KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben in de markt voor een nieuwe motor en mijn keuze is teruggebracht tot de volgende twee:
  • 2016 - BMW R1200GS - vorig jaar zeer positief verrast tijdens een meerdaagse trip; twee mindere puntjes: oncomfortabel zadel voor mijn achterwerk en ik was niet onder de indruk van de acceleratie bij 130 km/u tijdens het inhalen.
  • 2016 - KTM 1290 Super Duke GT: Heel indrukwekkend op papier, en de eerste reviews zijn lovend, maar een proefrit is nog niet mogelijk.


Van mijn vriendenkring (en ook daarbuiten) weet ik dat er toch wel wat technische probleempjes zijn geweest, maar BMW lost dit (binnen de garantieperiode) netjes op en gezien het grote dealernetwerk kun je onderweg binnen Europa rekenen op voorspoedige assistentie.

En hier nu mijn vraag: Hoe is dit geregeld bij KTM: Worden probleempjes netjes opgelost of is het iedere keer weer een discussie of dit garantie is of niet en hoe zit het met assistentie onderweg in Europa....is dit net zo goed geregeld als bij BMW?

Poison
 
In de 80.000 km die ik de afgelopen jaren met m'n KTM's door Europa gereden heb nooit assistance nodig gehad, dus geen ervaring mee 8-)

Garantie gevallen, alleen bij m'n 950 AdventureS (koppelingspomp, achterschokbreker) beide netjes opgelost.

Maar alles kan een keer kapot gaan, bij KTM net als bij BMW, in dat geval wordt je vakantie gewoon wat langer is ook lekker ;)
 
In de 80.000 km die ik de afgelopen jaren met m'n KTM's door Europa gereden heb nooit assistance nodig gehad, dus geen ervaring mee 8-)
Garantie gevallen, alleen bij m'n 950 AdventureS (koppelingspomp, achterschokbreker) beide netjes opgelost.
Maar alles kan een keer kapot gaan, bij KTM net als bij BMW, in dat geval wordt je vakantie gewoon wat langer is ook lekker ;)


Dat iets kapot gaat is jammer, maar het gaat er meer om hoe het opgelost wordt. Hier in Zuid-Limburg zitten geen KTM-dealers, dus stel ik krijg de 'brommer' thuis niet meer gestart, wordt deze dan kosteloos opgehaald en naar een dealer gebracht en hoe zit dat met problemen in het buitenland? Kent KTM überhaupt een soort van 'road-assistance'?
 
KTM heeft EU road assistance, is volgens mij 2 jaar geldig.

Wil je extra zekerheid, als je een brommerd koopt van tegen de 21 ruggen dan zal een ANWB/Wegenwacht lidmaatschapje van rond de 100 Euro niet echt een issue zijn lijkt me.
 
Goedenavond u hier allen,
Even een praktische vraag aan de 1190 Adventure menschen hier, en ook aan de anderen trouwens als ze ter zake deskundig zijn :Y , welke soft luggage systeem zou je adviseren? Er komen bij mij geen koffers op, dus het moeten tassen en rollen worden. Zoekend op internet kom ik vooral Wolfman en Giant Loop tegen. Ervaringen mee?
Uiteindelijk moet ik tot 70 ltr mee gaan nemen schat ik zo in, en ik wil minimaal 1 losse roltas daarvoor gebruiken.
Voordeel van de Giant Loop is dat je er een kabel met een slot doorheen kunt doen om het snelle jatwerk wat te bemoeilijken.

Kortom: ik hoor uw mening graag
Ik ben wel fan van het Kriega systeem. Mega degelijk (twee flinke crashes overleeft en nog geen krasje).
3 x 15 liter waterdicht aan de kofferbeugels + 4 liter water en 4 liter benzineopslag,
1 x 20 of 30 liter waterdicht (en indien gewenst uitbreidbaar) op de achterdrager
en de 60 liter roltas van KTM zelf.
Prima combi al zeg ik het zelf. Niet goedkoop, dat niet.

Ik heb de Giantloop in huis gehad en nooit gebruikt. Vond het maar een onhandig ding (wel degelijk overigens).

A7GCyO.jpg

rC3cr7.jpg

gOxk9J.jpg
 
Laatst bewerkt:
KTM heeft EU road assistance, is volgens mij 2 jaar geldig.

Wil je extra zekerheid, als je een brommerd koopt van tegen de 21 ruggen dan zal een ANWB/Wegenwacht lidmaatschapje van rond de 100 Euro niet echt een issue zijn lijkt me.

Dank je voor de duidelijkheid m.b.t. de KTM EU road assistance. En ik heb sinds 1997 een uitgebreide ANWB-pechhulp Woonplaats en Europa, maar zij hebben nog niet op mijn vraag geantwoord of de motor bij pech naar de dichtstbijzijnde motorzaak wordt gebracht of naar de dichtstbijzijnde KTM-dealer?

Ben er inmiddels achter dat er een scheiding is bij KTM tussen de service-card (motoren aangeschaft vóór 1-1-2016) en mobility-card (aangeschaft na deze datum). Voorwaarden verschillen ietwat, maar strekking is hetzelfde.

@Burgerking: bedankt om mij in de goede richting te wijzen.
 
En ik heb sinds 1997 een uitgebreide ANWB-pechhulp Woonplaats en Europa, maar zij hebben nog niet op mijn vraag geantwoord of de motor bij pech naar de dichtstbijzijnde motorzaak wordt gebracht of naar de dichtstbijzijnde KTM-dealer?

Mag je ook niet van de ANWB verwachten denk ik. Het ene probleem is het andere niet. Een van de meest voorkomende defecten tegenwoordig zijn verrotte spanningsregelaars. Dat zijn geen KTM specifieke onderdelen dus als zoiets bij een willekeurige dealer kan worden opgelost waarom zou je dan naar een KTM dealer (die wellicht niet in de buurt is) moeten worden gebracht.
 
@rookie-rm mooie foto's

Iedere keer als ik plaatje zie van een 1190R in zo'n mooie omgeving krijg ik sterk de neiging naar m'n KTM dealer te gaan en er 1 te kopen, gaaf ding. :Y
 
Weet niet waar je zit in zuid limburg. Maar dichtbijzijnde dealers zijn in België(bv dam racing of erckens) en Duitsland (stobe )
Ik wet uit eigen ervaring dat dam racing je motor ophaalt bij een beurt

Dank je voor de duidelijkheid m.b.t. de KTM EU road assistance. En ik heb sinds 1997 een uitgebreide ANWB-pechhulp Woonplaats en Europa, maar zij hebben nog niet op mijn vraag geantwoord of de motor bij pech naar de dichtstbijzijnde motorzaak wordt gebracht of naar de dichtstbijzijnde KTM-dealer?

Ben er inmiddels achter dat er een scheiding is bij KTM tussen de service-card (motoren aangeschaft vóór 1-1-2016) en mobility-card (aangeschaft na deze datum). Voorwaarden verschillen ietwat, maar strekking is hetzelfde.

@Burgerking: bedankt om mij in de goede richting te wijzen.
 
Mag je ook niet van de ANWB verwachten denk ik. Het ene probleem is het andere niet. Een van de meest voorkomende defecten tegenwoordig zijn verrotte spanningsregelaars. Dat zijn geen KTM specifieke onderdelen dus als zoiets bij een willekeurige dealer kan worden opgelost waarom zou je dan naar een KTM dealer (die wellicht niet in de buurt is) moeten worden gebracht.

Ben ik met jou eens en ik zou het ook nog wel begrijpen dat de ANWB het voertuig naar de dichtstbijzijnde garage zal brengen indien dat nodig zou blijken. Maar bij nieuwe voertuigen vergoedt de importeur/fabrikant vaak alleen de reparaties en onderdelen onder garantie indien deze uitgevoerd worden door een van hun dealers. Een spanningsregelaar van een paar tientjes is geen probleem, maar grotere rekeningen - hoe universeel de onderdelen ook zijn - zie ik graag vergoed indien het toch onder garantie valt.

Zodra ik ooit nog antwoord krijg van de ANWB, koppel ik dat hier terug, maar gelukkig ben je met de KTM Mobility Card niet afhankelijk van de ANWB, aangezien je conform de voorwaarden van deze Mobility Card 'afgesleept' wordt naar een authorised KTM dealer.
 
Weet niet waar je zit in zuid limburg. Maar dichtbijzijnde dealers zijn in België(bv dam racing of erckens) en Duitsland (stobe )
Ik wet uit eigen ervaring dat dam racing je motor ophaalt bij een beurt

Woon 500m van de Duitse grens en beiden zijn dichterbij dan de eerste Nederlandse KTM dealer, bedankt voor de tip.

Dat een keer iets kapot gaat, kan ik mee leven als het dan maar netjes opgelost wordt middels een goed dealernetwerk. Mijn ervaringen met Aprilia met de afhandeling van garantiegevallen is bijzonder slecht en hoe geweldig ik een Tuono ook vind, het is voor mij een reden om geen Aprilia meer aan te schaffen. Suzuki/NIMAG scoort wat dat betreft ook niet hoog overigens.

Voor EUR 20.000+ voor een tweewieler ben ik van mening dat je niet alleen een product koopt, maar verwacht ik ook een goede service.

Maar gezien de ervaringen van Burgerking inzake de betrouwbaarheid en het feit dat KTM met zijn Mobility Card de service van BMW lijkt te benaderen, zal dit geen reden zijn om af te zien van de aanschaf van een 1290 GT.....zou er echter graag een keer op willen proefrijden!
 
Ben ik met jou eens en ik zou het ook nog wel begrijpen dat de ANWB het voertuig naar de dichtstbijzijnde garage zal brengen indien dat nodig zou blijken. Maar bij nieuwe voertuigen vergoedt de importeur/fabrikant vaak alleen de reparaties en onderdelen onder garantie indien deze uitgevoerd worden door een van hun dealers. Een spanningsregelaar van een paar tientjes is geen probleem, maar grotere rekeningen - hoe universeel de onderdelen ook zijn - zie ik graag vergoed indien het toch onder garantie valt.

Zodra ik ooit nog antwoord krijg van de ANWB, koppel ik dat hier terug, maar gelukkig ben je met de KTM Mobility Card niet afhankelijk van de ANWB, aangezien je conform de voorwaarden van deze Mobility Card 'afgesleept' wordt naar een authorised KTM dealer.

Wordt lid van de KNMV. Goedkope verzekering en pechhulp. Voor wat extra (of uitgebreidere verzekering krijg je dat gratis) ook buitenland hulp.

Ben nu 2x met pech komen staan (2x keer KTM :( ) en 2x super opgelost. 1 keer in Duitsland en een keer in Alkmaar.
 
Beste KTM'ers!

Ik ben momenteel aan kijken voor een 950 SM(R), waarschijnlijk wordt het een normale SM, ik vind de R versie niet het extra geld waard of zou ik dit moeten overwegen?

Momenteel bestaat t aanbod uit modellen uit 06 en 07. Zit hier verschil in? Bekende fouten, ontwerpfouten etc etc, zaken waar ik dus op moet letten als ik ga kijken?

Sommige KM-standen zijn ook wat aan de hoge kant, rond de 35 a 40k maar dit moet weinig uit maken als t onderhoud maar gedaan is lijkt mij?

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen, kon in dit topic iig niet deze vragen terugvinden!
 
Vanaf vandaag ben ik weer trotse eigenaar van een SMT.(en blije dat ik was na een stukje rijden :9~ :9~ al was het steenkoud zonder motorkleding aan )
Inclusief Akra's }) })
Achter die lelijke kofferset
VmdN3uOejfoLIZ5AULalJbKQSWS-PIVOYWDeoAi0D0qdvMXrLGkGK5_EEgu9MFyVIMhJi4ILFq5usA8WP85N6WS1PqvCkm-FpIdpl1d16QVZPuyTb5p0ZfwzltdlB24LpljQ5Aqze6xtSeNCt3g1LFG1i-ZsKOK3HRCxgcocoY_-yu4xIUpdnldwme4C5Dr4hC5QeGpl82aObTC1mePU-3PjKza4s_jGZg4aAXhnVkw73_CJBU9aAPYnDUdzNjUwNOJhp6uQa_rV9kYOn6sqMnzaGVuTM6alMpRBk0JWTFu3V7Ob5mwDAQMoWCwlxiXPxgr7-cNNsF3TAb8U8tct1kz_9Q_4umD-JwJqcNHXDNdZh8WmtzEiQ9O1ujpzfYui9M-OGR1-bDyeF8O9q1Pu28KUDcGYBXfUERL50JZ0Rb2vbgNI6ldC231W9BnvIIkRL_6KLfrp8qktxff5m3JQd3i44itbTye4NhEFYRft2bgOpNHVjdv40_r3t-6OsR4xaH39t0Pw3ctS84lk0266WN3Se7XnpEL0OceNMVxTtERucFgpkUm0h71NaxcyzAr4sxdb=w858-h643-no
 
Beste KTM'ers!

Ik ben momenteel aan kijken voor een 950 SM(R), waarschijnlijk wordt het een normale SM, ik vind de R versie niet het extra geld waard of zou ik dit moeten overwegen?

Momenteel bestaat t aanbod uit modellen uit 06 en 07. Zit hier verschil in? Bekende fouten, ontwerpfouten etc etc, zaken waar ik dus op moet letten als ik ga kijken?

Sommige KM-standen zijn ook wat aan de hoge kant, rond de 35 a 40k maar dit moet weinig uit maken als t onderhoud maar gedaan is lijkt mij?

Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen, kon in dit topic iig niet deze vragen terugvinden!

Lees en huiver :P

950 Issues
 
Zeg X4 je hebt me verleden jaar de tekening gestuurd van dat kapje wat je gemaakt had.
Zou je me die nog eens kunnen sturen.
Stonden op de laptop wat ze hebben meegenomen toen ze mijn witte smt hadden gejat.
Kennelijk wilden ze ook zo,n kapje maken :9 :9 .

je hebt PM > pdf'je koppelen wil niet vanuit hier
 
Beste LC8 kenners.

Ik heb een vergelijkbare vraag als een aantal postst hierboven...
Ik zoek een 950SM.... km stand rond 30k, wat kan ik dan verwachten?
Wat is een beetje de levensduur? Ik vind ktm geweldig, maar ben er onbekend mee wat techniek betreft,..

Thanks!
 
Beste LC8 kenners.

Ik heb een vergelijkbare vraag als een aantal postst hierboven...
Ik zoek een 950SM.... km stand rond 30k, wat kan ik dan verwachten?
Wat is een beetje de levensduur? Ik vind ktm geweldig, maar ben er onbekend mee wat techniek betreft,..

Thanks!

Zie de link die ik hierboven postte.

In mijn beleving is KTM geen Honda of Yamaha. Ik heb in een jaar KTM rijden meer technisch gezeik gehad dan in 7 jaar Yamaha en 3 jaar Honda :P.

Toch zweren mensen dat het goed kan zijn dus of ik nou gewoon pech heb...
 
Zie de link die ik hierboven postte.

In mijn beleving is KTM geen Honda of Yamaha. Ik heb in een jaar KTM rijden meer technisch gezeik gehad dan in 7 jaar Yamaha en 3 jaar Honda :P.

Toch zweren mensen dat het goed kan zijn dus of ik nou gewoon pech heb...

Het risico op pech is gewoon veel hoger bij KTM, dus heb je vaker pech :) Helaas. Ook ik had heel veel pech ;( ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan