Injectie is nu eenmaal zo eenvoudig, als hij BDP, toerental en een gasklepstand weet gaat de rest vanzelf.Ja, dat zal met de throttlebodys, lamda's en injectoren wel gaan. Maar dan, een megasquirt eraan hangen?
Als het zo eenvoudig is, is het niet leuk meer.
Valt wel mee. Vooral bij dat haastige rotonde werk zal injectie en pomp 'n stuk betrouwbaarder zijn.Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....
ik had trouwens met mijn GL op LPG precies hetzelfde fenomeen. Niet zo zeer op rotondes, maar als ik even lekker aan het driften was in het gras of zand, dan begon die na een paar dwarse rondjes ook te pruttelen
Ik heb nooit echt goed kunnen snappen waar dat nu door kwam
Misschien dat de membraan in de verdamper klok een beetje gaat klapperen
Maar als je brandstof pomp er mee stopt sta je wel mooi voor lul.
Zeker als je de avond ervoor nog hebt lopen opscheppen dat injectie betrouwbaarder is dan zwaartekracht....
Ja, jij rijdt zeker als een oud wijf.Ik ga natuurlijk als een natte krant om rotondes, maar de verdere nadelen van carburateurs zoals uitgelubberde mengbuizen, Zwellende O-ringen, hangende vlotters en verstopte kanalen heb ik nog nooit ondervonden.
Ook tank ik gewoon Euro95
Verder zeg ik, gewoon doen!
Ja, jij rijdt zeker als een oud wijf
Ja, jij rijdt zeker als een oud wijf.
Maar ik denk dat je genoeg rijdt om de troep door te spoelen. Maar als je tegenwoordig je motor drie maanden stil laat staan kan je de carburateurs uit elkaar trekken. Kijk in maart of april maar in "techniek" of ga eens bij een motorzaak babbelen die klanten met oudere fietsen heeft. Ultrasoonbakken zijn nog nooit zo populair geweest.
Ons Cagiva Canyonnetje met carb, doet het nog steeds perfect!
Mijn Aprilia Pegaso met injectie ook! Wel in zijn 64000km, 3 keer uitgevallen met brandstofpomp problematiek.
1 x pomp defect, 1x stekkertje van plus draad in de tank afgebroken, vorige week benzineslang van de pomp (in de tank) afgeschoten, om één uur 'snachts.
half vier in bed gekropen....
Onze BMW met zijspan heeft nog geen brandstofkuren vertoont (injectie), trekt de stenen uit de straat en trekt als een beer van een rotonde weg, zonder sputteren!
Dan denk ik dat er met je motor niks mis is.
Hij houdt gewoon in omdat het toerental laag is op het moment dat je de koppeling laat opkomen.
Als dit zo is, moet je gewoon een heel klein beetje druk op je koppeling handle houden, tot je wat hoger in toeren rijdt.
Kan je trouwens niet, gewoon,in die versnelling waarnaar je opschakelt, al de rotonde opgaan?
Lijkt me veel sneller en minder schokkerig.
Bovendien gaat alles dan vloeiender, waardoor je minder op je motor hoeft te letten en je je beter op de te kiezen lijn kan concentreren.
Als dit goed gaat, moet je je wel realiseren, dat het overige verkeer deze snelheid
niet verwacht en denkt nog even voor jou de rotonde op te kunnen....
Zo doe ik het met de solo wel. Een grote rotonde een versnelling te hoog insteken zodat ik zonder schakelen in een keer door kan halen. Met het span ga ik niet zo hard, dan schuif ik van het zadel af.
Ik durf niet te beweren wat harder gaat. Ik denk dat ik de stadse mini rotondes rechtdoor met de solo harder neem. Gewoon omdat je alleen de motor om hoeft te kantelen. Met het span heb ik met de haakse uitrit moeite het wiel laag te houden, of zelf aan boord te blijven. Om nog maar te zwijgen over de geluiden uit de bak.dit kan ik niet zo goed volgen.
ik durf met een solo ook best wel wat, maar met 3 wielen ga ik echt veel harder de rotonde over
Istie weer geel?
heel gaaf span en tis dat mijn budget het nu niet trekt, anders had ik zoiets wel aan mijn trx willen bouwen. was er zelf met benzinebom GN400.
momenteel op de wip om die te verkopen en een span aan te schaffen om eens te proberen en iig een aantal jaar te rijden zodat de kleine ook mee kan. is dat een raar idee?
en hoe zit het met de regels ivm omzetten kenteken voor 1 juli ??