Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit


Dat lijkt me een mooie subtiele oplossing. Ik zal eens kijken of ik met hem in contact kan komen en of hij ze nog maakt.
 
Vandaag m'n luchtfilter erop gezet en alles terug in elkaar. Helaas startte hij niet.. waarschijnlijk een slechte accu, vol geeft hij 12.5V. Welke accu raden jullie aan?

Daarna merkte ik dat wanneer je de koppelinghendel in drukt hij nog steeds in z'n versnelling blijft. Dus de ondertussen modderige vloeistof eruit en verse erin. Helaas werkte het nog steeds niet. Na wat kloten heb ik de cilinder toen gebroken. Dus nu maar één van oberon bestellen denk ik.
 
Hoe breek je de cilinder

Eigenlijk zijn alle accu's van A merken tegenwoordig gewoon goed. Overweging is meer of je voor conventioneel of Lithium wilt gaan.
 
Ik las dat de lithium niet zo goed tegen de kou kan, of heb je dan alleen een probleem in de winter en ondervind hij dan geen blijvende schade?
(Nu even gegoogled nog en je kan dan blijkbaar je licht aanzetten zodat hij opwarmt.)
Gel accu is 70 euro (3,6kg) en een lithium is 130 euro (1,1kg).
En dan zou ik een andere accu lader moeten, twijfels..

Ja erg stom, de slave eraf gehaald en erg hard in de koppeling geknepen. Denk dat ik een goede reden wilde hebben voor nieuwe onderdelen haha.
 
Laatst bewerkt:
Nouja gaat jou telefoon stuk in de winter? Of al die Tesla's en andere elektrische auto's?
Hij heeft minder capaciteit in de winter, misschien een slag groter nemen. Bij mij komt er iig een Lithium in als mijn eigen het begeeft.
In de regel kunnen ze wel vaker laad en ontlaad cyclussen hebben, maar of dat van toepassing is.

Zuiger of de cilinder beschadigd? Je zou haast zeggen de zuiger. Ik zou al een prototype vervangingszuiger gaan maken maar er is wat tussen gekomen.
 
Ik vermoed zomaar het randje dat de circlip vasthoudt afgebroken... kijk eens in degene die ik naar jou gestuurd heb, die heeft dat ook


Beetje zo'n lompe stomme actie, 'oeh een hendel, ff knijpen', maar daar kan ie dus niet tegen
 

Ik heb nog een originele slave cilinder liggen die je kan gebruiken
 
mannen,
voor de trouwe rijders die eerst bij Verpalen kwam een daarna uitweken naar Motorport (want René ging mee)..
die is inmiddels ook uitgeweken naar Vakgarage Uitgeest. Doen dus nu ook de KTM's.
René is daar nu verantwoordelijk voor de motoren.
FYI..
 
Aight! Thanks voor de info! Dat Rene weer bij een klein bedrijfje zit spreekt mij wel weer aan . Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van Motoport gelukkig.

Edit: Weet je welke precies? In Uitgeest zitten twee auto garages in de zelfde straat maar geen van beide heten vakgarage.
Ik kom in Akersloot uit en die hebben doen ook al motoren. Zal dat 'm dan zijn?
 
Laatst bewerkt:
ja die inderdaad..
 
Was wat druk met andere zaken maar dan nu een chronologische update omtrent de afhandeling van KTM op de kapotte middenbok van mijn SMT.
Zoals inmiddels wereldwijd diverse SMT rijders met middenbok hebben mogen ervaren dat de aanslagnokken kunnen afbreken, met alle gevolgen van dien, getracht enige vorm van service te krijgen van KTM. Hier onder het relaas.

8 Juni: Gemaild naar persoon A van KTM Nederland.
12 Juni: Reactie van A dat de email naar de juiste afdeling is doorgestuurd.
20 Juni: Geen reactie, reminder gestuurd. A zegt het bij collega B te hebben belegd om een oordeel te vormen. A vraagt aan mij waarom ik denk dat de bok kapot is gegaan.
16 Juli: Reminder gestuurd. Bedankt voor uw email. I.v.m. vakantie kan ik niet antwoorden.
24 Juli: A zal nog eens aan B vragen hoe de vlag er bij hangt en vraagt wat ik zelf zou willen. Ik wil een bok en achterbrug, kosten voor montage lap ik zelf. Geen antwoord.
9 Aug: Reminder gestuurd.
10 Aug: A snapt dat ik antwoord wil, probeert het voor me te regelen maar krijgt intern een keiharde nee.
4 Sept: A meldt dat het niet gelukt is iets te regelen. A wilde een nieuwe middenbok regelen maar die zijn niet meer te krijgen. Ik krijg op persoonlijke titel nog wel een adresje voor 2e hands onderdelen.

Ik hoop dat ik niet te zuur overkom, ik wil ook niemand zwart maken, maar dat ik teleurgesteld ben in het feit dat ik compleet met lege handen sta kan ik niet onder stoelen of banken steken.
Beste A, ik hoop dat je het niet vervelend vindt dit terug te lezen. Ik snap dat jij je best hebt gedaan maar dat je werkgever uiteindelijk bepaalt hoe men met haar klanten omgaat. Mocht je nog willen reageren, je hebt mijn email adres en dit forum staat je vrij jouw kant van het verhaal te vertellen.

Ik hoop alle belangstellenden goed geïnformeerd te hebben over hoe deze kwestie uiteindelijk is geëindigd.
Sommige zeiden het al, "Don't hold your breath". Toch weer een ervaring rijker ; )

De SMT blijft een lekker fietsje, staat nu aan de druppellader te wachten op hobby weer.


 
Was wat druk met andere zaken maar dan nu een chronologische update omtrent de afhandeling van KTM op de kapotte middenbok van mijn SMT.

Erg vervelende situatie, hopelijk vind je voor een schappelijk bedrag zelf de onderdelen die je nodig hebt. Waar moet ik als SMT eigenaar met een middenbok precies naar kijken om schade te voorkomen?
 
Je middenbok. En of ie tegen de swing arm aankomt of het erop lijkt dat dat binnenkort zo gaat zijn.

Niet erg ingewikkeld verder
 
De aanslagnokken van de middenbok zijn gelast. De las van deze nokken kan na verloop van tijd los laten. Als deze nokken weg zijn dan draait de bok helemaal door totdat hij tegen je achterbrug aan zit. In mijn geval is tijdens het rijden de bok tegen mijn achterbrug aangeslagen. De bok zat uiteindelijk om mijn zachte aluminium achterbrug gekramd KTM weet van het euvel maar doet er verder niets mee. Wees dus gewaarschuwd en controleer zo nu en dan de lassen van je bok. Dat bespaart je een hoop ellende.



Erg vervelende situatie, hopelijk vind je voor een schappelijk bedrag zelf de onderdelen die je nodig hebt. Waar moet ik als SMT eigenaar met een middenbok precies naar kijken om schade te voorkomen?
 
Oberon slave gemonteerd en hij draait even zwaar met koppeling in als de originele haha. Blijkbaar heeft de ktm gewoon plakkerige platen en heb ik mezelf gek gemaakt. Maar goed, Ik vind hem er wel mooi uitzien. Ik zal binnenkort eens een foto van mijn motor maken en hier posten.

Gisteravond ook nog even een rondje gereden, wat een power heeft dat ding. Absurd. Ik moet wel de gashendel mod nog doen tegen dat aan- uit gevoel en de mapping aanpassen, heb nu het mooie FI lampje constant branden.
 

De koppeling heeft soms even tijd nodig om te 'wennen'. Had de mijne ook last van maar daarna was een duidelijk verschil merkbaar tussen de Oberon en het origineel!