Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kunt je makkelijk van de domme houden, als het op papier klopt en je niet zelf iets hebt aangepast.Ja maar het is niet legaal.
Klopt, maar die vallen niet onder het A2 rijbewijs.
De Enduro's/SM van de KTM groep wel op papier.
Iedere enduro rijdt zo, niemand past z'n kenteken aan. Wel hebben ze meestal al een vol vermogen rijbewijs, maar dan nog klopt het kenteken niet.Jawel hoor, voor de KTM 690 en Husqvarna 701 zijn gewoon voor A2 te krijgen. Legaal, met andere ECU of software. Voor de GasGas SM 700 weet ik dat niet, maar dat is praktisch dezelfde motor, dus vast wel. De vraag is alleen of je als 20-jarige dat kan betalen. Ik vind ze nogal aan de prijs.
Ik weet wel dat het 2016-blok van de 690 Duke echt superlekker liep, daar kan je naast de hooligan op uithangen prima op toeren, want op de snelweg voelde dat aan als een tweecilinder ipv een dikke trillende mono. Als de toerritjes dan ook over de snelweg gaan. Ik meen dat voor de 690 SMC dat blok een paar jaar later werd gebruikt, pas in 2019 of 2020. Heb toen de 690 Duke van 2016 gereden op A2 en vol vermogen. Reed geweldig!
Maar er zijn genoeg enduro-achtige KTM's die idd als 6 kW oid op kenteken staan. Je van de domme houden, zou ik niet doen. Dat risico is te groot voor 2 jaar rijden. Die 690's zijn leuk, maar ik vind ze zelf behoorlijk prijzig en als 20-jarige had ik dat geld niet.
Iedere enduro rijdt zo, niemand past z'n kenteken aan. Wel hebben ze meestal al een vol vermogen rijbewijs, maar dan nog klopt het kenteken niet.
Mijn Beta 250 2T heeft bijvoorbeeld 12kW op papier. In t echt zou ik teleurgesteld zijn als hij niet voorbij de 35kW kwam, die is nog zoals hij bij de dealer nieuw weg kwam.
Snap ik, maar je stipte de ''echte'' Enduro/SM ook even aan, daar ging mijn antwoord over.Ik had het over het punt dat die genoemde motoren (690 SMC, Huskie 701) wel echt op ~35kW kunnen staan en dat ook als output hebben. De fabrikant levert software en er is een 2e typegoedkeuring.
Ik ben bang dat je het A2 gedeelte even gemist hebt.
budget is niet het probleem dus ga toch voor een ktmIk weet niet wat je budget is?
AJP (Portugees merk), maakt enduro/SM motoren met veel vriendelijker onderhousregimes. Oke je staat dan nog steeds elke 3000km olie en filters te wisselen + kleppen stellen, maar je bent wel van het gezeik van zuiger wissels enz af.
Mijn AJP aanraden was niet zozeer omdat het goedkoper is dan KTM, maar omdat het bij een echte Enduro/SM gewoon veel minder vaak onderhoud nodig is. Dit omdat ze een klein beetje groffer gebouwde blokken hebben met een klein beetje minder vermogen (nog steeds naar verhouding sterk natuurlijk).budget is niet het probleem dus ga toch voor een ktm
Ahh zo oké hahaha bedankt, ktm 250 exc f 450 supermoto of iets dergelijksMijn AJP aanraden was niet zozeer omdat het goedkoper is dan KTM, maar omdat het bij een echte Enduro/SM gewoon veel minder vaak onderhoud nodig is. Dit omdat ze een klein beetje groffer gebouwde blokken hebben met een klein beetje minder vermogen (nog steeds naar verhouding sterk natuurlijk).
Ook al heb je geld als drek is elke 25 uur olie wissel + kleppenstellen gewoon veel werk of heel vaak naar de dealer. Dit kan het natuurlijk waard zijn als je echt de top van performance wilt.
Welke KTM heb je in gedachten?
Haha ja, dat scheelt nogal.Ik ben bang dat je het A2 gedeelte even gemist hebt.
Ik zeg een sport tourer zoals de Ninja. Ziet eruit als een sport, maar zit iets meer rechtop zoals een naked.
Dat dus .welke bedoel je, de ninja benaming wordt bij kawa echt bij zestig fietsen toegepast ofzo
Nou gezien hij een a2 rijbewijs haalt; zijn de opties gelimiteerd...Dus dan houdt het op bij de Ninja 125, 400, 500 SE of 650 35kW (zo uit mijn hoofd)Dat dus .
Bedankt voor je advies ga me eigen er ff goed in verdiepenKijk gewoon de hardcore machines.
Budget maakt niet uit, dus je gaat voor nieuw?
Ga die wel even heel serieus proefrijden of je het echt wat vindt. Het zijn verschrikkelijk giftige machines en nogal oncomfortabel.
Lees je ook even in over de kosten en welk onderhoud die nodig hebben. Onderstaande is van een EXC450F uit 2022 volgens KTM zelf.
Als je rekent met 60km/h per uur kom je aan het volgende:
- Elke 15uur/900km olie + filters wissel.
- Elke 30 uur/1800km kleppen stellen.
- Elke 135uur/8100km complete revisie waaronder: zuiger, krukas lagers, bigend, oliepomp enz enz. Dit is hobbymatig gebruik. Race gebruik staat hier 70 uur voor. Nu zou ik de revisie wel wat verder uit durven stellen, maar dat kan heel makkelijk heel duur uitpakken. Zeker de zuiger op tijd bij zijn.
Wederom niet dat het erg is, maar wel iets om serieus rekening mee te houden want het is niet alleen duur, het neemt ook veel tijd in beslag.
Bij de AJP met wat minder vermogen staat er 3000km voor de olie, filters, kleppen stellen. Geen blok revisies bij hobby gebruik.
Bij de 690 staat er 10.000 of 12.000 km per oliewissel, kleppen stellen nog later.
690 is 10.000 voor olie, ook kleppen.690 staat er 10.000 of 12.000 km per oliewissel, kleppen stellen nog later.
Ik dacht dat ze met de nieuwere modellen dit wat hadden verlengd. Maar maakt in weze ook niet uit. Gaat er om dat er een fors verschil in de hoeveelheid onderhoud zit als je veel rijdt.690 is 10.000 voor olie, ook kleppen.
Iedere 10k olie en kleppen, wordt geadviseerd om een extra olie wissel te doen bij 5k, als je een fanatieke rijstijl hebt.Ik dacht dat ze met de nieuwere modellen dit wat hadden verlengd. Maar maakt in weze ook niet uit. Gaat er om dat er een fors verschil in de hoeveelheid onderhoud zit als je veel rijdt.