bij mij zit er gewoon een "antiretour " prulletje op , maak langs de "goede " kant de leiding los en er loopt niets uitMaar nu gaat het anders worden. Ik laat een aluminium tank maken van ruim 35 liter. Die komt in de kofferbak. De motortank vervalt dan. Ook komen de pompen onder de tank.
Ik kan al de ervaringen die ik opgedaan heb mooi gebruiken voor het ontwerpen van een nieuwe tank!
Het enige wat ik ook nog hebben moet zijn twee kogelkranen oid. Als er eens een pomp ofzo los moet, wil ik een kraantje dicht kunnen zetten zodat niet alle benzine eruit loopt. Iemand suggesties?
let op. dat kan wel eens iets tapse draad zijn.Wat zou zo'n early Harlie voor schroefdraad in de tank hebben?
freebirdcustommotorcycles.comJa, dat zal. Maar wat is een bung?
Maar ik ben er uit . Het is 3/8 BSPT.
De afdichting ben ik van plan om te doen met gastape. Dat heb ik bij mn oude tank ook altijd gedaan en heeft nooit problemen gegeven
de ouwe harley bezine kraantjes lopen een klein beetje taps. hoe strakker je hem aandraait de better de afdichting was het idee.Het gat is toch gewoon cilindrisch dan?
Daar hoef je geen aparte tap voor te hebben volgens mij, behalve dat hij 3/8 gas moet zijn natuurlijk.
vriend van mij heeft een tap hiervoor dus dan is het vrouwtje ook conisch. iig bij mijnja dat snap ik, dat is een conische afdichting.
Ik bedoel dat in dat geval alleen de mannetjes conisch zijn, de vrouwtjes (het gat) wordt gewoon cilindrisch gemaakt.