Nu is mijn vraag:
- Vanaf welk bouwjaar kan ik het best kopen?
- Is het normaal dat 2e hands 990 SMT relatief veel kilometers hebben? Wat kunnen ze eigenlijk hebben?
- Iemand ervaringen met import van deze motoren?
- Ik lees veel over software aanpassing i.c.m. andere uitlaten. Is dat echt noodzakelijk? Zo ja, kan ik dus beter een exemplaar vinden waar al Akra's op gemonteerd zijn.
dat is zekers zo
Met al die drempels hier en drukte in Nederland, zijn sommige stukken gewoon ook niet leuk meer om te rijden.
Ik rij daarom de meeste km in belgie of duitsland.
Te veel tekst....
Nu is mijn vraag:
- Vanaf welk bouwjaar kan ik het best kopen?
- Is het normaal dat 2e hands 990 SMT relatief veel kilometers hebben? Wat kunnen ze eigenlijk hebben?
- Iemand ervaringen met import van deze motoren?
- Ik lees veel over software aanpassing i.c.m. andere uitlaten. Is dat echt noodzakelijk? Zo ja, kan ik dus beter een exemplaar vinden waar al Akra's op gemonteerd zijn.
Ik heb er recent een van 2012 uit België gekocht. Niet omdat het goedkoper oid. was maar puur omdat je ze in Nederland maar weinig met een lage KM stand tegenkomt.
Kwa import: Keuring was €105 en BPM was €461.
@gassie, @patatkoning, mocht het weer zo worden als de voorspellingen aangeven dan wil ik donderdag rond 12.30 via esneux/hamoir/fraitture ff naar Luxemburg, de drank is op. Ik hoor het wel mochten jullie mee willen...
Tok ik zit in zuid Frankrijk. Veel bochten. Maar nu wel fris.
Vanaf 2011 zijn ze er met ABS en er zijn wat kleine updates uitgevoerd.
En volgens mij heeft iedereen die een SMT gekocht heeft hem gehouden omdat er geen waardige opvolgers zijn.
Dat is meteen de enige reden dan ik kan bedenken dat ze alleen te koop staan met veel KM's.
Ik heb zelf een SMT gehaald uit DE. Ik had, bij toeval, een KTM fan te pakken dus bij mij was alles erg goed voor elkaar. Alle beurten gehad en overal bonnen van. Je kan het dus net zoals in Nederland het treffen kwa aankoop.
Als de history bekent is en de fiets rijdt goed is het op zich geen probleem.
Daarnaast heb ik ook de uitlaat aanpassing gedaan. Ik persoonlijk vind dat je dan ook de software moet aanpassen omdat je gewoonweg de motor beter laat lopen. (geen dipjes etc.)
Maar goed, ik vind ook dat je dan meteen je inlaat moet doen
Uiteindelijk is het een afweging voor jezelf.
Success
Yes, heb een bok op mn SMT zitten, makkelijk voor smeren, etc en de steps zitten eerder aan de grond als de bok, dus geen problemenThanks voor jullie reactie.
Zelf was ik er inmiddels ook achter gekomen dat er vanaf 2011 ABS is toegepast. Dan weet ik in ieder geval dat ik moet zoeken naar een model vanaf 2011 en zoals ik lees kan ik rustig mijn zoekgebied vergroten. Ik ga dit topic maar eens volgen.
Is er trouwens iemand die een middenbok heeft gemonteerd op zijn of haar SMT?
Btw, als iemand wel een waardige opvolger heeft gevonden, ik zoek dus nog een 990 SMT
Ik heb via ebay een middenbok voor een 950 adv gekocht, maar blijkbaar niet van een type 'S'. Hij is n.l aan de korte kant, achterwiel komt amper los.
Weet iemand toevallig wat het verschil is qua constructie?
Maw wat is het verschil tussen een standaard middenbok en een s middenbok?
Hoeveel centimeter scheelt dit, en zit dit in het middenstuk of in de pootjes?
De ene S is de andere niet, verschilt per jaargang.
De standaard Adv 210 mm veerweg voor en achter
De 2005 AdvS 245 mm veerweg voor achter
Maar de oudere AdvS had 265 mm veerweg voor achter
Chips, is bijna niet uit te zoeken dus. Naja, misschien kan ik beter de voorvork 2cm door de kroonplaat laten zakken. Zit de middenbok ongeveer goes en ben ik misschien gelijk van het pendelen af...
Zeker, bij de 180 ofzo begon het te pendelen, en aangezien er een speed triple mee was, is dat zoizo niet een snelheid die je lang vasthoud
Verder heb ik er geen problemen mee gehad, niet qua gevoel in bochten (deze foto is genomen tijdens een trip door de vogezen en het zwarte woud, dus veel krappe bochten, en later veel ruime), al was het redelijk licht beladen, 4 nachtjes hotel dus hoefde niet al te veel troep mee. Qua grondspeling zitten de steps nog steeds eerder aan de grond, dus ook hier geen last! Alleen filerijden verijst wat meer concentratie, of iemand op de intercom die achter je rijdt en je af en toe tot de orde roept
Yes, heb een bok op mn SMT zitten, makkelijk voor smeren, etc en de steps zitten eerder aan de grond als de bok, dus geen problemen
Thanks voor je reactie. Lees inderdaad dat er middenbokken verkrijgbaar zijn voor de SMT. Sw-motech en KTM zelf. Nu begrijp ik dat deze een en dezelfde zijn en dat deze nog wel een los kunnen trillen. Maar goed, ze zijn er.
Oef...das geen straf denk ik dan...met de motor neem ik aan? Waar ongeveer?
Thanks voor je reactie. Lees inderdaad dat er middenbokken verkrijgbaar zijn voor de SMT. Sw-motech en KTM zelf. Nu begrijp ik dat deze een en dezelfde zijn en dat deze nog wel een los kunnen trillen. Maar goed, ze zijn er.
Motor op de kar
We hadden een huisje in frejus.
Hebben daar toch een paar leuke routes gereden.
Waarvan we er eentje toch wel hebben moeten inkorten. Ik was wat enthousiast geweest op de basecamp.
Moet zeggen we hadden dag 2 een leuke voorrijder op een stuk van 25 km berg route.
Een mennekeop een ktm duke volgens mij 390, die volgens mij zo van school kwam met het rugzakje om ....
We hebben toch met 2 man moeten aanpoten om die bij te houden..
Hij vond het volgens mij ook wel tof want op bepaalde stukken waar we iets achter bleven door verkeer wachtte ie op ons.
Het moest alleen niet zover weg zijn. Want 12 uur in de auto zitten is ook niks.