Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Toktok

Recalcitrant in de wieg
22 apr 2010
5.277
3.718
Heerlen
Na gewik en geweeg, afsplitsing van het traditionele LC8 forum, enkel gericht op de hardcore 950/990 machines van KTM...

Deel I KTM 950 SM
Deel II KTM 950 SM en meer lc8 Deel II
Deel III KTM 990 SM en meer LC8 deel III
Deel IV KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV
Deel V KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V
Deel VI KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI
Deel VII KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII
Deel VIII KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner
Deel VIIII De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9
Deel 10 De motor voor echte mannen

Kev's SMR Modification List : KTM 990 modifications



De LC8 motoren


In den beginne schiep KTM de 950 modellen en dit was goed.

De 950 adventure




De 950 SM



De 950 SMR



De 950 SE




Door milieu restricties moest KTM wel met injectie motoren komen.

Om dit te compenseren werd het motorblok wat uitgeboord

De 990 SM




De 990 Adventure R



Er kwam een 990 SMT versie



En een 990 SMR versie



Daarna stopte KTM, tot veler verdriet, de 950/990 series en ging over op een uitbreiding van de adventure reeks, weliswaar met LC8 motoren maar toch een heel ander concept, teneinde marktaandeel van BMW weg te snoepen. Het hardcore-tijdperk van KTM kwam hiermee helaas tot een einde. Derhalve een afsplitsing van de topics.

Deelnemende leden:

TokTok



Burgerking


Smet


CozakDenis


Vonkenboer


Crazy600


Kleynveldt


Gassie


Fobatai


Milenko


Maegrim


Rikkie CBR


Berry


KTM Nick


Theo01


Rick-M


XR600SM


Thompa


ErTachtig


Miquel


C K


arieheeftgelijk


Deboeman

TPOD
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2
Mochten er mensen een foto in de OP willen, geef maar aan dan...
 
Eeuuhh ik snap em niet: Afsplitsing van de nieuwere lc8's of van de adventure offroadachtige serie?
Welke moet ik nu kiezen met mn 950 SE?
 
Heeft iemand op dit forum wel eens superduke cams op zijn 950 geschroefd?
Zou leuk zijn om nog iets meer een eindschot te krijgen bovenin...
 
Heeft iemand op dit forum wel eens superduke cams op zijn 950 geschroefd?
Zou leuk zijn om nog iets meer een eindschot te krijgen bovenin...

ehhh ik denk dat het handiger is om een 990 Superduke blok te scoren en dat in je 950???whateverframe te hangen dan de nokkenassen van een 990 injectiefiets in je 950 carbblok te schroeven.
Beste is zo'n 990 SDR blok met Akra headers etc, ding had geloof ik 132pk aan de kruk. Maar die blokken zijn zeldzamer dan een zwart/wit gestreepte olifant
 
Ik lees vooral veel mee hier, en probeer me wat vaker in de gesprekken te mengen.
Hierbij ook een foto van m'n fiets!
 

Nokkenassen kunnen 1 op 1 over dus das geen probleem. Bij een SD990blok moet je een pulsgeverring omsteken en dan werkt het gwn icm een carburateur. Alleen zijn de versnellingsbakverhoudingen van een SD wezenlijk anders dan van een SE.
Dus beide opties hebben voor en nadelen, compleet blok zal ca 1.000 a 1.200 kosten en nokkenassen ca 250 via ebay denk ik...
Maar tis wel een flinke klus waarvan ik graag van te voren weet welke uitkomst ik kan verwachten.

Heeft een SM950 niet (bijna) dezelfde nokkenassen als een superduke?
 
Laatst bewerkt: