Dat lijkt maar zo, de nokkenasketting loopt niet over de nokkenassen. Die gaat over een centraal tandwiel, en die drijft dan weer beide nokkenassen aan.
Als je inzoomt zie je op de foto bij de voorste cilinder net achter de nokkenastandwielen de distributieketting nog iets dieper in de cilinderkop liggen.Gewoon aan beginnen, hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je klaar bent. En jij kan nog lekker naast de kachel in de woonkamer sleutelen
Is er overigens nog 'specialistisch' gereedschap nodig voor het controleren/stellen vd kleppen?
Ik moest toen idd MoS2 gebruiken voor de nokkenassen, maar dat was een japanner dus dat snap ik dan ook wel.
Haalt het natuurlijk lang niet bij de kwaliteit van een KTM
Zo, samen met een maat (ook SD) de eerste inschrijving voor een circuitdagje vastgelegd!
Zolder, 14 mei!
Zou mooi zijn om meerdere SD's daar tegen te komen!
Ha, dat is bij Ben, super aardige gast die weet waar hij over praatHad ze bij BCS racing besteld, (de enige webshop die ik kon vinden die geen €9 per shim vraagt, of €10 verzenden.
Verzenden was €4,95 maar in de envelop met de shims zag ook €3 en een briefje: €3 retour ivm envelopzending
Shims zijn binnen! Helaas vanavond geen tijd om er iets mee te doen.
Had ze bij BCS racing besteld, (de enige webshop die ik kon vinden die geen €9 per shim vraagt, of €10 verzenden.
Verzenden was €4,95 maar in de envelop met de shims zag ook €3 en een briefje: €3 retour ivm envelopzending
Had ook nog een cadeautje voor mezelf besteld, en die kwam ook vandaag binnen:
[afbeelding]
Led achterlicht
Ha, dat is bij Ben, super aardige gast die weet waar hij over praat
Qwanta kosta?
Mooi achterlicht Neem, had ik er ook op nu wordt je tenminste gezien.
Ik had 'm bij mpartz vandaan ±€75 excl. verzenden, was plug-and-play. Knippen in de originele kabelboom hou ik persoonlijk niet zo van.
Klopt
Ha mannen,
Vandaag een ruime 150km gereden op de duke. Alles liep vloeiend, maar de motor werd wel wat warm (buitentemperatuur was niet boven de 10gr). Op een bepaald moment begon het dashboard te knipperen en sprong het koelvloeistof lampje aan zijn. De koelvloeistof was zeer recent vervamgen en nog steeds op peil. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb veelal <50km/u gereden, veelal in 2e versnelling. Verder kan ik me niets bedenken wat de motor tot grote warmte heeft gedreven.
Ben benieuwd of jullie tips hebben.
De vloeistof is door een dealer vervangen paar maanden terug. Ik ga er vanuit ook ontlucht. Het aparte is dat ik een week geleden nergens last van had. Tien bleef de temperatuur netjes in het midden van het dashboard.
De vuldop eraf kan geen kwaad dus? San zal ik dat even proberen