Kymco dinkstreet 300i ABS (start niet)

YITIK

Rookie
21 apr 2023
6
0
rtHallo,

ik heb een Kymco dinkstreet 300iABS. De scooter werd tijdens de wintermaanden niet gebruikt. De batterij heb ik gedurende de wintermaanden aan een druppellader aangesloten. Begin deze week wou ik min scooter starten. Maar helaas kreeg ik hem niet gestart. Ik dacht eerst dat de batterij stuk was en heb een nieuwe batterij geplaatst. Zelfs met een nieuwe batterij kreeg ik hem niet aan de praat. Als ik het contact opzet gaan de beide meters zowel van de toerenteller als de snelheidsmeter tot op het einde en terug met een zoemend geluid (normale opstartcontrole). Maar wanneer ik de beide remmen ingedrukt houd en op de startknop duw, start de scooter niet. Ik heb de zekeringen die boven de batterij bevinden nagekeken. Die zijn allemaal OK. Kan iemand mij informatie geven omtrent het probleem??

Met vriendelijke groeten
 
Hey,
Heb dat reeds meermaals geprobeerd. Daar ligt het niet aan.
 
Gaat de startmotor wel rond?
Spuit de injector brandstof in? Hoor je de brandstofpomp draaien?
Vonkt de bougie?
 
rtHallo,

ik heb een Kymco dinkstreet 300iABS. De scooter werd tijdens de wintermaanden niet gebruikt. De batterij heb ik gedurende de wintermaanden aan een druppellader aangesloten. Begin deze week wou ik min scooter starten. Maar helaas kreeg ik hem niet gestart. Ik dacht eerst dat de batterij stuk was en heb een nieuwe batterij geplaatst. Zelfs met een nieuwe batterij kreeg ik hem niet aan de praat. Als ik het contact opzet gaan de beide meters zowel van de toerenteller als de snelheidsmeter tot op het einde en terug met een zoemend geluid (normale opstartcontrole). Maar wanneer ik de beide remmen ingedrukt houd en op de startknop duw, start de scooter niet. Ik heb de zekeringen die boven de batterij bevinden nagekeken. Die zijn allemaal OK. Kan iemand mij informatie geven omtrent het probleem??

Met vriendelijke groeten
Je meters gaan tot op het einde en terug. Is OK.
Dat zoemend geluid dat je hoorde is denk ik de brandstofpomp. Dat is ook OK.
Dan knijp je de remmen in en drukt op de starterknop. En dan vermoed ik dat er helemaal niets gebeurt. Geen startmotor, niets. Maar je dashboard valt niet uit.
Klopt dat?

Als dat zo is dan is er een schakelaar die het starten verhindert.
Er zijn er niet zo veel:
- 1 van de remhendels moet ingedrukt zijn. Maar bij jou lukt het zelfs niet met beide ingedrukt. Dus dat zal het wel niet zijn. Maar om zeker te zijn: zet het contact aan, normaal zou dan je achterlicht moeten branden, knijp dan één voor één je remhendels in, dan zou telkens je remlicht moeten aangaan. Als dat het geval is dan kan je deze optie al helemaal afvinken want de sensor / schakelaar die je remlicht bedient is dezelfde die bij het starten bewaakt dat je een remhendel hebt ingedrukt.
- de zijstandaard moet opgeklapt zijn. Hoe heb je je scooter tijdens de winter gestald? Op de zijstandaard of op de middenbok?
- de noodstop moet uit staan. Die knop durft wel eens wat corroderen en geen goed contact meer maken.

Andere zijn er niet. Het moet één van deze zijn.
 
Hallo allemaal.

De scooter heeft heel de wintermaanden op de zijstaander stilgestaan. Ik heb tevens de zijstander meermaals op en af gezet. Wanneer ik de zijstander naar boven duw, krijg ik een geluid. Volgens mij ligt het probleem niet daar aan. Ik zal morgen eens kijken naar de piste van de rem en de achterste stoplicht. Ik houd jullie op de hoogte. Buiten dit is er volgens mij nog de piste van de relais. De startmotor hebben wij getest door rechtstreeks met een kabel van de batterij naar de startmotor. Die was in orde. Zijn er nog zekeringen buiten de zekeringen boven de batterij? Zijn er misschien nog zekeringen of relais aan het stuurkolom?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg
Yitik
 
Dat weet ik niet. Ik heb geen Kymco.
Als je hem vindt, check dan eerst of je startknop het doet, maw: of er spanning op de relais komt.
 
Hallo allemaal,

Ik heb de piste van de achterste stoplicht nagekeken. Wanneer ik het contact opzet en aan de achterste rem trek, merk ik dat het stoplicht niet brandt. Weet iemand waaraan ditvkan liggen? Is het een zekering of is het een relais de oorzaak hiervan? Dit kan effectief de reden zijn waarom de scooter niet start.

Mvg
Yitik
 
Hallo allemaal,

Ik heb de piste van de achterste stoplicht nagekeken. Wanneer ik het contact opzet en aan de achterste rem trek, merk ik dat het stoplicht niet brandt. Weet iemand waaraan ditvkan liggen? Is het een zekering of is het een relais de oorzaak hiervan? Dit kan effectief de reden zijn waarom de scooter niet start.

Mvg
Yitik
Werkt het remlicht ook niet als je de voorrem aantrekt?

Als je het contact aanzet, brandt het achterlicht dan wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan