Meet voor de zekerheid toch de spanningsregelaar even door. Waarschijnlijk is die defect. Zoek even na of er´n upgrade mogelijk is voor de Superduke spanningsregelaar. Een ander type met ´n effectievere laadcapaciteit.
Waar woon je? Misschien de moeite om in het weekend even een spanningsregelaar te wisselen voordat je er 1 koopt.
Vandaag de eerste kilometers op mijn SDR gemaakt. Man, wat rij je snel veeeeels te hard met dit ding!
Vandaag de eerste kilometers op mijn SDR gemaakt. Man, wat rij je snel veeeeels te hard met dit ding!
Dat is wel een terugkerend euvel bij de 990.
Moet dat niet een keer in de OP worden gezet Nampus?
Ja dat is wel een bijkomendnavoordeel iddJa bij de aankooptips
Zag dat jij dat nieuwerwetse hok ook al hebt uitgelatenlekker hoor
Er moet ook wel een beetje verassing overblijven toch? Kan niet alles in de op zetten.
Thanks... Maar als ik doormeet krijg ik geen resultaat. Wat is de goede manier?
Ik heb de stekker er af gehaald, hier de voltmeter op gezet. Waar moet de voltmeter op?
Eens
Kan ook niet wachten nu 't weer iets mooier wordt, hopelijk flinke regen volgende week ofzo zodat dat smerige zout wegspoelt.
Het meeste is ondertussen besteld dus binnenkort middagje sleutelenAlleen nog even kijken of remblokken nodig zijn, die krengen zijn duur voor de SDR
Tja rijdt wel mooi en je gooit em net wat makkelijker om dan een 990 omdat ie wat lichter aanvoelt en het is snel, heel snel, maar bochten werk ga je niet veel mee winnen, ik iig niet.
Ik had vorig jaar zelf al eens achter een 1290 gereden, die kon ik in de bochten makkelijk bijhouden (afhankelijk natuurlijk wie er op zit) maar bij de bocht uitkomen neemt ie dan ook wel echt de benen. Hou je niet bij.
Dat had ik gisteren wel gemerkt, dat gaat dan meteen hard hoor, en dan ben ik em ook nog aan het inrijden.
Verder is het ontzettend uitvissen welke versnelling waar. Ze zijn best lang. Dijkwegen en binnendoor kom je in heel veel gevallen gewoon met 3 en 4 uit (in 2 ook nog wel, heb je em wat hoger in de toeren). Door dorpjes tokkel je in 1 of 2. Waarbij 2 ook nog door de rbw aan of uit is als het te langzaam gaat (in z'n 2 dan).
120 op de snelweg is ±4000tpm op de klok en dat is niet veel.
Ik moet nog wel veel uitproberen.
Ben je gek op het hooligan karakter van de 990 (dat lekkere bokkige, ik vind het heerlijk maar dat is heel persoonlijk) dan moet je zeker niet overstappen naar een 1290. Het is allemaal heel gelikt en smeuïg (zoals denuff al eens heeft gezegd je kan em rijden als een oud wijf en dan geeft ie geen krimp) maar daar is ie natuurlijk niet voor.
Ben ik net zo onder de indruk als mijn eerste 100mtr op de 990? nee, daar ben ik wel eerlijk in, de 990 heeft veel meer karakter.
Dan nog die floggers? met hun ooooeeeeehhhh.........aaaaaahhhh......ssssoooooowweeeeee......man man man of die zijn niet anders gewend dan een tot 80km/u opgevoerde puch maxi of .......tja.....noem maar eens wat.
Eerlijke praat folkmar . Top
Ik word een beetje misselijk van die fb groep met alleen maar napraters en posers.
Vloggers daargelaten
Tja rijdt wel mooi en je gooit em net wat makkelijker om dan een 990 omdat ie wat lichter aanvoelt en het is snel, heel snel, maar bochten werk ga je niet veel mee winnen, ik iig niet.
Ik had vorig jaar zelf al eens achter een 1290 gereden, die kon ik in de bochten makkelijk bijhouden (afhankelijk natuurlijk wie er op zit) maar bij de bocht uitkomen neemt ie dan ook wel echt de benen. Hou je niet bij.
Dat had ik gisteren wel gemerkt, dat gaat dan meteen hard hoor, en dan ben ik em ook nog aan het inrijden.
Verder is het ontzettend uitvissen welke versnelling waar. Ze zijn best lang. Dijkwegen en binnendoor kom je in heel veel gevallen gewoon met 3 en 4 uit (in 2 ook nog wel, heb je em wat hoger in de toeren). Door dorpjes tokkel je in 1 of 2. Waarbij 2 ook nog door de rbw aan of uit is als het te langzaam gaat (in z'n 2 dan).
120 op de snelweg is ±4000tpm op de klok en dat is niet veel.
Ik moet nog wel veel uitproberen.
Ben je gek op het hooligan karakter van de 990 (dat lekkere bokkige, ik vind het heerlijk maar dat is heel persoonlijk) dan moet je zeker niet overstappen naar een 1290. Het is allemaal heel gelikt en smeuïg (zoals denuff al eens heeft gezegd je kan em rijden als een oud wijf en dan geeft ie geen krimp) maar daar is ie natuurlijk niet voor.
Ben ik net zo onder de indruk als mijn eerste 100mtr op de 990? nee, daar ben ik wel eerlijk in, de 990 heeft veel meer karakter.
Dan nog die floggers? met hun ooooeeeeehhhh.........aaaaaahhhh......ssssoooooowweeeeee......man man man of die zijn niet anders gewend dan een tot 80km/u opgevoerde puch maxi of .......tja.....noem maar eens wat.
a la 990 de dijk over jakkeren?ik heb net de eerste 80km achter de kiezen dus zo goed ken ik de motor nog niet
Nice Folkmar, exact gelijk aan mijn ervaring na beide te hebben gereden.. en ik ben gevallen voor dat heerlijke onbehouwen karakter van de 990
Ik hoor een leuk ritje aankomen 2e paasdagLekdijk ligt toch ook op de route naar Rockanje?
maaaaaar het blijft wel de mooiste motor die er op dit moment nieuw te koop is en spijt????? geen moment al was de nieuwprijs een 5-6k hoger geweest? had ik em nog opgehaald. Het is gewoon een super dikke machine.
zo en nu moet het weer nog ff meewerken
Kijk even dit filmpje. Makkelijke uitleg hoe te meten. Op de KTM is er´n aparte draad voor aansluiting op de massa. Principe hetzelfde als de getoonde in het filmpje. Succes.Thanks... Maar als ik doormeet krijg ik geen resultaat. Wat is de goede manier?
Ik heb de stekker er af gehaald, hier de voltmeter op gezet. Waar moet de voltmeter op?
Kijk even dit filmpje. Makkelijke uitleg hoe te meten. Op de KTM is er´n aparte draad voor aansluiting op de massa. Principe hetzelfde als de getoonde in het filmpje. Succes.
Filmpje
ik vond de 1290 wel top rijden hoor, al rijdt de 990 inderdaad wat meer hooligan (en ja dat is ook wel lekker)
En nu nog horen of speedy verder is gekomen met z'n spanningsregelaar