ktm sx 125 koppeling lekt,komt lucht bij

aswienia

Rookie
4 mei 2015
3
0
oostrum
hallo ik heb een ktm sx 125uit 2003 en mijn hydraulische Magura koppeling lekt en komt lucht bij ik heb beneden bij het blok een nieuw ringetje vervangen en boven bij de hendel een nieuwe zuiger maar als ik hem ontlucht en na een uur of 5 heeft hij geen druk meer heeft iemand idee wat dit kan zijn?
 
De dikkere o-ring (23.00 x 2.00) monteren?
KTM P/N 770230020

Dit is natuurlijk de cheap ass oplossing, maar werkte bij mij wel. :Y
 
zou kunnen maar als ik de koppeling openmaak bij het blok dan zie ik nergens de groene olie die van de koppeling komt dat was eerst wel het geval maar nu niet meer. maakt het ook uit alsde pontluchtingsnippel een beetje is doorgedraaid ik krijg er namelijk niet 100% een sleutel omvast

ik heb ook al een iets dikkere o ring eriin gemonteerd
 
Laatst bewerkt:
Verlies je olie of komt er alleen lucht bij?

Bij olie verlies, moet het ergens naar toe gaan. Of het komt er bij je handle (master) uit of bij de slave (bolk zijde).

Alleen lucht? Dan is ergens lekkage. Zou inderdaad door de ontluchtingsnippel kunnen komen. Misschien dat afdichten met teflon tape helpt.

Heb je de juiste olie er wel in zitten? Dit staat op het dekseltje. Ik gok mineraal olie, dus geen remolie (DOT4 o.i.d.). Als dit er wel eens in heeft gezeten, kunnen je seals aangetast zijn.
 
ik heb weer een nieuw ringetje er ingezet en nu bleef hij goed tot 2 dagen later toen was de drug weg maar er was nog wel voldoende olie voor het koppelen ik doe lhm+ olie in geen dot 4 ik zal het eens proberen de ontluchtingsnippel met teflon tape in te draaien je hoort nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan