KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist de hendels gemonteerd, rem stelt niet zoveel voor, bij de koppeling moet je paar veertjes e.d. overzetten. Helaas is de koppelingshendel te lang voor de handkap :( dus deze komen te koop en dan bestel ik korte. Zien er wel aardig gelikt uit!

20160116_121529_zpsqp6lz8vx.jpg

20160116_121534_zpsotq3kyxb.jpg

20160116_121608_zps1zpoo5t4.jpg


Mocht er dus iemand interesse hebben (zal vast op alle KTM modellen van bouwjaar 2005-2006-2007 passen). Mag weg voor de prijs waarvoor ik ze heb gekocht, € 28,- exclusief verzenden.
 
jammer man, maarja als je ze op marktplaats en op mf zet raak je ze vast wel kwijt. ik denk dat ze voor de bouwjaren 2003 t/m 2007 passen. vanaf 2003 is namelijk het nieuwere model.
dat oranje stelknopje bovenop daarmee stel je toch de afstand van de hendel tot handvat af? wat het originele rode draaiknopje ook al doet.
en merk je dat de overbrenging soepeler is? of gelijk aan de originele hendels?
 
Laatst bewerkt:
jammer man, maarja als je ze op marktplaats en op mf zet raak je ze vast wel kwijt. ik denk dat ze voor de bouwjaren 2003 t/m 2007 passen. vanaf 2003 is namelijk het nieuwere model.
dat oranje stelknopje bovenop daarmee stel je toch de afstand van de hendel tot handvat af? wat het originele rode draaiknopje ook al doet.
en merk je dat de overbrenging soepeler is? of gelijk aan de originele hendels?
Heb er al een verkooptopic voor aangemaakt:
Rem en koppelingshendel nieuw - KTM (past op vele modellen)
Knopje is inderdaad om de afstand te regelen, daarnaast behoud je dus ook de rode verstelknop. Mijn idee was dus om met die het aangrijppunt goed te zetten, en vervolgens met de verstellers hendel nog net iets dichter bij het stuur te plaatsen zodat ik mijn pols minder belast. Overbrenging is identiek weet ik uit ervaring met mijn R1, dat maakt geen verschil.
 
Heb er al een verkooptopic voor aangemaakt:
Rem en koppelingshendel nieuw - KTM (past op vele modellen)
Knopje is inderdaad om de afstand te regelen, daarnaast behoud je dus ook de rode verstelknop. Mijn idee was dus om met die het aangrijppunt goed te zetten, en vervolgens met de verstellers hendel nog net iets dichter bij het stuur te plaatsen zodat ik mijn pols minder belast. Overbrenging is identiek weet ik uit ervaring met mijn R1, dat maakt geen verschil.

ahh op die fiets, let wel op dat je het aangrijppunt niet te strak afstelt omdat de vloeistof iets uit zet wanneer het warm word.
 
Broek? Slippers en shorts toch?

:$ :$

je heb helemaal gelijk. Slippers, short en zonnebril :P
Ben nog steeds teveel makamba |(


Niets stoerder als weggeschaafde tepels 8-)

Woaahahahahahahahah. vonkuh trekken met de tepelpiercing })


ik heb liever niet te klein voor, slijt snel. en vreet in je ketting geleiders. daarom liever iets groter achter.

15 is niet klein voor! Maar ik ben van 12/52 naar 13/52 gegaan. Maar das voor op crossbaan. 100kmh haalt tie nog wel, 120 dan is het wel over schat ik. Tandje meer voor voor net wat meer speed, springt geweldig!

Oh ja dat buigblikkie...., maar das her te gebruiken. Ander tandwiel erop en weer vast om moer slaan. EZ!

Top speed is niet afhankelijk van hoeveel versnellingen een motor heeft. Tandwielcombinaties dat doet het hem. Maar ja wie geilt er nu op topspeed op een sm :P
 
:$ :$

je heb helemaal gelijk. Slippers, short en zonnebril :P
Ben nog steeds teveel makamba |(Woaahahahahahahahah. vonkuh trekken met de tepelpiercing })15 is niet klein voor! Maar ik ben van 12/52 naar 13/52 gegaan. Maar das voor op crossbaan. 100kmh haalt tie nog wel, 120 dan is het wel over schat ik. Tandje meer voor voor net wat meer speed, springt geweldig!

Oh ja dat buigblikkie...., maar das her te gebruiken. Ander tandwiel erop en weer vast om moer slaan. EZ!

Top speed is niet afhankelijk van hoeveel versnellingen een motor heeft. Tandwielcombinaties dat doet het hem. Maar ja wie geilt er nu op topspeed op een sm :P

Wel titanium piercing nemen dan hé? Die vonken het mooiste!
 
op mijn sm is 17/42 standaard, de enduro 16/42. als ik voor 2 tanden minder ga kun je na gaan dat die behoorlijk in de kettinggeleiders gaat vreten. maar ja de 16/45 wat ik nu heb bevalt me prima dus laat het zo. ik rijd er veel meer mee op de openbare weg dan op t circuit dus.

9 april met de landelijke motordagen nog even assen over :P gewoon voor de lol met wat vrienden. ik heb 1 tour en 1 ster sessie geboekt. bij de stersessie mag je zo hard als je kan en worden je ronde tijden ook bij gehouden. ik weet dat ik niet zoveel begin met een sm op assen maar gewoon voor de fun. kan ik dat weer van mijn lijstje afstrepen *O*
en misschien own ik nog wat noobs :+

hier nog een lache filmpie: supermoto vs supersport @ assen
https://www.youtube.com/watch?v=THbRKK0fsjc
 
Natuurlijk niet echt reeël ;) In groep 3 zal me dat ook wel lukken bij een groot aantal. Wil het ze in groep 4 wel eens zien proberen :P Daar rijden we ruim onder de 2:00 en komt hij toch 10 sec tekort.
 
Hendels toch passend gekregen door de basis van de hendel te verschuiven op het stuur, bleek minder nodig dan in eerste instantie ingeschat. Dacht dat de spiegel ook teveel zou opschuiven maar lijkt ook wel mee te vallen.
 
op mijn sm is 17/42 standaard, de enduro 16/42. als ik voor 2 tanden minder ga kun je na gaan dat die behoorlijk in de kettinggeleiders gaat vreten. maar ja de 16/45 wat ik nu heb bevalt me prima dus laat het zo. ik rijd er veel meer mee op de openbare weg dan op t circuit dus.

9 april met de landelijke motordagen nog even assen over :P gewoon voor de lol met wat vrienden. ik heb 1 tour en 1 ster sessie geboekt. bij de stersessie mag je zo hard als je kan en worden je ronde tijden ook bij gehouden. ik weet dat ik niet zoveel begin met een sm op assen maar gewoon voor de fun. kan ik dat weer van mijn lijstje afstrepen *O*
en misschien own ik nog wat noobs :+

hier nog een lache filmpie: supermoto vs supersport @ assen
https://www.youtube.com/watch?v=THbRKK0fsjc
Hm, vrij rijden assen, gaat tegen vallen denk ik.
 
ik zie het wel. de sessies duren 20 minuten. eerst rijden we de tour sessie. groepen van 8 man achter een instructeur aan die steeds sneller gaat. en je mag eigenlijk niet inhalen. maar dat word wel gedaan :+
na 20 minuten weet je ongeveer wel hoe de bochten lopen.

daarna de stersessie, dan krijg je de tracker op je motor voor de ronde tijden. 1 ronde achter de instructeur en daarna vrij.
ik heb er iig wel zin in })

ik maak er wel een filmpje van die zie je dan vanzelf hier wel verschijnen
 
Voor gewone circuits zijn Croix en Mettet nog wel goed te doen met de SM denk Ik. Hier nog iemand met een smc-r die redelijk meekwam, in elk geval een ronde of 2
 
Voor gewone circuits zijn Croix en Mettet nog wel goed te doen met de SM denk Ik. Hier nog iemand met een smc-r die redelijk meekwam, in elk geval een ronde of 2
Mettet lijkt me ook wel Eem leuk baantje. Moet ik ook jaar eens proberen. Kom vaak niet verder dan Zolder en af en toe Assen. Croix ook een keertje gedaan. Reden ook verschillende SMers. Waar rij jij mee rond?
 
Mettet lijkt me ook wel Eem leuk baantje. Moet ik ook jaar eens proberen. Kom vaak niet verder dan Zolder en af en toe Assen. Croix ook een keertje gedaan. Reden ook verschillende SMers. Waar rij jij mee rond?
Filmpje is van mijn vorige motor, R1 uit 1998. Heb nu alleen de KTM, wil over jaartje wel een circuitmotor voor erbij. R1 10 jaar gehad, blijf het een mooie fiets vinden.
FB_IMG_1453067041376_zpsmxf0u2sm.jpg

029Large_zps55deeaf4.jpg
 
Filmpje is van mijn vorige motor, R1 uit 1998. Heb nu alleen de KTM, wil over jaartje wel een circuitmotor voor erbij. R1 10 jaar gehad, blijf het een mooie fiets vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]

R1 1998 is toch een vrij giftige motor of wat waren de eerste modellen voor bouwjaar?

Oude foto die eerste? Zithouding kan wat beter ;) Ziet er op je profiel plaatje al beter uit.
 
R1 1998 is toch een vrij giftige motor of wat waren de eerste modellen voor bouwjaar?

Oude foto die eerste? Zithouding kan wat beter ;) Ziet er op je profiel plaatje al beter uit.
Ik vond het altijd wel meevallen met dat giftige, 98-99 zijn inderdaad de eerste modellen. Mijne was wel afgesteld met een dynokit, K&N filter en open uitlaat, ik vond vermogen er altijd voorspelbaar in komen. Maar 1 keer verrast met een bijna highsider (voetjes al de lucht in) maar dat lag aan de straatband waar ik toen met reed.

Ja houding is nooit helemaal 100% geweest, nu moet ik zeggen dat dit een langzame bocht is op Mettet, met iets meer snelheid gaat het beter, ben niet al te lenig. Op deze gaat het beter
58370557fbe5bd737c0b06a4e2b631da_zpsi1auswry.jpg


Ben sowieso niet al te snel. Laatste keer op Zolder reed ik voor het eerst mee met snel en reed toen 01:55. Kan nog wel iets af, maar rijd de laatste jaren te weinig op het circuit, keer of 2 per zomer. Was wel een mooie verbetering van de PR, 5 seconden sneller binnen 3 sessies (daarna regen). Bij minder snel kwam ik maar niet onder de 2 minuten. Groepsindeling is echt ruk op Zolder met maar 2 groepen voor vrij rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja die eerste foto is op het voetje na wel heel erg SM houding. En dan gaat de motor érg plat terwijl dat niet nodig is. Heb er meer zo onderuit zien gaan.

Zolder ben ik al heel lang niet meer geweest, misschien eens met nieuwe fiets doen als ik weet dat hij stil genoeg is.
 
Ja die eerste foto is op het voetje na wel heel erg SM houding. En dan gaat de motor érg plat terwijl dat niet nodig is. Heb er meer zo onderuit zien gaan.

Zolder ben ik al heel lang niet meer geweest, misschien eens met nieuwe fiets doen als ik weet dat hij stil genoeg is.
Nou ja, SM houding, m'n lichaam blijft teveel boven de motor terwijl mijn kont er wel naast hangt. Bij SM houding ga je juist met je kont naar de 'verkeerde' kant zitten en duw je het stuur naar onderen, knie in de tank en voet op de grond. Is toch nog net iets anders :+ Had ook nog geen SM toen.
Bij MvD-school:
11754575_804876859629451_6823101209333831685_o_zpsomxpzuj2.jpg


Na die cursus heb je de neiging om continu je voet uit te steken, zelfs op de trapfiets :P
 
mensen hier ervaring met een exc 530 van 2009? fiets verbruikt olie wss nog niet open geweest +/-4000km

@ se sua, een maat van me zit in Curacao stage lopen bij een hotel, zag vrijwel meteen een ktm 525 rijden was jij misschien xD
 
mensen hier ervaring met een exc 530 van 2009? fiets verbruikt olie wss nog niet open geweest +/-4000km

@ se sua, een maat van me zit in Curacao stage lopen bij een hotel, zag vrijwel meteen een ktm 525 rijden was jij misschien xD

Wat is olie verbruik... Een brommer uit 2009 en dan 4000 km??? Das maar net ingelopen.

Maar ik vind de EXC's echt minder weg/tour waardig dan een LC4. Als ik mijn 660 nog had dan heeft tie echt mijn voorkeur om te høken op de weg boven een EXC. Ja je kunt er enorm mee rossen, maar extreem korte eindjes zijn echt het leukst. Weet zeker dat ik in NL een exc binnen een uur op het politieburo mag parkeren.

Daar zijn wel een aantal EXC's hier die op de weg rijden. Er is zelfs een KTM "gang" hier. Wheelien op de obw..... tussen de autos door, echt idioot. Dat zeg ik dan, bijna niet te geloven. Maar die rijden allemaal veel sjiekere (gestolen??) Nederlandse 1-2 jaar oude ktm's. Daar kan ik niet tegen op met mijn track truck, maar die wordt teminste gebruikt als bedoelt.

Ik kom niet in de buurt bij hotels. Stuur hem maar naar de crossbaan toe op zondag van 10 tot 1 zijn we daar. Hint achter struisvogelfarm en kite surfers... Dan kan hij het zeggen, het is mij niet opgevallen :P


:W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan