KX250 versus KDX250

Een KX is een echte crossmotor en de KDX is een aangepast uitvoering, met kenteken, andere demping, enz.enz.
 
Andere demper, bedoelde ik. Is dus een straatuitvoering, met ook nog eens een andere tank, lichtspoel en levert iets minder vermogen.
 
ik dacht dat een kdx ook een andere cilinder heeft als een kx250.Dus een wat mildere cilinder als ik het goed heb.
 
het zit em niet in de cilinder maar in de versnellings bak een kx heeft kortere versnellingen dan een kdx waardoor hij over een lange afstand minder toeren maakt en dus minder slijt
 
Een KX heeft een lange 1 en voor de rest een kortere bak dan een kdx

kx heeft ook andere uitlaat/demper, vliegwiel, reserve kraantje, standaard, frame buizen hebben andere vorm enz,

veel dingen zijn wel uitwisselbaar.

kx chassisnummer begint met kx, bij een kdx met dx

hier mijn kdx250 '91
kawakdx2506hu.jpg


en dit mijn kx250 van 91, omgebouwd tot enduro
kdx2wz.jpg
 
Kun je op een KDX ook crossen op een crossbaan?
Of is 'tie daar te tam voor?
 
Je kunt er wel mee crossen, maar tegen een andere 250 zonder enduro-kit, maak je niet veel kans.
Gewoon leuk op de zaterdag een stukkie meepikken wil best wel.
 
Is een KX250 enduro dan een KX250 met verlichting, dus minder ver teruggeschroefd als een KDX250?
 
Een KX is niet teruggeschroefd, maar gewoon een crosser die op kenteken is gezet.

Een KDX is een motor die ook geschikt is gemaakt voor straatgebruik, dus iets minder vermogen en iets meer voorzieningen.

Heeft dus inderdaad minder vermogen dan een KX en door de andere overbrenging komt het er ook soepeler uit, maar geloof mij maar, dat het nog steeds wel leuk is!
 
Ik heb een (volgens de papieren) KDX van 1993 gekocht, maar volgens mij is het een KX, want het framenummer begint met KX250.....E. Op het kenteken staat bij handelsbenaming KDXE 250. Framenummer bij balhoofd ziet er normaal uit, niet overgeslagen o.i.d.

Er zit verlichting op, maar daarmee heb je het ook gehad. Op de kappen zit een KX stickerset. Er zit geen standaard aan de achterbrug.

Hoe kan ik zien welk type en bouwjaar de motor is?

full
 
Laatst bewerkt:
is een omgebouwde kx cross van 92

kijk in je velgen voor bwj

8 91 bevoorbeeld is gemaakt in 8ste maand 91, en moto is dan een 92er
 
Op de velgen staat 991, ik had het framenummer verkeerd, dat is KX250Jxxxxxx. 't Is dus inderdaad een KX250 uit 1992 op kenteken. De stickerset is volgens KX museum wel van een 1993'er.

Heeft iemand een werkplaatshandboek van dit type over?
Of in PDF formaat beschikbaar?
 
en een echte kawasaki kx250 enduro dus niet omgebouwd, valt die alsnog onder de zelfde norm als crosser of is die weer anders dan de kx250 crosser en de kdx samen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan