Leuke keuze de 701 is een leuke fiets.!!
Bij de KTM orange days paar keer opgereden.
Hopelijk heb je er veel plezier mee!!
Blijf je hier wel meelezen?
Wie is anders de vraagbaak en razendvlugge Superduke encyclopedie?
zou er bijna van gaan blozen.
Ik blijf uiteraard wel meelezen, vind de Superduke nog steeds een geweldige fiets, en had hem er graag bij gehouden, maar dat was geen optie.
De kogel is door de kerk, vandaag getekend voor een Vitpilen 701
Ik ruil m'n sd in (incl dempers, sorry @peedy maar was voor mij een gunstige deal)
Er gaan wel een hoop andere extra's af:
Superduke 990 rem schakelset
Te koop ivm inruilen van mijn KTM. Past op alle modellen/bouwjaren 990 Superduke en 990 Superduke R. Dynamic precision rem schakelset €100 Made in the uk, incl schakelstang. Wat zwarte vegen op de hielbeschermers door de motorlaarzen.www.motor-forum.nl
Nou, morgen ga ik m’n velgen halen, nieuwe banden laten opleggen (bridgestone s21) voor en achter
Zondag naar de eifel en lekker paar dagen rijden. Volgens mij is de nurnburgring gpstrecke ook nog af en toe open... wie weet ff een keer met de SD ‘t circuit op!
Nou, morgen ga ik m’n velgen halen, nieuwe banden laten opleggen (bridgestone s21) voor en achter
Zondag naar de eifel en lekker paar dagen rijden. Volgens mij is de nurnburgring gpstrecke ook nog af en toe open... wie weet ff een keer met de SD ‘t circuit op!
Het is volgens mij zelfde als de gewone ring maar veel minder bekend. Ga ook alleen als er motoren zijn en geen auto’s. Zie welIs die baan dan gewoon vrij toegankelijk? Of maken ze er dan een soort tolweg van zoals de nordschleife?
Nice, zou wel tof zijn als je een paar rondjes mee kan pakkenHet is volgens mij zelfde als de gewone ring maar veel minder bekend. Ga ook alleen als er motoren zijn en geen auto’s. Zie wel
Erg content met deze bandjes
Hoeveel kilometer haal jij uit een S21 Jens?
Ik ken je rijstijl een beetje, vandaar, ik haal uit mijn M7 namelijk maar tussen de 5-6k
Ik deed 10k met de M7RR achter. Daarom vindt Folkmar die 5 a 6 tegenvallen denk ik"Maar 5-6K"? Dat vind ik een prima afstand voor dergelijke banden eigenlijk. Als je veel meer dan dat wil halen zou ik in de sporttour banden richting gaan kijken.
aaaah gelukkig er is nog iemand die minder uit haalt"Maar 5-6K"? Dat vind ik een prima afstand voor dergelijke banden eigenlijk. Als je veel meer dan dat wil halen zou ik in de sporttour banden richting gaan kijken.
Vind ik echt niet tegenvallen voor een 1300 2 cilinder!hhhhhhmmmmm ik heb achter nog 2,25mm na bijna 4k (de zijkanten heel iets meer), belooft niet veel goedsen dan zit daar de 1000km inrijden ook nog bij.
Ik ook niet want bij jou gaat het niet echt kalm aanVind ik echt niet tegenvallen voor een 1300 2 cilinder!
Ik snap die 10k van mijn achterband ook nog steeds niet hoor.
Zijdezacht met de rechterhandIk ook niet want bij jou gaat het niet echt kalm aan
Wat voor mij altijd het beste werkt qua monteren van de tank is eerst de voorste bout er een paar gangen in, dan de achterste twee bouten. Sinds ik die volgorde gebruik heb ik eigenlijk nooit meer moeite met het monteren van de tank.Dukers, jullie kennen mij waarschijnlijk niet (stille lezer), maar wil toch even een ervaring kwijt over de Duke. Toch benieuwd of meer mensen hiermee te maken hebben gehad. Het begon met het plaatsen van een navigatie mount, geen vuiltje aan de lucht zou je denken. Het liep echter iets anders.
Ik had de mount geplaatst en vervolgens de zijkappen eraf gehaald om het draadje mooi weg te werken. Opeens ruikt het toch wel erg naar benzine. Blijkt er benzine uit de tank te druppelen! Dit lijkt niet uit de schroefdraad zelf te komen maar uit het kunststof eromheen (zie deze link voor exact hetzelfde probleem: superduke forum • View topic - Fuel tank leak (pics)) Bleek achteraf ook in mijn haar te zitten, hele woonkamer rook naar benzine. Vriendin niet blij. Maar dat terzijde.
Mijn eerste gedachte was: hoe dan in godsnaam. Dit zou niet moeten kunnen bij normaal gebruik. Afin, het zij zo. Tweede gedachte: wie designed dit zo.. Contact gehad met de dealer en die wilde om het lekken te stoppen gaan plakken met epoxy lijm. Dit heb ik uiteindelijk besloten om zelf te doen (Araldite 2011). Hiervoor moest wel de benzine (was nog een klein beetje) naar de achterzijde van de tank, dit stopte het lekken. Echter kreeg ik die hoek niet te pakken zonder de tank te demonteren. Dus deze eraf gehaald en de lijm laten drogen. Het eraf halen ging wel zwaar merkte ik al. Uiteindelijke resultaat na drogen: geen lek meer.
Je denkt dan: mooi! Tank monteren, zijkappen erop en testen maar. Eerst de twee bouten van de tank gemonteerd onder het zadel, gasveer erop en laten zaken maar. *tok* Komt de tank tegen het stuur aan. Wat is dit nou weer... vervolgens 5 minuten dom gekeken of ik niets verkeerd heb gemonteerd, wat me niet mogelijk leek. Weer in de krochten van superduke.net gedoken om te kijken wat er nou weer mis kon zijn. Duurde niet lang en ik kwam op het volgende (1 van velen topics): http/www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=8236&start=25
Een tank die uitzet, kan er ook nog wel bij. Hoe kan je zoiets op de markt brengen KTM. Gelukkig met wat wikken een paar millimeters kunnen snoepen om tenminste de voorste en 1 bout achter vast te kunnen zetten. Dit lijkt voor nu voldoende. Geen idee hoe het zal zijn als ik de tank er weer af moet halen. In de toekomst wellicht een nieuwe tank, maar nu eerst even rijden (dat is uiteraard nog steeds een genot).
PS: Als jullie last hebben gehad van een uitgezette tank hoe hebben jullie dit opgelost? Hier zijn wel wat suggesties gedaan : Growing tanks: ethanol?
Dat is erg netjes inderdaad, fijn als je zo lang met je bandjes kan doen!Heb nog even gemeten: 2,9mm nog over, gemeten naast de slijtnokken.
Dus nog 1,9mm tot de slijtnokken.
Met ruim 6k gereden
Hoeveel kilometer haal jij uit een S21 Jens?
Ik ken je rijstijl een beetje, vandaar, ik haal uit mijn M7 namelijk maar tussen de 5-6k