michielvl
MF veteraan
- 28 nov 2008
- 5.406
- 10
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de 80.000 km die ik de afgelopen jaren met m'n KTM's door Europa gereden heb nooit assistance nodig gehad, dus geen ervaring mee
Garantie gevallen, alleen bij m'n 950 AdventureS (koppelingspomp, achterschokbreker) beide netjes opgelost.
Maar alles kan een keer kapot gaan, bij KTM net als bij BMW, in dat geval wordt je vakantie gewoon wat langer is ook lekker
Ik ben wel fan van het Kriega systeem. Mega degelijk (twee flinke crashes overleeft en nog geen krasje).Goedenavond u hier allen,
Even een praktische vraag aan de 1190 Adventure menschen hier, en ook aan de anderen trouwens als ze ter zake deskundig zijn , welke soft luggage systeem zou je adviseren? Er komen bij mij geen koffers op, dus het moeten tassen en rollen worden. Zoekend op internet kom ik vooral Wolfman en Giant Loop tegen. Ervaringen mee?
Uiteindelijk moet ik tot 70 ltr mee gaan nemen schat ik zo in, en ik wil minimaal 1 losse roltas daarvoor gebruiken.
Voordeel van de Giant Loop is dat je er een kabel met een slot doorheen kunt doen om het snelle jatwerk wat te bemoeilijken.
Kortom: ik hoor uw mening graag
KTM heeft EU road assistance, is volgens mij 2 jaar geldig.
Wil je extra zekerheid, als je een brommerd koopt van tegen de 21 ruggen dan zal een ANWB/Wegenwacht lidmaatschapje van rond de 100 Euro niet echt een issue zijn lijkt me.
En ik heb sinds 1997 een uitgebreide ANWB-pechhulp Woonplaats en Europa, maar zij hebben nog niet op mijn vraag geantwoord of de motor bij pech naar de dichtstbijzijnde motorzaak wordt gebracht of naar de dichtstbijzijnde KTM-dealer?
Dank je voor de duidelijkheid m.b.t. de KTM EU road assistance. En ik heb sinds 1997 een uitgebreide ANWB-pechhulp Woonplaats en Europa, maar zij hebben nog niet op mijn vraag geantwoord of de motor bij pech naar de dichtstbijzijnde motorzaak wordt gebracht of naar de dichtstbijzijnde KTM-dealer?
Ben er inmiddels achter dat er een scheiding is bij KTM tussen de service-card (motoren aangeschaft vóór 1-1-2016) en mobility-card (aangeschaft na deze datum). Voorwaarden verschillen ietwat, maar strekking is hetzelfde.
@Burgerking: bedankt om mij in de goede richting te wijzen.
Mag je ook niet van de ANWB verwachten denk ik. Het ene probleem is het andere niet. Een van de meest voorkomende defecten tegenwoordig zijn verrotte spanningsregelaars. Dat zijn geen KTM specifieke onderdelen dus als zoiets bij een willekeurige dealer kan worden opgelost waarom zou je dan naar een KTM dealer (die wellicht niet in de buurt is) moeten worden gebracht.
Weet niet waar je zit in zuid limburg. Maar dichtbijzijnde dealers zijn in België(bv dam racing of erckens) en Duitsland (stobe )
Ik wet uit eigen ervaring dat dam racing je motor ophaalt bij een beurt
Ben ik met jou eens en ik zou het ook nog wel begrijpen dat de ANWB het voertuig naar de dichtstbijzijnde garage zal brengen indien dat nodig zou blijken. Maar bij nieuwe voertuigen vergoedt de importeur/fabrikant vaak alleen de reparaties en onderdelen onder garantie indien deze uitgevoerd worden door een van hun dealers. Een spanningsregelaar van een paar tientjes is geen probleem, maar grotere rekeningen - hoe universeel de onderdelen ook zijn - zie ik graag vergoed indien het toch onder garantie valt.
Zodra ik ooit nog antwoord krijg van de ANWB, koppel ik dat hier terug, maar gelukkig ben je met de KTM Mobility Card niet afhankelijk van de ANWB, aangezien je conform de voorwaarden van deze Mobility Card 'afgesleept' wordt naar een authorised KTM dealer.
Klopt, opnieuw laten spaken. Originele spaken zijn 4mm dik, van Haan zijn ze 4.5mm.
De kosten waren €230. Wielen los aanleveren zonder banden..
Beste KTM'ers!
Ik ben momenteel aan kijken voor een 950 SM(R), waarschijnlijk wordt het een normale SM, ik vind de R versie niet het extra geld waard of zou ik dit moeten overwegen?
Momenteel bestaat t aanbod uit modellen uit 06 en 07. Zit hier verschil in? Bekende fouten, ontwerpfouten etc etc, zaken waar ik dus op moet letten als ik ga kijken?
Sommige KM-standen zijn ook wat aan de hoge kant, rond de 35 a 40k maar dit moet weinig uit maken als t onderhoud maar gedaan is lijkt mij?
Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen, kon in dit topic iig niet deze vragen terugvinden!
Zeg X4 je hebt me verleden jaar de tekening gestuurd van dat kapje wat je gemaakt had.
Zou je me die nog eens kunnen sturen.
Stonden op de laptop wat ze hebben meegenomen toen ze mijn witte smt hadden gejat.
Kennelijk wilden ze ook zo,n kapje maken .
je hebt PM > pdf'je koppelen wil niet vanuit hier
Beste LC8 kenners.
Ik heb een vergelijkbare vraag als een aantal postst hierboven...
Ik zoek een 950SM.... km stand rond 30k, wat kan ik dan verwachten?
Wat is een beetje de levensduur? Ik vind ktm geweldig, maar ben er onbekend mee wat techniek betreft,..
Thanks!
Zie de link die ik hierboven postte.
In mijn beleving is KTM geen Honda of Yamaha. Ik heb in een jaar KTM rijden meer technisch gezeik gehad dan in 7 jaar Yamaha en 3 jaar Honda .
Toch zweren mensen dat het goed kan zijn dus of ik nou gewoon pech heb...