Tracer 900 - Hoeveel originele sleutels?

CBDrive

Rookie
30 sep 2020
15
4
Utrecht
Hi all,

M’n oog is gevallen op een Tracer 900, ik zie op MP wat modellen met BJ 2015-2017.

Wat mijn verbazing schetst is dat ik wisselend exemplaren tref met 2, dan wel 3 sleutels.

Wat is het correcte aantal? Twee overwegingen waarom ik dit vraag;

- Bij diefstal (ik woon in een niet zo’n lekkere buurt) wil ik niet in de situatie raken dat de verzekering 3 sleutels eist, en ik er maar 2 kan overhandigen.

- Motoren hebben vaak een rode sleutel die de ECU matcht. Rode sleutel kwijt = nieuwe ECU bij gezeik, en dat kost véél geld.

Ben benieuwd! Veel dank alvast.
 
Specifieke antwoord op jouw vraag weet ik niet, maar je kan als het goed is wel bij de dealer laten registreren dat je er een kwijt bent, dan halen ze hem ook uit de ECU. Zal je vast een certificaatje van kunnen krijgen oid.

Jaren geleden bij mijn opel corsa ook gehad/gedaan (die wel echt zelf kwijtgeraakt ;)).
 
Zo ver ik weet doet Yamaha al jaren 3 sleutels bij je motor. 2 zwarte en de rode moedersleutel.
 
Hi all,

M’n oog is gevallen op een Tracer 900, ik zie op MP wat modellen met BJ 2015-2017.

Wat mijn verbazing schetst is dat ik wisselend exemplaren tref met 2, dan wel 3 sleutels.

Wat is het correcte aantal? Twee overwegingen waarom ik dit vraag;

- Bij diefstal (ik woon in een niet zo’n lekkere buurt) wil ik niet in de situatie raken dat de verzekering 3 sleutels eist, en ik er maar 2 kan overhandigen.

- Motoren hebben vaak een rode sleutel die de ECU matcht. Rode sleutel kwijt = nieuwe ECU bij gezeik, en dat kost véél geld.

Ben benieuwd! Veel dank alvast.

Je geeft het goede antwoord zelf al.
Vanaf de generatie modellen zoals de FZ6, FZ1, XJ6, zeg pak m beet 2006 hebben Yamaha's 3 sleutels, waaronder 1 rode. Zonder de rode kan je geen nieuwe sleutel laten aanmaken. Die moet er dus altijd bij zijn.
Als je een zwarte mist is dat slordig, maar wel op te lossen.
 
Dank allen, voor de (snelle) antwoorden. Rode sleutel is zo te lezen een absoluut minimum. Ik kan verder zo. Goed weekend all en veilige KM 😎
 
Bij Yamaha kan je enkel een extra sleutel laten coderen met de rode sleutel.
Maar bij veel slotenmakers kan het ook aan de hand van een zwarte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan