Triumph tiger 850 sport vs Triumph tiger 900 gt

Friso a2

MF'er
17 okt 2020
182
76
Ik zit alvast te kijken naar een volgende motor als ik van a2 naar a ga volgend jaar. (rijd nu Honda cb 500x)
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Triumph 850 sport of een 900gt. Wat zijn nou de verschillen naast cruise control en zitverwarming, waarvoor 4400 nieuwprijs meer voor de Triumph 900gt het logisch maakt?????
Daarnaast zie ik heel veel mensen de 850 triumph afkeuren terwijl die nagenoeg hetzelfde is/lijkt als zijn grotere broer.

Ik wil even een algemene mening willen over Triumph en deze 2 modellen.

Alvast bedankt:):):)
 
Ik heb zelf geen van beide (heb een 800), maar heb me er wel eens in verdiept. Naast de door jou reeds vermelde verschillen, heeft de 900 meer PK en koppel, groter TFT scherm, beter verstelbare vering, meer rijmodes (waarbij je bij de 850 volgens mij de ABS niet kunt uitschakelen), een middenbok, verlichte knoppen op het stuur en nog wat andere kleiner verschillen in het voordeel van de 900.

Als ik op Marktplaats kijk naar het prijsverschil tussen beide modellen (met vergelijkbare km), ligt die op ongeveer 2000 euro. Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken, maar als het mijn geld zou zijn, zou ik voor de 900 gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan