Wagen vervangen door motor (woon werkverkeer)

Onderling zeurzakken zag ik niet bij de vragen staan:r

Ik zou zeggen gooi de auto op afbetaling eruit en neem een motor, en neem dan niet iets wat in de 1e plaats mooi is maar wat praktisch is..
 
En ondertussen is de TS gedesillusioneerd afgehaakt en zit stil in een hoekje te huilen omdat er van alles over fiets, auto en dergelijke aan meningen langs komt hoewel de relatief simpele vraag over het woonwerken met de motor volledig ondergesneeuwd is door een oerwoud aan goedbedoelde maar overbodige meningen.-O-
 
Ja wat is nu een goed advies? Het is net als met reizen. De één denkt minimaal een BMW GS nodig te hebben voor een vakantie in Italië en vervoert die dan ook nog eens per aanhanger daar naartoe, de ander schrijft op ADV Rider een verslag over een wereldreis op een 125 cc, Sjaak Lucassen reist de wereld rond op een R1.....

Mijn advies is, koop elk half jaar een andere motor, liefst zo verschillend mogelijk, en probeer je te concentreren op het moment elke keer als je erop rijdt. Dan kom je er achter wat je echt nodig hebt.
 
Mijn advies aan @Berto verelst is om een tweedehands Vstrom te kopen en die dure auto weg doen. Dat gaat sowieso goedkoper zijn. En kijk het dan even een jaar of twee aan. Ga je echt elke dag op de motor naar het werk, ook in de winter bij kou, regen en sneeuw?

En ga dan met die Vstrom ook eens op vakantie en kijk hoe je dat bevalt.

Daarna zou je altijd nog die veel duurdere GS kunnen kopen, maar voor de woonwerkafstand van 17km voldoet elke motor en een Vstrom is ook een prima vakantiemotor.

Of, je wilt zo ontzettend graag een GS, zoek dan niet naar excuses maar koop er gewoon één :)
 
Ga voor een eletrieke fiets en probeer via je werk dit te regelen. Baas kan via belastingdienst geld terug vragen. Je huurt in principe de fiets van je werk. Geen kosten en goed voor ons milieu…🤗
 
Neem elk jaar een andere vrouw tot je er een vindt die je niets wijs hoeft te maken.
Ik heb al 16 jaar dezelfde. Als ik zeg. "Ik ga alleen een proefritje maken hoor", dan weet ze al hoe laat het is. Dan kom ik met een nieuwe motor thuis.
Dat is toch ook hoe de meeste mensen aan hun partner komen? Je probeert er eerst een paar uit.

En dan kom je tot de conclusie dat de ideale niet bestaat, en blijf je maar met die ene doorhobbelen.
Neehoor, ik ben al jaren gelukkig met dr.
 
Tja, je wilt motorrijden of niet….en daar horen oplossingen bij, simpel.

Bovendien, heb je geen geld dan is het handig om dat eerst op te lossen anders heb 2 keer te weinig geld….oftewel nog een probleem erbij.

Ben ik ouderwets ofzo, eerst sparen dan kopen….. :?

Mijn advies aan @Berto verelst is om een tweedehands Vstrom te kopen en die dure auto weg doen. Dat gaat sowieso goedkoper zijn. En kijk het dan even een jaar of twee aan. Ga je echt elke dag op de motor naar het werk, ook in de winter bij kou, regen en sneeuw?

En ga dan met die Vstrom ook eens op vakantie en kijk hoe je dat bevalt.

Daarna zou je altijd nog die veel duurdere GS kunnen kopen, maar voor de woonwerkafstand van 17km voldoet elke motor en een Vstrom is ook een prima vakantiemotor.

Of, je wilt zo ontzettend graag een GS, zoek dan niet naar excuses maar koop er gewoon één :)
Heren, als zeer ervaren motor forum leden, weten jullie vast dat het handig is eerst even goed te lezen., ........

De topicstrater geeft in zijn openingspost aan de auto weg te willen doen. en daarvoor in de plaats een motor te willen kopen.
Auto weg, lening aflossen en van de overwaarde van de auto een motor te kopen.
Als jullie met dat in je hoofd jullie reacties nog eens lezen, kan ik eigenlijk maar 1 ding zeggen over jullie reacties, zoals swetty graag zegt... dom.
 
Laatst bewerkt:
Ga voor een eletrieke fiets en probeer via je werk dit te regelen. Baas kan via belastingdienst geld terug vragen. Je huurt in principe de fiets van je werk. Geen kosten en goed voor ons milieu…🤗
Dat betaald niet de baas, of wie dan ook, dat betalen WIJ met z'n allen..
Er moet een besef komen dat alle "voordeeltjes en vergoedingen " van de baas niet in de belastingpot terecht komen, en dus bij de rest gehaald moet worden om de balans weer in evenwicht te brengen..
Dus voor je zelf kan ik het wel begrijpen als je dat doet, maar om het nu anderen te gaan adviseren ...Hmmmm
Als morgen iedereen dat doet, kun je wel nagaan wat er met de regels en voordeel gaat gebeuren
 
Eens, we nemen TS zn topic wel heel erg ongevraagd over eigenlijk om ons eigen geouwehoer weer voort te zetten...
 
@TS: heb je al met de financieringsmaatschappij gebabbeld omtrent verkoop auto (toestemming) en het nog af te lossen bedrag i.c.m. de verwachte opbrengst? De afschrijving is het hoogst bij nieuwe auto's, vraag me af of je je zelf niet rijk rekent met de 9 à 10K "overwaarde".
 
Zijn genoeg bruikbare oplossingen voorbijgekomen, al dan niet vergezeld met ‘dom gezwets’ oa van mij om toch een motor te kopen. Wees blij, bijna 6 pagina’s….. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan