KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo morgen eindelijk mn 990 adv s weer ophalen. hij heeft een weekje bij de dealer gelogeerd. 30 k beurtje kleppen moesten allemaal gesteld worden. en het Y stuk van mijn dempers was doorgeroest. enfin, morgen is ie weer zo goed als nieuw:)hopen op een beetje redelijk weer tussen Ermelo en Zwolle hehe
 
Gister mn 990 adv weer opgehaald bij de garage. :/
Heb hem nu ruim een half jaar 3000km verder en eigenlijk niks anders als problemen mee gehad. Nogal wat met de koeling. -O-

Maar als het goed is kan ie er nu wel voor een langere tijd tegenaan.
 
Gister mn 990 adv weer opgehaald bij de garage. :/
Heb hem nu ruim een half jaar 3000km verder en eigenlijk niks anders als problemen mee gehad. Nogal wat met de koeling. -O-

Maar als het goed is kan ie er nu wel voor een langere tijd tegenaan.

Tja, KTM is geen Honda of Yamaha. Daar ben ik inmiddels ook wel achter :P

Maar als het werkt rijdt het wel errug lekker. :+
 
Iemand met een SMR 990 zijn bike al te koop staan :+ ?

net terug uit weekendje eifel met de ZX10R en was al aan het twijfelen om over te stappen maar word nu steeds verder die kant op geduwd.
niemand die wilt ruilen ? :)
 
Gister mn 990 adv weer opgehaald bij de garage. :/
Heb hem nu ruim een half jaar 3000km verder en eigenlijk niks anders als problemen mee gehad. Nogal wat met de koeling. -O-

Maar als het goed is kan ie er nu wel voor een langere tijd tegenaan.

De radiator is aan de kleine kant voor zo een potent blok. Daarnaast heeft de adventure het hele motorblok ingekapseld tussen de 2 tanks hangen. Ik vind dat echt een designfout waar men destijds onvoldoende over heeft nagedacht.

Maar goed, ik heb er een extra fan op gebouwd aan de rechterkant, welke ik handmatig aan kan zetten als ik in de stad rij. Dat helpt significant.
 
Waar ik even benieuwd naar was, welke vering setting rijden jullie?
Vorige week een weekend Eiffel gedaan op de sport stand (SMT). Stuurt super strak maar op de wat slechtere stukken merk je dat best....

Dus nu naar weer eens terug naar de meest "zachte" stand.
wat zijn jullie ervaringen?
 
De radiator is aan de kleine kant voor zo een potent blok. Daarnaast heeft de adventure het hele motorblok ingekapseld tussen de 2 tanks hangen. Ik vind dat echt een designfout waar men destijds onvoldoende over heeft nagedacht.

Maar goed, ik heb er een extra fan op gebouwd aan de rechterkant, welke ik handmatig aan kan zetten als ik in de stad rij. Dat helpt significant.


Ik ga eerst van het weekend wat kmters maken.
En als ie er problemen mee blijft geven is het overwegen waart om er een 2e op te zetten.
Ga er over 5 weken 3 weken de alpen mee in dus dan zal ie echt wel warm worden.
 
hmm ik merk wel dat de fan begint te draaien als ik met warm weer voor een stoplicht sta, maar om nou te zeggen dat ie echt heet word. ik heb het nog niet gemerkt. hij blijft over het algemeen op 4 streepjes bij het rijden. max 5 bij een stoplicht. en als ik echt lang moet wachten 6 maar dan gaat de fan aan en is ie zo weer 5.

misschien rijd ik te rustig haha. ben er nog niet mee de bergen in geweest dus daar heb ik met de adv nog geen ervaring mee.

btw iemand nog een leuk redelijk goedkoop idee voor bagage meenemen? wil eigenlijk een koffer setje, maar mag van de vrouw niet zoveel meer uitgeven :(
 


Dank u, ben er ook zeer tevreden mee!


Koplamp + Scherm is van Radegarage.com, had turbulentie op de helm toen ik het tourscherm erop had zitten, ben toen wezen zoeken naar een mooier/beter scherm..
Nu zit ik vol in de wind, maar dat ben ik wel gewend van de Nakedbike, het oog wilt ook wat natuurlijk. :9
 
zo morgen eindelijk mn 990 adv s weer ophalen. hij heeft een weekje bij de dealer gelogeerd. 30 k beurtje kleppen moesten allemaal gesteld worden. en het Y stuk van mijn dempers was doorgeroest. enfin, morgen is ie weer zo goed als nieuw:)hopen op een beetje redelijk weer tussen Ermelo en Zwolle hehe


Aha! Dus dan ben jij de eigenaar van de blauwe Dakar uitvoering die gisteren bij Andre Motors voor de deur stond!
Ik heb mn 990R dr maar even bij gezet, die mag volgende week voor zijn 30.000 beurt. *O*
 
Aha! Dus dan ben jij de eigenaar van de blauwe Dakar uitvoering die gisteren bij Andre Motors voor de deur stond!
Ik heb mn 990R dr maar even bij gezet, die mag volgende week voor zijn 30.000 beurt. *O*

Dat was ik inderdaad :) ik heb je R zien staan met akra's mooi ding hoor:)
 
Vandaag bij Motoport Rockanje op een 1050Adv en een 1190AdvR gereden.
Die 1050 rijdt heerlijk, blok is lekker soepel, hele fijne fiets.....alleen toen stapte ik op de 1190R, is kwa sturen eigenlijk nauwelijks slechter, extra power van het blok is wel heel gaaf.
En dan weer naar huis op de SMT en die stuurt gewoon lekkerder dan beide, lepel dat 1190 blok in een SMT en ik koop em gelijk, blijf voorlopig nog effe op de SMT rijden
 
Mss hebben Niwa en /of Verpalen iets voor inruiil?

1 keer eerder bij NIWA geweest en dat doe ik ook nooit meer :)
Bel voor testrit voor een 690 en dat was geen probleem, kom ik daar aan begint die man ja er staan nog geen kilometers op en dat wil ik zo houden.
Maar ik heb hier wel een 990 SMT staat waar je een rondje op mag.

:? |(

wel een rondje op gedaan want ik was nieuwsgierig hoe zoiets nou rijdt, maar dat vind ik geen manieren om met je potentiële klanten om te gaan.
 
Vandaag bij Motoport Rockanje op een 1050Adv en een 1190AdvR gereden.
Die 1050 rijdt heerlijk, blok is lekker soepel, hele fijne fiets.....alleen toen stapte ik op de 1190R, is kwa sturen eigenlijk nauwelijks slechter, extra power van het blok is wel heel gaaf.
En dan weer naar huis op de SMT en die stuurt gewoon lekkerder dan beide, lepel dat 1190 blok in een SMT en ik koop em gelijk, blijf voorlopig nog effe op de SMT rijden

Rij eens met een gewone ADV in de plaats van een R en zet die in sport (ook qua vering).
Sta versteld!
 
Hoi mannen (en vrouwen) sinds kort trotse eigenaar van een ktm adventure 950 van 2004.

heb gisteren nieuwe banden laten leggen en wilde het voorwiel terug plaatsen maar nu wrijft mijn remschijf tegen de klauw houder als ik de vooras aanspan.

Ik begrijp er echt niets van. afstandsbussen zitten correct, maar het wiel draait stroef wegens het wrijven tegen de klauw houder.

iemand die dit ook al voorgehad heeft? en iemand die weet hoe de speedometer werkt? magnetische werking door bouten in de schijfrem?

Alvast bedankt

Mvg

Bart
 
1 keer eerder bij NIWA geweest en dat doe ik ook nooit meer :)
Bel voor testrit voor een 690 en dat was geen probleem, kom ik daar aan begint die man ja er staan nog geen kilometers op en dat wil ik zo houden.
Maar ik heb hier wel een 990 SMT staat waar je een rondje op mag.

:? |(

wel een rondje op gedaan want ik was nieuwsgierig hoe zoiets nou rijdt, maar dat vind ik geen manieren om met je potentiële klanten om te gaan.

Ik heb geen ervaring met de motorverkoop daar. Alleen de werkplaats en daar heb ik zeker geen klachten over. Ik noemde Niwa omdat die een flinke voorraad KTMs heeft staan. Verpalen is natuurlijk de go-to place. maar ik weet niet of die Japanse vodden inruilt, zoals Joe Bar zou zeggen. :o

Ik heb voor mijn baggage perikelen een roltas á 75 liter gekocht. de SM heeft zo n mooi handvat rek ding geval achterop, die vraagt er gewoon om om een roltas op vast te snoeren. ook geen gezoe met zijtassen die gefrituurd worden op de uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mannen (en vrouwen) sinds kort trotse eigenaar van een ktm adventure 950 van 2004.

heb gisteren nieuwe banden laten leggen en wilde het voorwiel terug plaatsen maar nu wrijft mijn remschijf tegen de klauw houder als ik de vooras aanspan.

Ik begrijp er echt niets van. afstandsbussen zitten correct, maar het wiel draait stroef wegens het wrijven tegen de klauw houder.

iemand die dit ook al voorgehad heeft? en iemand die weet hoe de speedometer werkt? magnetische werking door bouten in de schijfrem?

Alvast bedankt

Mvg

Bart

Dag Bart,

Als je de 4 kleine boutjes even iets los draait, en dan de voorvering een paar keer in en uit veren zodat het wiel een beetje kan centeren. En dan de bouten op het juiste moment aantrekken.

Weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard, en de as moet er niet helemaal door heen he, die zit iets verzonken, een mm'tje ongeveer.

Groeten Jaap.
 
hallo

probleem al gevonden. als ik het wiel er omgekeerd insteek, dus in de verkeerde draai richting volgens band en remschijven past alles wel mooi

vorige eigenaar heeft de schijven eraf gehad om rvs kruiskop bouten
RC Hobby parts
te plaatsen, waarom geen idee en de schijven verkeerd om teruggemonteerd.

dus nu mag ik morgen de schijven loshalen en de voorband terug omdraaien.
 
KTM fabriek is eens aardig om te zien, maar zonder rondleiding alleen leuk voor de foto.

De weg naar het Adelaarsnest is ook fijn om te doen (Zuid Duitsland, Berchtesgaden)).

TauernSchleusse is een ervaring. Trein door berg. En Grossglockner natuurlijk, mooie weg en lekker hoog. Oh ja, de Gerlos is ook gaaf. Oostenrijk; veel te veel te doen ;-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Bedankt mannen.

Helaas de goede tips na vertrek naar de Alpen.
Desondanks een geweldige week gehad. In totaal 3.800km gereden. Onderweg weg wel eerst een nieuw zadel besteld. Jezus, wat krijg je zere reed op dat kreng. Maar het rijden was super en zeker een aanrader. Veel verschillende passen gereden in SLO, I, A en in D.

Nogmaals bedankt voor de tips.
 
heeft de voornaaf van een 950 adventure een specifieke draai richting? of mag ik die omdraaien zoveel ik wil?

vind het raar dat als ik het wiel omdraai het probleem opgelost is.

Volgens mij geld dat alleen voor de band en de remschijven, dat die een draairichting hebben..
De naaf daarin tegen lijkt mij haast niet!

Zie je verschil in de naaf?
 
Rij eens met een gewone ADV in de plaats van een R en zet die in sport (ook qua vering).
Sta versteld!

Heb al eens een paar uur op de gewone 1190Adv al gereden, was niet onder de indruk :N . Komt nog bij dat ik em niet mooi vind, saaie kleuren, de 1050 en de 1190R vind ik veel beter smoelen
 
Kan iemand mij vertellen of er ook een compleet systeem is van Akrapovic voor de KTM Adventure 990?
Ik heb nu namelijk de 2 titanium hexagonale dempers van Akrapovic, maar ik zou wel eens willen weten wat een compleet systeem kost?
Dus de bochten etc..

Iemand die weet waar ik dat kan vinden?
Vind eigenlijk alleen maar dempers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan