Jeuh, SDR ingeruild voor een 1090 Adventure met veel extra's. Kreeg vanmiddag een onweerstaanbaar aanbod van de dealer waar ik niet omheen kon. Ging eigenlijk langs om de koplamp van mijn Duke 690R een stukje naar beneden te laten bijstellen, en kwam weer thuis met een geweldig koopcontract. Geen gedoe meer met particuliere verkoop en toch een prijs gekregen waar ik niet op had durven hopen.
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.
Extra's zijn de oranje crashbars, handvatverwarming, een oranje 45 tands aluminium/staal achtertandwiel (2 meer dan standaard`), een set touring-koffers (alleen de ziijkoffers, om het zwaartepunt laag te houden) en een Remus Black Hawk slip-on demper, die nog weer kleiner en lichter (en misschien ook wel mooier vormgegeven) is dan de akra (en het gaat mij vooral om de gewichtsbesparing en de vormgeving, niet primair om het geluid), en ten slotte nog de powerparts driver & pillion ergo-seat. Volgens mij heb ik daarmee straks best een aardig motorfietsje voor het vlotte toerwerk in huis.
Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.
Gaston Rahier kon vroeger ook niet met de voetjes aan de grond komen, was geen enkel probleem.
PS: 45-tands achtertandwiel is een zeer goede keuze, rij ik zelf ook mee
Nee, geen proefrit gemaakt. Kende de 1050 al wel, en die stuurde superfijn, licht en strak. Daar heb ik twee keer op proefgereden. Vond het alleen jammer dat je hem niet lekker kon doorhalen in toeren, zoals ik gewend was met mijn SMT en later met de SDR. Dat doet deze 1090 dus wel, dus laat maar komen!Nice! Hele gave motor - ik was zelf al onder de indruk van de 1050, dan moet de 1090 super zijn. Had je um ook proef gereden? Met die accessoires moet je zeker vooruit kunnen.
\Haha, dat zie ik mij nog niet doen hoor, op zo'n dikke allroad.Nee, de r versie is veel te hoog voor mijn 1.70m. Ik vind de vormgeving/kleurstelling van de R wel mooier, maar kom gewoon niet met de voeten bij de grond. Dus het is de 'gewone' 1090 adventure geworden.
Waarvan ik trouwens denk dat ie een stuk dichter bij de smt ligt qua stuureigenschappen, met zijn 17-19 inch wielen, Dus wat dat betreft heb ik ook een voorkeur voor de 's'-versie.
Gaston Rahier kon vroeger ook niet met de voetjes aan de grond komen, was geen enkel probleem.
PS: 45-tands achtertandwiel is een zeer goede keuze, rij ik zelf ook mee
[afbeelding]
Haha, dat zie ik mij nog niet doen hoor, op zo'n dikke allroad.
Eigenlijk weet ik wel zeker dat haast niemand met 2 voeten op de "R" versie aan de grond kan komen
Is ook niet echt nodig, bij stilstand gewoon 1 voet aan de grond de ander op de step.
Maar de zaak is nog niet voor de rechter geweest neem ik aan. Of heb je geschikt met de OvJ?
Sommige reviewers (of motorrijders in het algemeen) vinden/vonden dit model al wat gedateerd. Ik heb er nog steeds een enorm zwak voor. Is ook nog precies dezelfde kleur als ik had. Mooi!
Sommige reviewers (of motorrijders in het algemeen) vinden/vonden dit model al wat gedateerd. Ik heb er nog steeds een enorm zwak voor. Is ook nog precies dezelfde kleur als ik had. Mooi!
Zo hoog is die 1190/1290 R niet, de oude 950AdvS had 265mm veerweg voor en achter.
Mee eens
Maarja ik heb zelf ook lange benen dus de 950advS voldoet prima
Gisteren de eerste muggen weer verwijdert. Lekker weertje[afbeelding]
Zonde om weg te gooien gewoon repareren
Echt heel erg bruut apparaat. Te gek man.
Toevallig gekocht in Zwolle?Komt me bekend voor (inruil van versys), nette machine!
Was die dag bij dezelfde dealer om een tiger 800 te testen.