Ik heb wel eens iemand horen zeggen: Altijd repareren... Nou heeft die man een motorzaak, maar hij heeft wel een punt. Je eigen ellende ken je, die van een ander niet..Hallo allemaal,
Sinds maart 2011 ben ik in het bezit van een KTM duke 640.
Na eerst wat (groot) onderhoud gepleegd te hebben, kon mijn 25-kw periode beginnen.
Nu, 1 en een kwart jaar later heb ik een vrij groot probleem met mijn motorblok.
De compressie is te laag door waarschijnlijk een kapotte zuigerveer.
Door eerdere kleinigheden met het blok, heb ik besloten te kijken voor een (gebruikt) motorblok.
Nu heb ik de volgende advertentie gevonden op het internet: http://link.marktplaats.nl/561247421
Echter heb ik totaal geen ervaring met de aanschaf van een motorblok.
Wat zijn belangrijke punten waarop gelet moet worden en daarnaast waarschijnlijk nog het belangrijkste, waar kan gecontroleerd worden of het een gestolen/goed motorblok betreft.
Heeft voor de rest iemand goede/slechte ervaringen met de adverteerder?
Groet, Max
+1. repareren lijkt me de beste optie. Je weet wat je hebt niet wat je krijgt..Hee,
wil je niet teleurstellen maar ik zie geen groot probleem, je zuiger is gewoon versleten.
wat normaal is bij een 1 cilinder, als je dat andere blok koopt die zal tussen de 10 en 15 000 ook een nieuw zuigertje moeten.
dus kopje eraf, cilinder eraf en kijken wat de schade is, spulletjes bestellen en rijden met een fris blok
(en ja sommige rijden er meer mee, maar ook zijn er die minder reden, bij crossers gaat het om rij uren denk aan bijv, 40 uur. , bij minder hoge toeren blokjes zoals de jouwe kun je wel in kilometers praten alleen 15 000 is al heel netjes hoor.)
dus geen schrik
mijn idee is dus, koop je een ander blok krijg je weer al die ( kleinigheden)
haal je de jouwe open, kun je je big end controleren, klepjes kijken of ze lek zijn, zo ja inslijpen en een nieuw zuigertje plaatsen.
ja lekker een zuiger die 1/3 van die dikte die met 10.000toeren volgas rondgaat waarbij alles zo licht mogelijk moet zijn vergelijken met een blok wat mischien 7,500 toeren draait
15k is eerder uitzondering bij een straat moto dan regel.
heb het idee dat mensen vaak niet eens warmrijden als ze nog geen 10k met een zuiger bij een straat mono halen.