Bij evt. uitboren zeker niet te heet laten worden, je kap zal al snel smelten..
bij een beschadigde inbus bout of schroef:
kuipboutjes (of schroeven
) hebben vaak een grote platte kop.
met dremel een gleuf erin, passend voor
grote platte schroevendraaier.
Liefst een met een 6kant bij het heft, dan kan je met de ene hand aandrukken, en met de andere hand een steeksleutel erop zetten en zo de draaiende kracht erop uitoefenen.
Wat ik zelf ook nog wel eens doe, maar dat kost geheid een bitje, een (-groter-) stevig torxbitje erin tikken.
eventueel de rondgedraaide inbus iets opruimen / ontbramen met een kleine overmaat boor (halve mm)
Door het tikken heb je grotere kans op loskomen van de bout (of schroef)
maar je hebt dan weer "even" grip
indien de kop nog niet beschadigd is, dan niet gaan slijpen of boren, maar eerst een goede kwaliteit inbussleutel, of -dop gebruiken en idd even laten "schrikken" (klap op zn kop)
wrikken (kort vast en los en vast en los etc., met beleid natuurlijk) wil ook nog wel eens helpen met lossen.
indien het kuipdelen zijn die aan elkaar bevestigd zijn ipv aan het frame, probeer er massa achter te krijgen (kop van een hamer) om te voorkomen dat je de kuip beschadigd, anders kan je er echt niet op "tikken"
en als die ruimte er is, is er ook plek om eerst IMAL te spuiten !
en durf hulp te vragen, een extra handje, bijvoorbeeld om die tegendruk te geven, is bij dit soort problemen altijd fijn !