KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Equalizer

Ja ik heb zelf een 640 lc4 van 2002 tot nu toe *afkloppen* geen problemen mee. Gewoon ieder jaar of je moet al veel rijen om de zoveel km olie etc vervangen, kleppen checken etc.

bij aanschaf zou ik een goede test rit maken. (Vooraf kijken of die koud is) goed warm rijden, vering testen, wegligging etc.
bij koude start luisteren na motor, en warm dan ook. Luisteren na lagers (zware geluiden) of er niks Hard tikt(klopt) is lastig want ktm maakt altijd wel geluid haha! Maar motor moet wel niet klinken alsof die uiteen klapt!:P

verder kijken na oliepeil(als die minimum staat verbruikt die misschien)
Olie lekkage's, hoor vaker dat het normaal is dat ze zweten maar mijne is kurkdroog dus het moet kunnen haha.
Waterlekkage's

Zulke dingen gewoon nakijken denk ik zo..
 
je kunt beter door sparen voor het nieuwe type met het grijze metaalkleurige blok. dit blok is beter dan het oude zwarte blok. het hoeft niet zo te zijn dat je er problemen mee gaat krijgen maar als de km stand al hoog is dan loop je natuurlijk wel meer kans op een mankement.
 
Modellen van voor 2000 zijn soms niet helemaal eerlijk met het werkelijke bouwjaar en wat op kenteken staat, zou ik ook altijd even checken aan de hand van het frame nummer ( is wel ergens een lijstje van te vinden. Blokken zijn in 98 al aardig verbeterd, van daarvoor zijn helemaal hobby (sleutel) dingen. Een SC is een super competition uitvoering, staat idd vaak niets over in het kenteken.

Volgens mij heeft "dirt harry" (hij heeft volgens mij een nieuwe nickname) een SC of gehad.. :W
 
Oke thanks allemaal!

Word wel lastig om al die tests uit te voeren als noobie die niks hogers heeft gereden als 250cc :P
Misschien dat ik iemand meeneem en deze dingen samen check.

Ik zou heeel graag een ktm 525 exc uit 2005 halen, maar daar heb ik het geld niet voor, en wil het liefst zsm een motor halen want word hélemaal gek als ik niet kan rijden xD
Deze lijkt me echt in topconditie, en dat de eigenaar een motorzaak heeft geeft ook wel vertrouwen :)

Dit is hem trouwens.
http://www.speurders.nl/overzicht/p...&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=
Eigenaar heeft net mailtje gestuurd, motor is in perfecte staat en heeft zelfs altijd de olie gekregen die ktm voorschreef, Helaaas kom ik net wat geld te kort, effe snel sparen en hopen dat ik hem snel kan halen dus!
 
Aangezien de fiets niet onder zijn zaak verkocht word en er dus alsnog geen garantie op zit zou me dit 0% kunnen interesseren.
Het blijft een risico met dit soort fietsen en zonder onderhoud blijf ik bij het standpunt dat er dus niets gedaan is.
 
hij ziet er wel netjes uit zo te zien. ik zou zeggen ga gewoon kijken en als je iemand kent met verstand neem hem mee! het blijft toch altijd een gok moet je gewoon geluk mee hebben, ik heb ook nog het zwarte blok ligt er ook aan hoe diegene er mee om is gegaan en onderhoud aan gedaan is.
 
hij ziet er wel netjes uit zo te zien. ik zou zeggen ga gewoon kijken en als je iemand kent met verstand neem hem mee! het blijft toch altijd een gok moet je gewoon geluk mee hebben, ik heb ook nog het zwarte blok ligt er ook aan hoe diegene er mee om is gegaan en onderhoud aan gedaan is.


:^
 
Oke thanks allemaal!

Word wel lastig om al die tests uit te voeren als noobie die niks hogers heeft gereden als 250cc :P
Misschien dat ik iemand meeneem en deze dingen samen check.

Ik zou heeel graag een ktm 525 exc uit 2005 halen, maar daar heb ik het geld niet voor, en wil het liefst zsm een motor halen want word hélemaal gek als ik niet kan rijden xD
Deze lijkt me echt in topconditie, en dat de eigenaar een motorzaak heeft geeft ook wel vertrouwen :)

Dit is hem trouwens.
http://www.speurders.nl/overzicht/p...&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=
Eigenaar heeft net mailtje gestuurd, motor is in perfecte staat en heeft zelfs altijd de olie gekregen die ktm voorschreef, Helaaas kom ik net wat geld te kort, effe snel sparen en hopen dat ik hem snel kan halen dus!

Heb je gezien dat er een grijze cilinder op zit? Wat impliceert dat er dus al het nodige aan het blok gesleuteld is? Dit kan natuurlijk goed zijn, maar het is in ieder geval niet origineel. Misschien maakt het allemaal niks uit? Ook staat er in de advertentie dat de motor 0 km gelopen heeft. Heb je daar ook al info over? want zelfs als is het nodige vervangen, er blijft nog een hoop over wat wel al een (x) aantal km's heeft gemaakt.. Dus zonder dat er iets aangetoond kan worden, hoeft niks waar te zijn, daarnaast is het belangrijk om naast de motor te staan en ermee te rijden om er een verder oordeel over te kunnen vellen.

Motoren van deze leeftijd kunnen onderhuids nog wel eens wat verassingen hebben die je later pas gaat merken. Als je verstandig koopt ( niet mijn sterkste kant overigens O-) ) dan heb je ook nog geld over om m te kunnen rijden ook als er wat mis mocht gaan... en je hebt gewoon een beetje geluk nodig.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr.
 
Zoo, ontsteking terug gehad uit engeland. Alles terug gebouwd, paar keer trappen.. Geen leven. Alles nog even nagelopen; Stekker vergeten, daarna 1x trappen en lopen. Ben erg blij dat ie weer in leven is. Gister gelijk de gehele dag gereden want het was tenslotte goed weer. Zondag A.S off road rit in eext met een paar andere, ook wel zin an.

Even wat anders, is er hier toevallig iemand die een opknap setje supermotard velgen in de aanbieding heeft?

Groeten,
Joey
 
Tevens duke kappenset erop gemeubeld, exc voorspatterd en koplamp. Ziet er al wat leuker uit zo. (zadel ontbreekt nog)

2d0l30k.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Nielsnutt Klopt, hij denkt dat hij ong. 12000km heeft gelopen, dus houdt rekening met 15000.
Verder is de verkoper een zeer nette man voor zover ik kan merken, hij is 50 en heeft zelf een keer een ernstig ongeluk gehad met een motor waarvan ze zeiden dat die in orde was, dus hij is er serieus mee.

Ik zal zeker kritisch zijn over het onderhoud en laatste zuigerwisseling etc. maar over het algemeen lijkt hij me betrouwbaar, vooral omdat de motor maar 2 eigenaren heeft gehad, en hij het onderhoud via eigen zaak heeft gedaan, en naar zijn zeggen nergens, maar dan ook echt nergens op bezuinigd heeft.
En dat is wel te zien vind ik..

Voor het geld wat ik te besteden heb, niet veel dus, lijkt dit me de beste keuze. aangezien er wel ktm 520's op staan voor 2000,- van een particulier waar je niks over weet..

In ieder geval bedankt voor de hulp :) ik ga eens kijken bij hem en wie weet staat er hier over een tijdje een foto van mn nieuwe lc4! :P
 
Haha Twinpulse....you're rigth! Maar de mijne was van '96. Wel hadden die hetzelfde blok. Maar een '99er heeft vlgs mij iig de Kokusan ontsteking. Dus geen gezeik met een SEM.

Wat die 620 betreft...let iig op mechanisch geluid uit het blok. Dat is iid al gezegd, maar vergis je niet in het "gezonde" geluids niveau. Vraag eens of het blok qua lagers gereviseerd is toen de cilinder vernieuwd is. Dat zou al een stuk schelen voor de te verwachten levensduur.
Kijk ff of er veel speling zit op de link lagers van de achtervering. Ff de achterkant optillen, dan voel je het meteen. Is een hoop werk en best prijzig als je de hele handel moet vervangen.
Het beste is idd iemand meenemen die de LC4's kent, maar da's makkelijk gezegd...
Als je van een straatmotor komt, zonder ervaring op offroad, is het wel ff wennen als je op deze fiets stapt, dus niet meteen schrikken! Vraagt wat gewenning. Maar als dat achter de rug is, kun je er veel mee, nietwaar Nielnut?
 
Oke thanks allemaal!

Word wel lastig om al die tests uit te voeren als noobie die niks hogers heeft gereden als 250cc :P
Misschien dat ik iemand meeneem en deze dingen samen check.

Ik zou heeel graag een ktm 525 exc uit 2005 halen, maar daar heb ik het geld niet voor, en wil het liefst zsm een motor halen want word hélemaal gek als ik niet kan rijden xD
Deze lijkt me echt in topconditie, en dat de eigenaar een motorzaak heeft geeft ook wel vertrouwen :)

Dit is hem trouwens.
http://www.speurders.nl/overzicht/p...&max_prijs=&local-distance_value=0&min_prijs=
Eigenaar heeft net mailtje gestuurd, motor is in perfecte staat en heeft zelfs altijd de olie gekregen die ktm voorschreef, Helaaas kom ik net wat geld te kort, effe snel sparen en hopen dat ik hem snel kan halen dus!


:N :N je bent beter af op een LC4. Rijdt er een tijd mee en kijk dan voor een EXC. Ja die zijn mooi O-) O-) maar niet per definitie beter dan een LC4. Wel hebben ze meer onderhoud nodig en door een kleine tank kom je niet zo ver.

Ik heb "proef" gereden op deze;



totdat tie gejat werd 2 jaar later... Ik mis hem nog steeds, vooral op de weg tov mijn EXC. Die is blijer in het terrein.



staar je niet blind op een EXC..


Succes met je zoektocht :W
 
Ik heb hem gisteren heel even getest.

Olie op niveau
KVS op niveau
Remvloeistof vervangen
Diodes geplaatst om straks fatsoenlijk werkende LED knippers te krijgen (relais werkt nog niet mee)

Volgende week opladen, jerrycan benzine mee en verder was ik niet van plan veel mee te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan