En welke mods hebben we het dan over en waar moet je dan aan denken qua financieel plaatje? Ben zelf nog aan het kijken naar een 2011 model, heeft veen haast dis ik wacht gewoon tot er iets moois voorbij komt. Maar mocht dit echt lang duren dan is een < 2011 model ook een optie en dan ben ik benieuwd wat dan de moda zijn die aangeraden worden.
De mijne is per cilinder afgestelt. Dus de achterste zou nu ook niet meer arm moeten lopen.
Allebei bij Ritzen?
Met Tuneboy?
Iets anders, wat zijn de verschillen tussen merken quickshifters? Ik zie wel grote prijsverschillen tussen verschillende merken namelijk. Healtech is bijv. de helft van KLS.
Allebei bij Ritzen?
Met Tuneboy?
Vraagje,
Onder het dashboard heb je kabels Acc1 en Acc2. Zijn deze nog vrij als je een KLS quickshifter hebt?
Het beste werkt de qs van translogic.
Stand alone, berekent zelf de beste killtijd per versnelling, en doordat de sensor in de druk/trek stang zit net als de dynojet hoef je hem hem ook niet per slag af te stellen. Die KLS zou ik echt links laten liggen.
Ik heb ook een uitlaatsysteem van Rob icm de Akra mapping maar toen ik hem wou afstellen (powercommander 5) zagen we toch duidelijk dat de achterste cilinder toch nog te arm liep.
Je krijgt het er niet volledig uit maar met afstellen kan je al een eind komen. Belangerijkste mods zijn een open uitlaatsysteem en een sportluchtfilter (BMC, K&N of als je het helemaal goed wilt doen een Rottweiler of Hooliganbox. Je verbruik gaat hoe dan ook omhoog. Ik rij gemiddeld 7 liter op 100KM. K&N filter, openuitlaat systeem.
Het is en blijft een VTwin... dus bokken hoort erbij.
@Timo660.
Heb jij nog tips voor het afstellen ? 1 tot 4 is bij mij nooit een probleem. De 5 en 6 helaas wel. Heb het nu zo dat de 5 vrijwel altijd goed gaat, maar de 6 geeft toch soms nog een false neutraal. Nou ben ik natuurlijk zelf ook flink bezig geweest, maar die 6 blijft lastig.
Dit zal waarschijnlijk komen omdat het systeem weer wat verder doorontwikkeld (samen met de bike van Rens)(dikkere buizen nu naar 60 mm ipv 56mm) en een iets groter verzamelstuk. zal eens vragen og Goedhart ook de tune ecu kan aanpassen.
Wat ik mijn ervaringen zijn op het gebied van bokken etc, vanaf type 2011 met een open uitlaat en aangepaste mapping is het zogoed als verholpen
Ik heb exact dezelfde ervaring, als ik misschakel is het tussen zijn 5 en 6 of tussen de 1 en 2.
Ik had het na een tijdje wel zo dat dit bijna nooit gebeurd en het scheelt ook wel als je snel en hard drukt met schakelen.
Als je naast de motor staat en de versnellingen met de hand uitprobeert en naar het lampje op de kls kijkt lijkt het alsof de 6e versnelling gewoon net iets anders zit dan de rest
Het blijft moeilijk dus. Als ik heel vroeg ga zitten verlies ik de 2 en als ik heel laat ga zitten verlies ik de 6. Het lijkt er bij mij op alsof het gewoon niet mogelijk is ze allemaal altijd goed te krijgen. Ben er wel achter dat zo snel mogelijk zijn met je voet een hoop helpt. Had gehoopt dat jij nog een goede tip had
Wat mogelijk wel nog wat uit kan maken is de Sato Shift Spindle. Weet alleen niet of die past met een KLS.
Volgens mij heeft ut_leeuwke die pas gekocht maar nog niet gemonteerd. Ik heb even vlug gekeken maar het leek erop dat niet past met de klant. Kan het over een paar weken wel eens nakijken
Als het past wil ik die erbij kopen. Als ik naar plaatjes kijk is het net wel of net niet.
Ik heb de komende weken geen tijd maar Pm mij over een paar weken maar. Misschien dat ik kan proberen of die van ut_leeuwke bij mij past.