Zijn er hier meer mensen die last hebben (gehad) van de vloeistof in de koppeling die zwart wordt?
Heb die van mij al meerdere keren ververst en de boel schoongemaakt, maar na een paar ritjes is hij weer zwart.
Als hij een tijdje gestaan heeft zit er onderin het reservoir een laagje drab, wat gaan mengen met de vloeistof als de motor loopt (door het trillen)
[afbeelding]
Heb het vermoeden dat het van de originele slave cilinder komt die z'n beste tijd gehad heeft en waar dus misschien troep in zit.
Koppeling functioneert trouwens nog prima.
Plan is om binnenkort maar een sigutech of Oberon te bestellen.
Ik krijg van m'n schoonmoeder voor m'n verjaardag 3 nieuwe brembo smoked reservoirs voor de remmen en koppeling
Dus hoop dat het dan over is.
Maar vroeg me af of er meer mensen ervaring mee hebben.
De vloeistof staat bijna stil dus ik denk niet dat die troep helemaal naar boven reist. Denk dat de olie gewoon inwerkt op dat rubberen slangetje.
Noohh, wat ga je terugkrijgen vd dealer dan? Maar ben ook wel benieuwd, die van jou is superstrak en heeft mooie upgrades. Enige wat op de prijs kan drukken is misschien de aankomende grote beurt inclusief klepspeling controle.
Dat zou ook nog kunnen.
Slangetje ook maar meteen vervangen dus
@bazzaz, het is een gesloten systeem, net als de remmerij, maar die blijft wel helder?
Dus lijkt mij dat die koppeling als alles in orde is, ook gewoon helder moet kunnen blijven toch?
@SvR: goed bezig geweest!
Hoe heb je die tankspoiler bevestiging gerepareerd?
Zijn verschillende theorieen over, de slang voor de koppelingsvloeistof loopt dicht langs het blok en zorgt dus voor meer warmte wat een oorzaak zou kunnen zijn, een andere theorie die ik wel eens heb langs zien komen is dat het door reactie met aluminium koppelingspomp zou komen.
Hoe dan ook; op iedere motor met hydraulische koppeling heb ik tot nog toe zwarte vloeistof gehad, maar nooit problemen met koppelen
Iemand hier al eens zijn balhoofdlagers vervangen?
zo ja hoe de voorkant van de grond gehouden zonder bok :O
Zorgen dat je een ankerpunt aan je plafond hebt (of schommel buiten)
Dan achter het balhoofd, aan beide kanten van het frame ophangen.
Of opkrikken onder het blok, op de uitlaatbochten. Veel mensen doen het, ik krijg er jeuk van..
iemand wel eens gehad dat de duke benzine "lekt" onder de dop vandaan? Mijn tank zit niet zo vol dat deze overstroomt. Stomme is is dat er wel steeds benzine in de rand zit. Het ene gat is de overloop en de andere ontluchting? zo ja welke is welke?
@Folkmar: als je dat nou een paar maanden eerder gezegd had, ik heb afgelopen zomer nog de volle mep betaald
OepsIk had set natuurlijk ook het liefst aan jou verkocht voor die schappelijke prijs
Ik wilde ze op de nieuwe zetten, maar ik zag zaterdag dat ze daar standaard al op zitten.
Ook had ik al bijna die chique smoke rem/koppeling potjes gekocht vorige week, maar heb een beetje maand over aan het eind van mijn gelden daarom doorgeschoven.
Gelukkig maar, want ook die zitten er al op.
Dus de knippers zijn voor andere geïnteresseerden hier of anders op marktplaats.
@lompje heb het bij mijn gsxr gedaan door een bok te bouwen die onder het frame ging. Maar zie deze mogelijkheid niet echt bij de duke.
Onder het blok vind ik inderdaad ook eng, zeker omdat je de lagerschalen eruit moet tikken en de volgende weer erin (uiteraard met beleid, maar als die dan omvalt :O 0
ankerpunt aan het plafond..... mhhh eens over nadenken heb een balkenplafond in de garage en een schommel heb ik niet