Kwaliteit Brixton vs Royal Enfield

Ik denk dat de kwaliteitscontrole van de fabrikant het belangrijkste is.
Ze kunnen in China prima motoren en andere zaken bouwen, maar ze kunnen er uiteraard ook een zooitje van maken. Controle is hierin key.

Er worden ook Harley's in Thailand gemaakt, denk echt niet dat zij risico lopen dat de naam naar de kloten gaat, maar zij zullen heel goed toezicht houden op de kwaliteit.
 
Las net in een Pro-Motor dat ze ook Harley's in Thailand maken, denk echt niet dat zij risico lopen dat de naam naar de kloten gaat, maar zij zullen heel goed toezicht houden op de kwaliteit.
Ik heb een Yamaha uit Thailand.
Sommige dingen hadden duurzamer gekund.
De coating van het subframe in de cockpit roest.
2023 model.
Eigen fabriek.

BMW heeft al 100.000 motoren laten bouwen door TVS India.
Bij de mijne was de nokkenas rondgedraaid bij 17k.
Verder wel goed gescoord bij de duurtest van Motorrad deze 310 modellen.

Maar ook KTM en Triumph laten motoren produceren in deze landen.
 
YouTube staat vol tevreden gebruikers van de RE , er wordt zelfs mee geracet
Zo’n ding schijnt gewoon goed te zijn
Hij heeft ook nauwelijks meer pk dan de motor uit de vorige eeuw waar hij van afstamt
Zou er best een willen , maar ze hebben hem in Nederland veels te duur gemaakt , iets van in de 7000€ zou redelijk zijn ( zijn ze in de UK ook ) daar worden ze erg veel verkocht
 
Een Royal Enfield kost in het thuisland iets van €3.600,00.
Een hele mooie vind ik de TVS Apache 310RR, die kost nauwelijks meer.
Hier niet op de markt maar dan kost zo'n fiets ineens ruim het dubbele. _O-
CF Moto hetzelfde..
Terwijl een in Duitsland gemaakte BMW goedkoper is in Amerika.
Transport is het niet dus. -O-
 
Deze discussie is dezelfde als toen de Japanners begin jaren 70 de auto markt probeerden te veroveren. Iedereen wist ook zeker dat het troep zou zijn. Is achteraf aardig meegevallen. Net als er goede en slechte merken in Europa zijn heb je ook goede en slechte merken in China. Voor mij is de onderdelenvoorziening belangrijker. Veel dealers van Chinese motoren haken snel weer af waardoor je daarna een probleem met onderdelen hebt. Ik heb een Chinees fietsje en ben er tevreden mee. Enige zorg zijn de onderdelen. De dealer zit gelukkig in de regio.

En het is prima dat de A merken wat concurrentie krijgen, dan komen de prijzen hopelijk weer op een beetje redelijker niveau.
 
Een paar weken geleden weekend Eifel gedaan met de Cromwell. Hangt heerlijk aan het gas, schakelt boterzacht en genoeg bodemvrijheid om hele behoorlijke bochtensnelheden aan te houden. Dat ie daarbij 1:24,5 rijdt was ook al zo'n prettige verrassing. En het eerste en laatste stuk via de snelweg gewoon de cruise control erop.

Even een plaatje bij het praatje, uitzicht op Gerolstein.

uitzicht Gerolstein.jpg
 
Die vind ik leuk om te zien . Vrij kostbaar toch?
Wat heet kostbaar. Kwaliteit is niet goedkoop, ongeacht waar je het laat maken. Met de Nederlandse btw en BPM er overheen zit je op 12,6K. Een Bonneville T120 begint pas bij 16,4K voor de meest eenvoudige uitvoering.
 
Wat heet kostbaar. Kwaliteit is niet goedkoop, ongeacht waar je het laat maken. Met de Nederlandse btw en BPM er overheen zit je op 12,6K. Een Bonneville T120 begint pas bij 16,4K voor de meest eenvoudige uitvoering.
Ik had er lovende reviews over gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan