Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM SuperDuke 990 Deel 14

Je zou nog ff kunnen kijken of de fan werkt, omdat ie zo bloedheet wordt dat lampjes gaan branden en het dashboard begint te knipperen.
 
Vandaag de 1e rit van 2018 gemaakt.
Was koud, maar geniaal! Leek net alsof het me eerste ritje ooit was, continu een big smile

Meer mensen vandaag een ritje gemaakt?

 
Laatst bewerkt:

Als niets van dat alles werkt weet ik wellicht nog iets wat je kan controleren. Ik heb ook heel lang problemen met mijn temperatuur gehad terwijl ik alles meerdere keren had gecontroleerd en was nagelopen en alles wat het mogelijk kon zijn vervangen. Dit is uiteindelijk opgelost door alle grote stekkers aan de kabelboom los te halen en goed te reinigen(dashboard en boordcomputer etc). Hier zat corrosie in/op waardoor de waarden die werden doorgegeven niet goed werden uitgelezen en weergegeven. Mijn dashboard was dus al aan het knipperen voor oververhitting maar het blok zelf was in werkelijkheid gewoon op normale temperatuur.

Hier ben ik achtergekomen door de temperaturen van het blok fysiek zelf te meten. Dus kijken hoe warm de radiator bij de sensor is tot het moment dat de thermostaat open gaat, en tot wanneer de ventilator aan slaat. Als dit binnen een graad of twee van de opgegeven specificaties is kan jij wellicht hetzelfde hebben. De weergave op je dashboard klopt dan zeg maar niet.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke topic is dit toch.

Het ene moment gaat het over een bloed hete duke, het volgende moment over voorruit verwarming en stoelverwarming
 
is het normaal dat de SD als het koud is een hoger verbruik heeft? Ik rij normaal heel de winter door, buiten als er sneeuw of ijs ligt, ik heb er geen idee of dit vorige jaren ook was, of ik er nu gewoon op gelet heb, maar ik heb de indruk dat ik de laatst tijd toch ongeveer 20 a 25 km minder kan doen met een tank, duurt het nu misschien gewoon langer voor hij op temperatuur is en verbruikt hij dan meer? Hij staat 's nachts wel altijd in een garage, maar niet verwarmd.
 
Theoretisch zou dat idd kunnen.

De electronica achter de injectie meet verschillende waarden van de motor maar ook van de lucht. Is de motor koud regelt de electronica brandstof bij. Het kan dus ook dat dat met deze temperaturen ook gebeurt (extra brandstof).
Ik rij nooit met temperaturen beneden de 12gr dus ik zal daar weinig van merken.
 


Zal het voorlopig maar daarop steken dan Heb er vorige winters niet op gelet. Voor de rest is er totaal niets anders, zou dus ook niet direct aan een storing denken of zo.
 
Een superduke is sowieso niet echt zuinig toch?

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker is hij minder zuinig als mijn vorige suzuki gsxr 750....
 
Heeft iemand suggesties voor mooiere rem en koppeling vloeistof reservoirs?
Ik zou ze het liefst in een soort donkere ''smoke'' uitvoering hebben. Ook liever vierkant dan rond. Heeft iemand wat moois gezien?

edit: of ben ik nu echt aan het mierenneuken...
 
Laatst bewerkt:
Een superduke is sowieso niet echt zuinig toch?

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker is hij minder zuinig als mijn vorige suzuki gsxr 750....


zuinig is hij nooit geweest Maar het viel mij gewoon de laatste tijd op dat ik een kilometer of 20 ongeveer vroeger moet gaan tanken, ik had gedacht dat het aan de temperatuur zou liggen, maar wou maar eens checken
 
Ik heb nog nooit zo'n zuinige motor gereden... als ik goed aan het gas hang rij ik 1 op 16.

Hier gaat hij met gemak naar 1 op 12 of nog lager als ik een beetje aan het gas hang. Voor 1 op 16 moet ik echt goed mijn best doen als ik het überhaupt al haal.
 
Maar Bas....de km op de aanhanger naar het circuit moet je niet meetellen he

Haha I know, dit is verbruik met ritjes zoals lekdijk vorig jaar


Oh als ik een beetje oplet haal ik richting de 300km op een tank..