Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als deze bus voor demontage klemvast zat, maar nu nie,t is er met de montage iets mis.
Ik neem aan dat de lagers exact de zelfde maatvoering hebben.
Dus zitten ze nu verder uit elkaar, waardoor er tussen de lagers meer ruimte is als voorheen.

Of de binnenbussen van de oude lagers zijn naar elkaar toegekomen. Die oude lagers zijn niet voor niets "oude" lagers.
 
Als de binnen bussen van de oude lagers naar de vul bus toe zijn gedrukt, had je dit probleem bij de vorige montage ook al.
Je moet dit aan de binnen bussen van de oude lagers kunnen zien, aan het slijt patroon.
Dan zou de buitenkant van de binnenbussen tegen de kogels aan zijn gelopen.
De kogels hebben op hun beurt weer tegen de binnenkant van de buitenbussen aangelopen.

Als dit het geval is, dan doet je vul bus zijn werk niet en moet je inderdaad gaan shimmen, of naar een langere bus.

Maar het kan ook door je lager passing komen (lager kantelt/vervormt tijdens zware belasting)
Of ongeschikte lagers.
Of beschadiging van de lagers tijdens montage(slaan/persen op de binnen bus).
 
In het voorwiel van de BMW waar we de schommel voor bouwen zitten ook kegel lagers.
De tussenbus heeft exact de juiste lengte voor de perfecte afstelling.
 
Het is even stil hier. Nogal slechte wifi of internet op het engelse en welshe countryside. Nu wel even in het centrum van Cardiff...
 
Het is even stil hier. Nogal slechte wifi of internet op het engelse en welshe countryside. Nu wel even in het centrum van Cardiff...


Hoi, Paintert. Het is hier ook stil. Iedereen is aan het vakantie vieren.

 
Dan ben je dus ook niet zo op de hoogte wat er zoal gebeurd in Nederland

Even een update wat betreft de verkeerssituatie:
Ga niet via Alphen a/d Rijn terug. De brug is stuk
 
Tjongejonge. Al meer dan een maand dooie boel hier. Maar dat gaat veranderen.
 
Druk geweest met vanalles en nogwat. Wel gereden met het span (EGT) maar niks gesleuteld. Probleemloos span. Tot gisteren. Benzine lucht in de kofferbak. En niet weinig ook. Die tank lijkt wel een gebed zonder eind. Dus hoppa, druit met dat ding!
 
Hmm, balen dat het ellende blijft met die tank.

Maar vertel eens, wat zijn je plannen? Ik neem aan dat er weer iets groots te gebeuren staat?
 
Het probleem is al meerdere keren de aansluiting tussen vulbuis en tank. Ik had dat gedicht met bison kneedbaar staal gedaan. Das epoxy. Maar ook dat houdt het niet langer dan twee jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.