Wil je lekker rijden in buitenland zonder "zorgen" dan zal ik zeker voor een 690 gaan. 200 km op een tank en relaxter onderhoud. Tja wil je extreem dat kan ook.

Ben al bijna "rond" geweesd bij de mijne. Ander blok, triple clamp (2 boutjes waren dolgedraaid) Voorvering lek, seals en alle glijbussen vervangen, swingarm de lagers vervangen, achterwiel lagers vervangen, verlichting... Dus de mijne heeft ook enthousiaste eigenaren gehad. Ook een heel sterke. Zoveel boutjes dolgedraaid

Over kleine tank gesproken, afgelopen zondag wezen crossen (duhuh) Dus tanken laatste pomp voordat ik bij track kom. Rondjes maken en dan weer terug naar de pomp... Alleen deze keer kwam ik een km tekort Dat was een onverwachte extra training. Dus in vol ornaat naar de pomp gestiefelt. Was wel swetuh


 
Niks mis met een beetje geld uitgeven aan een motor :x
KTM 640, stront origineel gekocht.


KTM 660


drz



CRF

naar


KTM 530




En toen bedacht: ik wil een zwarte voorvork en natuurlijk vering afstellen en nog wat ander klein spul.

(mist alleen akra demper op deze foto)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.