Was wat druk met andere zaken maar dan nu een chronologische update omtrent de afhandeling van KTM op de kapotte middenbok van mijn SMT.
Zoals inmiddels wereldwijd diverse SMT rijders met middenbok hebben mogen ervaren dat de aanslagnokken kunnen afbreken, met alle gevolgen van dien, getracht enige vorm van service te krijgen van KTM. Hier onder het relaas.
8 Juni: Gemaild naar persoon A van KTM Nederland.
12 Juni: Reactie van A dat de email naar de juiste afdeling is doorgestuurd.
20 Juni: Geen reactie, reminder gestuurd. A zegt het bij collega B te hebben belegd om een oordeel te vormen. A vraagt aan mij waarom ik denk dat de bok kapot is gegaan.
16 Juli: Reminder gestuurd. Bedankt voor uw email. I.v.m. vakantie kan ik niet antwoorden.
24 Juli: A zal nog eens aan B vragen hoe de vlag er bij hangt en vraagt wat ik zelf zou willen. Ik wil een bok en achterbrug, kosten voor montage lap ik zelf. Geen antwoord.
9 Aug: Reminder gestuurd.
10 Aug: A snapt dat ik antwoord wil, probeert het voor me te regelen maar krijgt intern een keiharde nee.
4 Sept: A meldt dat het niet gelukt is iets te regelen. A wilde een nieuwe middenbok regelen maar die zijn niet meer te krijgen. Ik krijg op persoonlijke titel nog wel een adresje voor 2e hands onderdelen.
Ik hoop dat ik niet te zuur overkom, ik wil ook niemand zwart maken, maar dat ik teleurgesteld ben in het feit dat ik compleet met lege handen sta kan ik niet onder stoelen of banken steken.
Beste A, ik hoop dat je het niet vervelend vindt dit terug te lezen. Ik snap dat jij je best hebt gedaan maar dat je werkgever uiteindelijk bepaalt hoe men met haar klanten omgaat. Mocht je nog willen reageren, je hebt mijn email adres en dit forum staat je vrij jouw kant van het verhaal te vertellen.
Ik hoop alle belangstellenden goed geïnformeerd te hebben over hoe deze kwestie uiteindelijk is geëindigd.
Sommige zeiden het al, "Don't hold your breath". Toch weer een ervaring rijker ; )
De SMT blijft een lekker fietsje, staat nu aan de druppellader te wachten op hobby weer.
Inderdaad zou KTM zijn verantwoording moeten nemen. Ik heb ze aangeschreven, ik hoop dat KTM haar verantwoording neemt en niet zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen, met een blind eye naar de zaak kijkt. Maar bij veel bedrijven doet men pas iets als de publieke opinie het merk schade toebrengt (denk aan de S nog wat van Samsung, de distributiekettingen van VW) of als er mensen dodelijk verongelukken. We zijn ook maar een betrekkelijk klein niche groepje in een hele grote motorwereld waarin KTM zeker niet de grootste is.
Dealers zitten niet op dit soort schade gevallen te wachten, want alle uren en materialen die ze er in moeten stoppen zullen doorgaans uit eigen zak moeten komen.
Ik heb 9 jaar Buell gereden, recalls te over, van rear shocker tot uitlaatophanging aan toe. Stond de dealer weer te vloeken want die kreeg van HD Benelux maar voor 10 minuten betaald om een achterveer te vervangen. En natuurlijk ook eerst de boot afhouden en je naar de importeur verwijzen. En die weer naar de dealer.
Er is 1 ding waar bedrijven een hekel aan hebben, negatieve verhalen via social media.
Hoe dan ook 1e dingen eerst, ik zie de reactie van KTM gaarne tegemoet en hoop op een nette oplossing.
Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten!
Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.