Motorblok R1 2008 vervangen

Abdel.Red

Rookie
7 jun 2022
23
5
Hallo allemaal,
Ik zou mijn motorblok van mijn R1 2008 moeten vervangen. De blok heb ik al. Het is nu enkel nog op zoek naar een correcte monteur. Kan er iemand mij aanraden?
Ik ben zelf van Linkeroever 2050 (Antwerpen).
Bedankt!
 
Misschien een stomme vraag, maar wie heeft de diagnose gedaan van het vorige motorblok? Lijkt mij dat de persoon die een diagnose gedaan heeft ook je blok kan vervangen??
 
Misschien een stomme vraag, maar wie heeft de diagnose gedaan van het vorige motorblok? Lijkt mij dat de persoon die een diagnose gedaan heeft ook je blok kan vervangen??
En daar zal ook wel een prijskaartje aanhangen. Vandaar deze vraag, gok ik.
 
Degene die mijn motor onderhoud en maakt heeft iets aan zijn pols en kan eennlange tijd duren voor hij kan. Ik ken wel andere monteurs, maar uit ervaring niemand betrouwbaar!
 
Het zou je sieren om de lezers uit je vorige topic op de hoogte te stellen wat er plaatsgevonden heeft met het huidige blok, dan is dat topic ook af te sluiten....
 
Het zou je sieren om de lezers uit je vorige topic op de hoogte te stellen wat er plaatsgevonden heeft met het huidige blok, dan is dat topic ook af te sluiten....
Hey, dat is mijne andere R1 van 2007.
Ik ben er nog niet mee klaar.
Ze hebben voorgesteld om de thermostaat te testen en bougies.
Nog geen tijd gehad met het werk.
De R1 van 2008 is mijne werkelijke moto waarmee ik altijd rijd.
Maar mijne blok :(
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230327_215332_Chrome.jpg
    Screenshot_20230327_215332_Chrome.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 101
  • Screenshot_20230327_215404_Chrome.jpg
    Screenshot_20230327_215404_Chrome.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 101
  • Screenshot_20230327_215411_Chrome.jpg
    Screenshot_20230327_215411_Chrome.jpg
    95 KB · Weergaven: 109
  • Screenshot_20230327_215415_Chrome.jpg
    Screenshot_20230327_215415_Chrome.jpg
    146,5 KB · Weergaven: 108
  • Screenshot_20230327_215424_Chrome.jpg
    Screenshot_20230327_215424_Chrome.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 110
Hey, dat is mijne andere R1 van 2007.
Ik ben er nog niet mee klaar.
Ze hebben voorgesteld om de thermostaat te testen en bougies.
Nog geen tijd gehad met het werk.
De R1 van 2008 is mijne werkelijke moto waarmee ik altijd rijd.
Maar mijne blok :(
Excuus, ik had aangenomen dat het bouwjaar een tikfout was en het over dezelfde motor ging. Succes met het vervolg van beide :+
 
Zoiets al eens gerepareerd blok laten lassen opgespannen op een metalen plaat , cylinder nieuwe bus laten zetten drijfstang verv en rijden
 
Zoiets al eens gerepareerd blok laten lassen opgespannen op een metalen plaat , cylinder nieuwe bus laten zetten drijfstang verv en rijden
Kan je meer uitleg geven hierover aub?
Hoe moet ik dit juist aanpakken?
Ik ben heel handig. Ik geloof met de juiste begeleiding dat ik zelf de blok kan repareren!
 
Neem aan dat de motor op een aanhanger naar een dealer gebracht moet worden. Als je geen yamaha dealer in de buurt hebt dan kan je em naar vf motoren in Limburg brengen. Zeer goede en betrouwbare zaak.
 
Kan je meer uitleg geven hierover aub?
Hoe moet ik dit juist aanpakken?
Ik ben heel handig. Ik geloof met de juiste begeleiding dat ik zelf de blok kan repareren!
Dit repareren gaat niet zonder vakkennis en een revisie bedrijf . wij hebben uiteindelijk iemand gevonden die het blok wilde lassen .
Het revisie bedrijf wilde dat ook niet doen. ik heb dat toen samen met de eigenaar als uitdaging gezien, hij student en geen geld zodoende.

Wissel het blok maar dat lijkt me verstandiger
 
Kan je meer uitleg geven hierover aub?
Hoe moet ik dit juist aanpakken?
Ik ben heel handig. Ik geloof met de juiste begeleiding dat ik zelf de blok kan repareren!
Die reparatie is duurder dan de blokwissel. Als ik het goed zie is de krukas ook beschadig, wrs zit de zuiger tegen de kleppen en tikt de rekening zo lekker aan.
 
Kan je meer uitleg geven hierover aub?
Hoe moet ik dit juist aanpakken?
Ik ben heel handig. Ik geloof met de juiste begeleiding dat ik zelf de blok kan repareren!
Dit blok zou je kunnen fixen, maar je zoekt iemand voor een blokwissel? Dat laatste is vele malen eenvoudiger
 
Niet om het een of ander, maar als je jezelf heel handig vindt, en in staat acht deze reparatie -waarvoor het blok moet worden uitgebouwd- zelf te doen,waarom dan niet gewoon het blok wisselen?
Sorry voor de late reactie, druk op het werk en een nieuwe kleine erbij : ).
Heb ondertussen met Koen kunnen afspreken om een idd een blokwissel te doen.
Alvast bedankt voor alle goede raad!
 
Neem aan dat de motor op een aanhanger naar een dealer gebracht moet worden. Als je geen yamaha dealer in de buurt hebt dan kan je em naar vf motoren in Limburg brengen. Zeer goede en betrouwbare zaak.
Sorry voor de late reactie, druk op het werk en een nieuwe kleine erbij : ).
Heb ondertussen met Koen kunnen afspreken om een idd een blokwissel te doen.
Alvast bedankt voor alle goede raad!
 
Dit repareren gaat niet zonder vakkennis en een revisie bedrijf . wij hebben uiteindelijk iemand gevonden die het blok wilde lassen .
Het revisie bedrijf wilde dat ook niet doen. ik heb dat toen samen met de eigenaar als uitdaging gezien, hij student en geen geld zodoende.

Wissel het blok maar dat lijkt me verstandiger
Sorry voor de late reactie, druk op het werk en een nieuwe kleine erbij : ).

Heb ondertussen met Koen kunnen afspreken om een idd een blokwissel te doen.

Alvast bedankt voor alle goede raad!
 
Dit blok zou je kunnen fixen, maar je zoekt iemand voor een blokwissel? Dat laatste is vele malen eenvoudiger
Sorry voor de late reactie, druk op het werk en een nieuwe kleine erbij : ).
Heb ondertussen met Koen kunnen afspreken om een idd een blokwissel te doen.
Alvast bedankt voor alle goede raad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan