KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou je dat doen? heb er ook een zonder accu gehad en nooit enig hinder van gehad dat tie er niet was. Oke toegegeven dat het zwaar kloten was als je voorkruipt bij stoplichten en dan de brommer laat afslaan bij weg rijden. Dan was het rap trappen om weer weg te komen.
 
Ik heb nog een mooi bandje gescoord hier op het forum.
Oude band was helemaal op.
G22pQyL.jpg


En natuurlijk direkt er op laten leggen:
4oGwSAr.jpg

Kan ik er weer tegen komend seizoen. :]
 
Waarom zou je dat doen? heb er ook een zonder accu gehad en nooit enig hinder van gehad dat tie er niet was. Oke toegegeven dat het zwaar kloten was als je voorkruipt bij stoplichten en dan de brommer laat afslaan bij weg rijden. Dan was het rap trappen om weer weg te komen.

Wou toch af en toe met een gps rijden. Of zou die aansteker plug ook zo op de kabelboom kunnen aansluiten? Of is de spanning daar te wisselend voor?
 
Daar zit toch een regulator/rectifier op. Dus spanning zal constand zijn als motor loopt. Ook met accu loopt spanning op als je gas geeft. Tis niet vreemt als de spanning van 12,5 naar 14,0V gaat... Denk dat ik het op een koplamp draad aan zou sluiten.
 
Daar zit toch een regulator/rectifier op. Dus spanning zal constand zijn als motor loopt. Ook met accu loopt spanning op als je gas geeft. Tis niet vreemt als de spanning van 12,5 naar 14,0V gaat... Denk dat ik het op een koplamp draad aan zou sluiten.

okee bedankt!
dan ga ik dat eens proberen.
 
Het duurde toch minstens een 10 seconden voor ik doorhad wat die smilie nou deed... ik dacht dat hij naar zijn voeten aan het kijken was :P

Maar wintertijd hé? En ik heb geen noppen wielen.
 
Weer terug van wintersport en hatse klats... Mijn 2006 LC4 inclusief onderdelen gaan allemaal verkoop in... Ik moet een beetje schoonschip/ruimte maken bij ons thuis en 3 motoren is te veel van het goede. De 200 EXC komt t.z.t op SM wielen te staan voor de lolletjes op de weg.

Ik vermoed niet dat mensen hier mijn LC4 willen kopen, maar ik heb nog wel in de aanbieding voor een 2006 model:

Orgineel voorligt €50
Costum designed sticker set van crispey designs €150 (gekocht voor €200,-)
Orginele einddempers €100,-
Set velgen voor evt ombouw naar noppen. (1 EXEL velg(in nette staat) en 1 DID velg(niet meer in top staat)) beide incl. schijven €80,-
Keihing FCR 41mm + gashendel en verloop (cilinder naar Carburateur) €350,-
Remklauw, rem leiding en remhendel +reserviour €100,-
LC4 lipperclutch €250,-
Rem hendel (Zilver en Zwart) €35 p.s.
Koppeling hendel (Zilver) €15 p.s.
Rempedaal (zilver) €25
Schakel pedaal (zilver) €25

Vraag prijs ktm zelf ligt op 4350,-
Akra's, EXC headligt en LED achterlicht met geintegreerde knippers. Complete onderhoudshistorie aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Lees ik dat nu goed dat je 80 euro vraagt voor eigenlijk alles wat je nodig hebt om hem op noppen te zetten? En zo ja, past dat ook op mijn 2002? Want dan heb ik interesse!
 
Jje hebt toch ook een andere adaptor voor remklauw nodig door kleinere remschijf. Ik zou niet graag met een 320 schijf offroad gaan.
 
omdat ik het circuit op wil moet ik denk ik een keer de demperwol van me akrapovic dempers vervangen vanwege het db limiet.
ik heb ook geen originele dempers.

weet iemand welke demperwol goed is? ik lees dat er veel soorten zijn.
 
Lees ik dat nu goed dat je 80 euro vraagt voor eigenlijk alles wat je nodig hebt om hem op noppen te zetten? En zo ja, past dat ook op mijn 2002? Want dan heb ik interesse!

Ik heb een setje enduro velgen gekocht van een 98' model LC4. De lager van de voor velg pasten niet en ik wilde hiervoor andere plaatsen. Helaas kom ik met de ruimte niet weg. Toen wilde ik een as draaien op het werkt, omdat de vooras verschilt in diameter bij de verschillende lc4 modellen. Het achterwiel past wel 1 op 1.

Daarnaast heb ik een complete remset van klauw tot hendel van een LC4 enduro liggen. Alles nog in elkaar. Ook hiervoor wilde ik een adapter maken zodat deze kleine remklauw past op de kleinere 220mm schijf voor.

Ik kwam er alleen niet aan toe en heb later besloten maar gewoon een enduro erbij te halen. Daarnaast is de achter velg niet meer in topstaat. Er is klein sutje afgebroken in de naaf waar het lager vast gehouden wordt. Door de wiel as, wordt alles nog wel op zijn plek gehouden. het is niet zo dat het lager er zo maar uitvalt. daarom ook de prijs van €80,- want de voorvelg is wel gewoon goed. Voorvelg is incl. schijf. en ook de bijpassende remmerij heb ik er dus wel bij. Wil je de complete set ook wel voor €150,- aanbieden. Dan ben ik er in één keer vanaf en moet er enkel nog een as + adapter bij gezocht/gemaakt worden. Als je een ander naaf kan vinden heb ook evt. meteen een buiten velg + spaken, want die zijn volgens mij gewoon prima in orde.
 
Ik heb een setje enduro velgen gekocht van een 98' model LC4. De lager van de voor velg pasten niet en ik wilde hiervoor andere plaatsen. Helaas kom ik met de ruimte niet weg. Toen wilde ik een as draaien op het werkt, omdat de vooras verschilt in diameter bij de verschillende lc4 modellen. Het achterwiel past wel 1 op 1.

Daarnaast heb ik een complete remset van klauw tot hendel van een LC4 enduro liggen. Alles nog in elkaar. Ook hiervoor wilde ik een adapter maken zodat deze kleine remklauw past op de kleinere 220mm schijf voor.

Ik kwam er alleen niet aan toe en heb later besloten maar gewoon een enduro erbij te halen. Daarnaast is de achter velg niet meer in topstaat. Er is klein sutje afgebroken in de naaf waar het lager vast gehouden wordt. Door de wiel as, wordt alles nog wel op zijn plek gehouden. het is niet zo dat het lager er zo maar uitvalt. daarom ook de prijs van €80,- want de voorvelg is wel gewoon goed. Voorvelg is incl. schijf. en ook de bijpassende remmerij heb ik er dus wel bij. Wil je de complete set ook wel voor €150,- aanbieden. Dan ben ik er in één keer vanaf en moet er enkel nog een as + adapter bij gezocht/gemaakt worden. Als je een ander naaf kan vinden heb ook evt. meteen een buiten velg + spaken, want die zijn volgens mij gewoon prima in orde.

Dus even samengevat...
150 euro, remmerij compleet, voor- en achterwiel.
Voorwiel heeft een speciale as nodig ivm afwijkende maten.
Achterwiel ligt lager er los in maar als het wiel gemonteerd is blijft hij gewoon zitten. Voor het mooie met nieuwe naaf omspaken.

Correct?
Als je me even foto's ervan wil sturen? Gmail staat in mijn profiel.
 
Weer terug van wintersport en hatse klats... Mijn 2006 LC4 inclusief onderdelen gaan allemaal verkoop in... Ik moet een beetje schoonschip/ruimte maken bij ons thuis en 3 motoren is te veel van het goede. De 200 EXC komt t.z.t op SM wielen te staan voor de lolletjes op de weg.

Ik vermoed niet dat mensen hier mijn LC4 willen kopen, maar ik heb nog wel in de aanbieding voor een 2006 model:

Orgineel voorligt
Costum designed sticker set van crispey designs €150 (gekocht voor €200,-)
Orginele einddempers €120,-
Keihing FCR 41mm + gashendel en verloop (cilinder naar Carburateur) €350,-
Set velgen voor evt ombouw naar noppen. (1 EXEL velg(in nette staat) en 1 DID velg(niet meer in top staat)) €80,-
Remklauw, rem leiding en remhendel +reserviour €100,-
LC4 lipperclutch €250,-

Vraag prijs ktm zelf ligt op 4350,-
Akra's, EXC headligt en LED achterlicht met geintegreerde knippers. Complete onderhoudshistorie aanwezig.

Alles in één koop voor €5150,-


Heb je n PB gestuurd ivm onderdelen (slipperclutch)

Gr. Niels.
 
Goeiemiddag :W


Ik heb sinds een tijdje een oude LC4 als speelgoed (zwart blok, alleen kickstart) en daar heb ik wat vraagjes over, hopelijk zouden jullie me daarmee kunnen helpen :)

Hij loopt als een malloot. Trekt als een debiel en stuurt als een scheermes (gaat om een SM). Echter heb ik toch een beetje ruzie met het beste blokje.
  1. Ik krijg hem gewoon niet aan :+
  2. Op snelwegtempo gedraagt hij zich heel gek.
  3. Hij loopt stationair best goed en rustig, maar als je uitrolt en dan de koppeling intrekt zonder even een peutje gas slaat ie wel degelijk af. Lastig, aangezien ik hem niet zomaar aan krijg.
De vorige eigenaar trapte hem zo aan dus ik ging ervan uit dat het een kwestie van oefenen zou zijn, maar het lukt me gewoon echt niet. Enige manier om hem aan te krijgen is aan slepen in de 3 (aanduwen wil ook niet met zoveel compressie, en het lijkt wel of hij een slipperclutch heeft want in de 1 en 2 wisselen een slippende koppeling en achterband elkaar af, met lopende motor slipt de koppeling nooit). Mis ik nou techniek of kan er iets niet goed zitten in de carburateur of ontsteking? De ontsteking is natuurlijk te verstellen door het deksel wat te verdraaien, maar als je dat niet weet kun je hem dus ook doodleuk helemaal verkeerd monteren. Op snelwegtempo loopt de motor heel gek. Volgas gaat ie nog steeds prima, maar constante snelheid gaat ie enorm "rückeln", tot op het punt dat hij bij een beetje te weinig gas geven af en toe amper lijkt te ontsteken. Doet me denken aan ontstekingstiming, maar kan dat lastig zelf controleren. Ben alleen maar automatische ontsteking gewend B|

Iemand met gouden tips? Of die hierom kan lachen en hem (en/of mij) voor een kratje bier in orde kan brengen? :P

Alvast bedankt :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde LC4. Starten is altijd een beetje lastig maar als je weet hoe het moet gaat het steeds makkelijker.
Je zet de choke half open, zorg dat de zuiger in de hoogste stand staat (je krijgt hem dan niet meer door zijn compressie getrapt. Knijp dan de decompressie in en trap een heel klein beetje door zodat de zuiger weer naar beneden gaat.
Dan geef ik altijd een keer vol gas voordat ik doortrap (zorg wel dat je de gashandle dicht houdt anders breek je je enkel) en dan start ie meestal wel. Heeft ie lang stil gestaan dan is het een paar keer meer trappen.

De mijne startte in het begin ook heel slecht en ik dacht dat het ook aan de ontsteking lag maar daar kan je niet veel aan doen. Kijk eens naar je mengselschroef op de carburateur. Die deed wonderen bij de mijne toen ik die juist afstelde (1.5 slag open).

Dat "rückeln" (inhouden of overslaan?) heeft denk ik ook met de carburateur te maken.
Dellorto's zijn niet echt verfijnde carburateurs.

Hier heb ik nog een topic aangemaakt over het slechte starten:
KTM LC4 600 starten

Wat mijn LC4 een totaal ander karakter gaf was de montage van een Keihin FCR42mm carburateur. De motor loopt en start er veel beter op.
 
Laatst bewerkt:
Mja heb helaas op het moment het geld niet voor een flatslide... Dat deksel verdraaien doet dus bijna niks begrijp ik? Dan lijkt het me inderdaad wel handig de carb eens los te halen, wie weet wat ik tegenkom. Vorige eigenaar gaf wel aan dat alles standaard zou moeten zijn...

Ik zag trouwens dat er 2 schroefjes aan de rechter kant van de carburateur zitten, mengselschroef en... wat doet die achterste? Het afslaan na deceleratie is ook wel vrij irritant -O-
 
Laatst bewerkt:
Naast wat je hiervoor gelezen hebt, kan het wel degelijk de ontsteking zijn. Die oude SEM's staan niet bekend om hun vonksterkte bij lage toeren. Dus slecht starten en snel afslaan. Als niks meer helpt, dan zeker de onsteking vervangen door een nieuwe.
Controleer ook je inlaat rubber eens op scheurtjes. Succes!
 
Ik begrijp dat de ontsteking op timing zetten een kwestie van TDC en streepje (of punt) uitlijnen is, dan gaan we dat sowieso even doen voor de zekerheid. Zal de bougie wisselen en bobine nakijken, dan gelijk even de carb eraf en mooi schoon poetsen. Wordt wel volgend weekend voor ik weer kan proberen te trappen :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen,

Mijn naam is Joey, sinds kort in het bezit van een LC4 uit 97.
Ik ben bang dat in mijn ritje naar huis de onsteking gesneuveld is, want ik heb dus geen vonk meer.
Bobine/cdi, dop, kabel en bougie vervangen maar nog steeds geen vonk.

Is er misschien iemand in de buurt van den helder waar ik een ontsteking van kan lenen? Zodat ik even kan testen of dit het probleem is, een neue van electrex world is €260 en heb er weinig trek in als dat achteraf het probleem niet eens was.

Wanneer hij weer loopt zal ik eens wat foto's maken voor in de openingspost :)

Ik hoor er van, groeten Joey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan