Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM RC8 topic deel 4



De contacten met de "locale schoonheden" zijn anders niet zo moeilijk. die girls willen zo rap mogelijk van de eiland af als ze een kans krijgen. Ga gewoon de webbs, Jak's bar of de queens bar binnen, daar zit genoeg volk om mee te verbroederen :-)
Echt uitgestorven was dat daar niet te noemen, was pre-classicTT en ManxGP week.

https://photos.app.goo.gl/ErHMNuyQN3BtZXdB2
 
Mooi filmpje en foto 's Vortex155,

ha,ha 127 of 134 mph mag de pret niet drukken.
Denk dat ik volgend jaar mijn planning ga aanpassen en een week die richting op ga en dan de omgeving ga ontdekken,
Ben gek op verbroedering en vrienden maken
 
Iemand ervaring met de EFI melding op het dashboard? Afgelopen zondag een rondje willen rijden echter wilde de motor niet starten.. in het boekje staat "kritisch emissie of veiligheidsprobleem" als omschrijving bij EFI. De startmotor wordt onderbroken hierdoor denk ik want die draait niet eens als ik hem wil starten. Hoop dat het meevalt..
 
iemand al/nog een uitlaatje nodig [afbeelding]

Prachtig werk!, echt heel mooi

Patrick, Bij mij is het EFI lampje soms ook gaan branden. Soms zit er een stekker of iets los. Kan iets kleins zijn. je kunt het beste kijken met TuneECU aan de Laptop of PC. Zoals gezegd is.
Heb je hier ervaring mee?, mocht je toevallig bij Breda wonen kan ik best een keer langsrijden om te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb geen ervaring met TuneECU, dit weekend maar even de stekkers nalopen. Mocht ik het niet vinden dan gaat hij terug naar de dealer om uit te lezen. Ik woon in Valkenburg, dat is een flink stuk vanuit Breda maar bedankt voor het meedenken!
 
vandaag op de bank geweest. ze waren onder de indruk van het koppel

 
Laatst bewerkt:
153,6 NM en 176, 6 pk?
Jeetje dat is wel veel koppel.. Lekker!
Ik ben nu wel benieuwd hoeveel Nm de mijne heeft. Is hij op dezelfde testbank geweest als mijn rc8r?


ja dezelfde testbank , hij was verbaasd over het mooie vermogen afgifte. AFR liep ook perfect op het ingestelde 13.2 met de auto-tune
 
Laatst bewerkt:
Leuk om het verschil te zien tussen een R en een niet R Mijn RC8 doet ~150PK met ~125Nm op het achterwiel met de standaard uitlaat en custom map. 45cc meer met een andere uitlaat en een iets ander blok geeft dus dit resultaat
 
Leuk om het verschil te zien tussen een R en een niet R Mijn RC8 doet ~150PK met ~125Nm op het achterwiel met de standaard uitlaat en custom map. 45cc meer met een andere uitlaat en een iets ander blok geeft dus dit resultaat

Dat hangt er vanaf hoe je die uitdrukking "aan het achterwiel" uitlegt. Je meet *altijd* aan het achterwiel alleen wordt meestal wel teruggerekend wat de krukas-pk's zouden moeten zijn.
 
Dat hangt er vanaf hoe je die uitdrukking "aan het achterwiel" uitlegt. Je meet *altijd* aan het achterwiel alleen wordt meestal wel teruggerekend wat de krukas-pk's zouden moeten zijn.

Dat klopt natuurlijk helemaal. Is alleen om aan te geven dat het dyno getallen zijn, maar dat is in dit geval wat overdreven
 
Het koppel van de 2e run, is dat niet iets te enthousiast? 221NM

Is dat weer diezelfde enthousiaste bank als eerder rob?
221nm kan echt niet...

Ik had 100% de snelste KTM van Nederland met die superbike kit met akrapovic evo6
186 aw pk en 140nm koppel, echt een super vette machine..


 
Laatst bewerkt:
Jawel hoor, als de waarde niet is gecorrigeerd voor de versnelling waarin is gemeten ;-)

Bij de bovenste grafiek staat een betere waarde.
 
dit waren idd gecorrigeerde waarden, heb het nog ff teruggeluisterd (de hele boel en gesprek is opgenomen, leuk om nog ff terug te zien )
 
hoe of wat dan ook, altijd erg leuk om dat geweld op de bank te zien, en nog belangrijker de motor loopt echt super goed
 
Als we toch dyno sheets aan het posten zijn.

De volgende 3 van de dyno waarop ie gemaped is.

Deze is een stock run zonder mapping.


Na het mappen zonder slipcontrol.


En de run met slipcontrol.


De laatste is op een andere dyno gemaakt een jaar of wat later.


Zie hier ook het magische getal van 236Nm koppel onder de 4.000 toeren op een RC8 uit 2010 met een standaard uitlaat

Ik hou het maar gewoon op 150PK en 125Nm koppel Vind ik trouwens ook wel genoeg voor op straat zonder dingen als ABS of traction control

Mappen heb ik trouwens alleen laten doen omdat het blok standaard gewoon enorm ruk loopt. Zonder bokken rijden op minimaal 4.500 toeren of 3.500 toeren scheelt heel veel als je langzaam moet rijden. Ook vind ik het surging effect wat mijn oude SV1000S ook had enorm irritant en dat is nu gelukkig ook weg. Het kost natuurlijk wel een paar euro's om te laten doen, maar het verschil is zo extreem groot dat het eigenlijk heel goedkoop is.