KTM LC4 topic: zweite Teil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat aankicken moet wel goedkomen (idd ik zal wel moeten)

Zijn er door de jaren heen motorisch wijzigingen aangebracht in het 660 blok?
Of is het blok zelf door de jaren heen het zelfde gebleven?

Ik heb al wel op enkele fotos gezien dat sommige blokken een "tonnetje" onder de carburateur hebben, dit is denk ik het oliefilter, of wat is het, omdat ze het niet allemaal hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat aankicken moet wel goedkomen (idd ik zal wel moeten)

Zijn er door de jaren heen motorisch wijzigingen aangebracht in het 660 blok?
Of is het blok zelf door de jaren heen het zelfde gebleven?

Ik heb al wel op enkele fotos gezien dat sommige blokken een "tonnetje" onder de carburateur hebben, dit is denk ik het oliefilter, of wat is het, omdat ze het niet allemaal hebben ;)
Startmotor ?
 
Ik ben er al uit, dat is van de modellen die nog geen frame olie hebben, dan ligt daar het extra filter.
Zit er verder nog verschil in de blokken dat iemand weet?
En maakt het uit of je een model met olie in het frame hebt of niet?
 
Iemand interesse in een olietemperatuurmeterpeilstok. Past op alle grijze blokkrn met kijkglaasje.
 
Iemand interesse in een olietemperatuurmeterpeilstok. Past op alle grijze blokkrn met kijkglaasje.


Ik ook, ik ben net terug van werk en daarna avondschool en zie je bericht staan heb nier eerder kunnen reageren.

Ben hier al wel ff naar opzoek!

Dus pb je prijs maar..
 
Laatst bewerkt:
Wat is het kunstje om zo een lc4 goed aan te trappen -O- :$

Bezig geweest met de Duke 2 van een maat van mij maar krijgen hem beide niet aan de gang met kickstart. Elektrisch start hij zomaar :+

Zaterdag ga ik kijken bij die 660 :Y

De mijne trap ik zover als het gaat, meestal een halve slag. Dan hoor je een luide klik, verder trappen gaat NIET. Dan deco hendel in, zachtjes door de veren van uitlaatkleppen heen trappen en iets verderop (naar beneden) ook door de inlaat klepveren trappen. Voelt twee keer aan als een wat zwaardere plek waar je echt door heen moet trappen. Op deze plek en niet een stukje door geschoten (overnieuw beginnen want dan doet tie het nooit) blijft de motor stilstaan. Deco hendel los laten, kickstarter helemaal naar boven en dan helemaal door trappen tot beneden. Idd geen gas geven.

Alssie koud is probeer ik het twee keer met choke (eerste keer om hem wakker te maken) Dan gaat de choke eraf en looptie direct. Als sie dat na poging 1 of 2 al niet deed.
De eerste keer dat ik hem startte moest ik 5 keer proberen!

Succes met de zoektocht, misschien heb je er zaterdag wel een *O*
 
Ik ben er al uit, dat is van de modellen die nog geen frame olie hebben, dan ligt daar het extra filter.
Zit er verder nog verschil in de blokken dat iemand weet?
En maakt het uit of je een model met olie in het frame hebt of niet?

Volgens mij alleen hoeveel olie er in het systeem gaat. Is later 2003, die met high flow kop wat groter geworden. die latere met frame olie hebben weer wat meer. Verschil een 100 cc aan olie, niet schokkend.
Maakt niet veel uit, gewoon vroeg olie wisselen. Bedoel niet 's morgens voor 07:00 uur :X
 
Volgens mij alleen hoeveel olie er in het systeem gaat. Is later 2003, die met high flow kop wat groter geworden. die latere met frame olie hebben weer wat meer. Verschil een 100 cc aan olie, niet schokkend.
Maakt niet veel uit, gewoon vroeg olie wisselen. Bedoel niet 's morgens voor 07:00 uur :X

Ok want die eind 2002 die op marktplaats staat heeft de highflow kop, maar ook nog het filter op het blok liggen.
Misschien een overgangs modelletje dan ofzo? *D

Verder motorisch geen wijzigingen uitgevoerd?
Heeft zoiezo elke 660 de Keihin carb met acceleratie pomp, of is dit evt ook bouwjaar afhankelijk.
 
Ok want die eind 2002 die op marktplaats staat heeft de highflow kop, maar ook nog het filter op het blok liggen.
Misschien een overgangs modelletje dan ofzo? *D

Verder motorisch geen wijzigingen uitgevoerd?
Heeft zoiezo elke 660 de Keihin carb met acceleratie pomp, of is dit evt ook bouwjaar afhankelijk.
Of eentje met een donor kop. Er wordt wat afgesleuteld....
 
Ik neem aan dat dit van een origineel boek is 2004?
High flow kop en oliefilter op het blok...
Dus dan weet ik ook niet meer precies hoe dat het zit :P

ktm2.jpg


Ik kwam ook nog ergens tegen dat niet al de modellen een radiateurfan hebben, klopt dit??
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dit van een origineel boek is 2004?
High flow kop en oliefilter op het blok...
Dus dan weet ik ook niet meer precies hoe dat het zit :P

[afbeelding]

Ik kwam ook nog ergens tegen dat niet al de modellen een radiateurfan hebben, klopt dit??
De modellen zonder frame olie hebben een los tweede micro filter, zoals deze. Ik denk dat de SMC modellen geen fan hebben, maar de 640 modellen wel. Heeft denk ik te maken met doel gebruik. Sport of meer straat.
 
Mijne niet, rijd hem, alssie eenmaal warm is, als een malle. Niet te lang stilstaan, goed excuus om overal tussendoor te vliegen. Eenmaal issie me warm gelopen, dat was naar een kwartier kutte om langs een ongeluk te komen. Trouwens onderin toeren offroad rijden vindt tie helemaal niet cool, schiet de olie temp omhoog 120o terwijl water niet kookt. Ergens heb ik gelezen dat motor olie niet langdurig boven 160o moet blijven anders gaat de olie kapot :P

Bij enthousiaist raggen temp om de 100o en bij zwaar stads verkeer 110o
 
Koelfan gewoon aan te sluiten? :)
Je moet ten eerste wel een gelijkstroom systeem hebben. Oudere LC4´s hebben nog wel eens een wisselstroom systeem. Met die twee spanningsregelaars, die altijd kapot gingen.
Als je dus gelijkstroom hebt moet je een thermoschakelaar in de rechter radiateur draaien en dan gewoon de koelfan via deze schakelaar in het stroom circuit aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan