Naked voor Woon-Werk

Maar ze stappen dan minder snel of niet in de auto.
Dus voor die mensen hebben electrische fietsen gezondheidsvoordelen.

Ik heb een speed-pedelic.
Gebruik hem minder dan 1 keer per maand waar die voor bedoeld is (afstand 72 km).
Lokaal fiets ik gewoon en de accu is er standaard van af.
Woon~werk op de fiets (was) vijf dagen 2x7 km.

Dat ding trapt ook lekker.
Vorige week moest ik wel voor sluitingstijd een pasfoto maken @12 km van huis en deed de accu er even snel op, daarna nog een bouwmarkt op 14 km die om zes uur dicht :? ging.
Ook nog gehaald.
De vier dagen daarna en vandaag is de accu er weer vanaf.
Ik heb niks tegen de elektrische fiets. Al helemaal niet ter vervanging van de auto. Ik vind het alleen vaak jammer dat mensen niet eens aan hun beetje beweging per dag komen omdat alles met volle trapondersteuning vaak gebeurd. Overigens blijkt uit onderzoek dat mensen zelden de elektrische fiets ter vervanging van de auto pakken maar puur ter vervanging van een reguliere fiets. Dan zit er 0,0 milieuwinst in en is er zelfs gezondheidsverlies.
Maargoed, mijn mening is bekend en de topic starter heeft het over een naked bike en niet een Gazele.
 
Nog mooier, fatbike met gashendeltje erop. Hoef je ook niet meer te trappen!
Kids van 10-14 jaar erop en met 40-50 km/u overal langs knallen zonder enig idee te hebben wat verkeersregels zijn. :+

Maar idd, als het is ter vv van een gewone fiets, dan heeft het 0,0 winst. En ik denk dat dat er best veel zijn. De mens is standaard lui. Vroeger was ik de snelste op het fietspad. Tegenwoordig de sloomste. Zelfs oudere dikke huismoeders zijn sneller dan ik. Elektrisch fietst heerlijk, maar je conditie ben je binnen zeer korte tijd zo kwijt. Is het ter vervanging van een auto, dan is het een goede keus, anders zat je toch al stil en nu beweeg je tenminste de beentjes nog een beetje zonder veel kracht te hoeven zetten.
 
Argh en daar wordt ik altijd zo kwaad van he _O- fiets ik met mn zoontje van 7 over t fietspad met een normale fiets, en dan die oma’s maar bellen omdat ze erlangs moeten met 25kmh.
Dat was mijn vriendin.

:+

Maar goed, zo kreeg ik ze wel aan het fietsen hier en inmiddels gaat ze zelfs drie keer per week spinnen in de sportschool als het fietsen er niet van komt.
In het weekend doen we vaak fiets toertochten met een hapje, drankje, strandje verder van huis (40 km).

Ik woon op een dijk vlak bij het strand en de laatste tien jaar fietsen er heel wat meer bejaarden voorbij dan eerder.
Of ze vallen meer op omdat ik zelf ouder word. :+
 
Laatst bewerkt:
Argh en daar wordt ik altijd zo kwaad van he _O- fiets ik met mn zoontje van 7 over t fietspad met een normale fiets, en dan die oma’s maar bellen omdat ze erlangs moeten met 25kmh.

Tijd om je dan ook over te geven aan elektrisch rijden. :+ Ik ben eens 3 weken elektrisch wezen fietsen naar m'n toenmalige werk (2x 7km met open velden en harde wind). Daarna stapte ik weer op m'n eigen fiets. Ik schrok serieus van hoe snel mijn conditie en kracht in de benen verdwenen was. Nu is het 2x 5km en uiteraard ga ik daarvoor niet elektrisch fietsen. Bij 2x 7km was het trouwens ook alleen die drie weken om te kijken wat het was.

Ik woon op een dijk vlak bij het strand en de laatste tien jaar fietsen er heel wat meer bejaarden voorbij dan eerder.
Of ze vallen meer op omdat ik zelf ouder word. :+

Dat komt omdat ze nu sneller fietsen. Normaal vielen ze bijna om en moest je op het juiste moment naar buiten kijken om een slak voorbij te zien fietsen. Nu gaan ze net zo snel als een jonge hond en zie je er dus meer als je zo af en toe naar buiten kijkt. 8-)
 
Niet gerekend op zoveel reacties, echt top.

Kort samengevat:

Pro:
Naked kan makkelijk het hele jaar zeker met mijn afstanden.
Een Naked is speelser en geeft vaker meer rijplezier daarentegen rijdt een Versys relaxer.

Cont:
Opbergruimte is met een naked iets lastiger.

Overall: (Niet naked gerelateerd)
De afstand is eigenlijk te kort voor een motor.
Voorbereidingen voor een motorrit is omslachtiger.

De (elektrische) fiets is een beter alternatief.
Ik moet wel zeggen dat als ik op de racefiets naar het werk ga ik me daar ook speciaal voor moet kleden, op het werk douche en omkleed om te werken en aan het einde van de dag vice versa.
Nu heb ik wel begrepen dat het zweten wat ik tijdens de rit doe aan mijn slechte conditie ligt.
Deze moet ik wel eventjes binnen laten komen omdat ik in de veronderstelling was dat ik met mijn 6000km per jaar op de racefiets toch wel een redelijk tot goede conditie zou hebben. |(:):):)
 
Voor 10km is een e-bike ideaal.. En je hoeft hem ook echt niet altijd op standje maximaal te zetten (wat de meeste doen en dan zonder kracht lamlendig meetrappen).

Voor 10km voldoet een gewone fiets ook prima. Dat je een e-bike pakt voor 20km enkele reis en dan dagelijks, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar 10km? Tenzij je een lichamelijke beperking hebt lijkt me dat niet echt nodig.
 
Argh en daar wordt ik altijd zo kwaad van he _O- fiets ik met mn zoontje van 7 over t fietspad met een normale fiets, en dan die oma’s maar bellen omdat ze erlangs moeten met 25kmh.
25km/h haal je met een gewone fiets met versnellingen ook makkelijk. En dat is altijd leuk, even wat harder op de pedalen zodat jij dan net wat harder rijdt dan de begrenzing van de trapondersteuning en opeens zijn ze weg, want zodra die ondersteuning uitvalt is het gewoon opeens een loeizware onhandige fiets.
 
Of je gaat ipv op de racefiets gewoon op een normale fiets met een normale snelheid fietsen, dan zweet je niet, hoef je niet om te kleden, hoef je niet te douchen spaar je tijd en maak je minder kilometers op je dure racefiets.
Dit.
Ik fietste 35km enkele reis op de racefiets naar mijn werk. Dat was altijd knallen want veel langer dan een uur wilde ik er niet over doen. Maar 10 kilometer kan je gewoon in normal tempo doen.
 
Nu heb ik wel begrepen dat het zweten wat ik tijdens de rit doe aan mijn slechte conditie ligt.

Nee, dat zal vooral liggen aan het tempo waarmee je fietst. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik neem me ook elke keer voor om rustig te gaan fietsen om niet bezweet op de plek van bestemming te komen. En vervolgens wordt ik ingehaald en haak toch aan, of ik zie in de verte iemand fietsen en zet aan om er voorbij te gaan. Maar soms lukt het me mijn tempo gewoon op 22km/h te houden. Voor een afstand van 10km heb je geen significante tijdswinst als je harder dan dat gaat rijden.
 
Voor 10km voldoet een gewone fiets ook prima. Dat je een e-bike pakt voor 20km enkele reis en dan dagelijks, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar 10km? Tenzij je een lichamelijke beperking hebt lijkt me dat niet echt nodig.
Tja, we leven in een stukje (<-- geen idee wat ik hier schreef) en snelle maatschappij met een maximum aan comfort. Dus e-biken.
(Liefst nog een electrische step voor 500 meter tot twee kilometer :+ )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een speed-pedelic.
Gebruik hem minder dan 1 keer per maand waar die voor bedoeld is (afstand 72 km).
Lokaal fiets ik gewoon en de accu is er standaard van af.
Woon~werk op de fiets (was) vijf dagen 2x7 km.
Maar als je zonder accu fietst, haal je dan telkens ook het kenteken eraf? Of fiets je dan toch met 20km/h tussen de auto's?
 
Of je gaat ipv op de racefiets gewoon op een normale fiets met een normale snelheid fietsen, dan zweet je niet, hoef je niet om te kleden, hoef je niet te douchen spaar je tijd en maak je minder kilometers op je dure racefiets.

Met de normale fiets zweet ik ook. Tenminste, na het fietsen. Iets met opwarmen door beweging, gekoeld worden door rijwind en dan ineens die koeling missen. Maar het is niet zo erg dat ik dan moet douchen ofzo.
 
Maar als je zonder accu fietst, haal je dan telkens ook het kenteken eraf? Of fiets je dan toch met 20km/h tussen de auto's?
Alleen de accu; fiets vijf keer per week naar de sportschool @3km.
Direct het dorp uit buitenom over de (fiets)dijk.
Als het hard waait binnendoor terug door de bebouwde kom.
Als het regent ga ik lopen.
Dat is zonde van de fiets.

Straks een wat groter rondje met drie afspraken.
Landelijk decor.
 
Nog mooier, fatbike met gashendeltje erop. Hoef je ook niet meer te trappen!
Kids van 10-14 jaar erop en met 40-50 km/u overal langs knallen zonder enig idee te hebben wat verkeersregels zijn. :+

Maar idd, als het is ter vv van een gewone fiets, dan heeft het 0,0 winst. En ik denk dat dat er best veel zijn. De mens is standaard lui. Vroeger was ik de snelste op het fietspad. Tegenwoordig de sloomste. Zelfs oudere dikke huismoeders zijn sneller dan ik. Elektrisch fietst heerlijk, maar je conditie ben je binnen zeer korte tijd zo kwijt. Is het ter vervanging van een auto, dan is het een goede keus, anders zat je toch al stil en nu beweeg je tenminste de beentjes nog een beetje zonder veel kracht te hoeven zetten
promocodius kortingen
Hallo. Ik geloof echter dat e-bikes nog steeds gezondheidsvoordelen kunnen bieden. Zelfs als u een e-bike gebruikt, krijgt u tijdens het trappen nog steeds enige lichaamsbeweging. Ik heb ook een elektrische fiets gekocht, maar eigenlijk trap ik alleen zelf als er een flinke klim is. Dit is geen autovervanger, dat is zeker.
 
Laatst bewerkt:
Mijn oude woon-werk fiets. Handvatverwarming, koffers, soepel blok, ik mis 'm nog weleens.

Ik had de CB500 als pekelfiets gekocht, maar het was echt een lollig ding. Als ik nog eens geld en tijd heb, koop ik er een oude naked bij en ga ik kijken wat er van te maken is.

21558703_10210600822162409_8581442549460776829_n.jpg
 
Zoals op die cb500 te zien valt opbergruimte best wel te creëren met een zo lelijk mogelijke topkoffer (deze is te mooi), al dan niet met bijpassende lelijke zijkoffers.
Deze combi is in mijn ogen dan ook zeker goedgekeurd, al zouden een lelijk stel valbeugels een goede toevoeging zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zoals op die cb500 te zien valt opbergruimte best wel te creëren met een zo lelijk mogelijke topkoffer (deze is te mooi), al dan niet met bijpassende lelijke zijkoffers.
Deze combi is in mijn ogen dan ook zeker goedgekeurd, al zouden een lelijk stel valbeugels een goede toevoeging zijn.
Die zijkoffers zaten erop toen ik 'm kocht, die topkoffer had ik nog liggen van mijn Blackbird. Rekje erop gebeund, en ruimte genoeg voor een wereldreis. En met valbeugels wordt het inderdaad allemaal nog fraaier. Wordt een Deauville ineens mooi.
 
Mijn oude woon-werk fiets. Handvatverwarming, koffers, soepel blok, ik mis 'm nog weleens.

Ik had de CB500 als pekelfiets gekocht, maar het was echt een lollig ding. Als ik nog eens geld en tijd heb, koop ik er een oude naked bij en ga ik kijken wat er van te maken is.

Bekijk bijlage 1933882
Zo begon ik Woon-werk op een NTV650. Zelfde categorie, alleen geen ketting maar een cardan. Heb hem nog, en nog steeds een lekker simpel fietsje.
 
Zo begon ik Woon-werk op een NTV650. Zelfde categorie, alleen geen ketting maar een cardan. Heb hem nog, en nog steeds een lekker simpel fietsje.
Ik waande mij in 1998 een GP rijder op die (relatief zware) NTV. :+
Het sportieve brugframe en ik had er een volledige kuip op.
Zwart met geel (Jordan F1) laten spuiten.
Ik was een snelle rakker.
Dreams, dreams..
 
  • Geweldig
Waarderingen: KvM
Pak een lichte motor, die al wat ervaring heeft. In de winter is de kans op vallen en pekelschade (roest en corrosie) groter. Zeker voor maar 10km zou ik geen "logge" zware fiets pakken.
Mijn ervaring met een oude gs500e is dan ook dat het perfect was in de wintermaanden, zelfs voor 30km enkele reis (wel handvatverwarming en een lelijk schermpje erop). Met beter weer pakte ik de gsx1400.
Wat een onzin altijd over dat je een oude motor moet hebben voor de winter enzo.
Ten eerste kunnen we niet in zijn portemonnee kijken. En wat dan nog, als iemand 20k per jaar besteed aan motoren etc, lekker laten doen.
Ik vind persoonlijk dat er niets gaat boven in slecht weer rijden met een moderne motor, waar alles "vers" is en alle hendels soepel bewegen en nog geen versleten lagers etc en rol spelen, waar een modern abs en traction control systeem op zit en moderne, niet doorgezakte vering en schokbrekers.

Daarnaast starten ze ook gewoon altijd.

Aan de TS
Lekker proefrijden, kiezen wat je leuk vind, anders laat je hem toch staan.
Geldt ook voor een / de fiets
 
Mijn NTV650 start ook altijd. Nog geen enkele keer niet. Was met dagelijks woon-werk ook best logisch, maar ook nu met <10 ritjes per jaar ook nooit een probleem. En nog nooit een (druppel)lader gezien.

Maar ben het wel met je eens, ABS en iets modernere vering etc rijd ook wel lekker. Daarom ook woon-werk op de NC750 tegenwoordig. Iets wat ik zo vaak gebruik (6 dagen per week) mag ook best goed en iets moderner en veiliger zijn. Kost ook iets meer in (tweedehands) aanschaf (18x zoveel in mijn geval) maar wordt daar ook naar gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan