Komt omdat het radiale remklauwen zijn, daar gaat minder kracht op verloren....komnt BMW nu pas mee terwijl de Taiwan scooters het al jaren hebben.
Dat had de Xciting 400 samen met de Maxsym als enige scooters al in 2014, daarna nimmer nog een
scooter uitgekomen met radiale voorremmen... 'raar maar waar', de rest rijd nog rond met die kinderlijke axiale remklauwen.
Radiaal remt idd. stukken beter, ik rij nu X-ADV afgelopen jaar nieuw gekocht, ik mis nog steeds de remkracht
van mijn Kymco, zaten nog wel een paar dingetjes op de Kymco die ik mis, en dat zijn soms maar hele kleine details
zoals b.v. de kofferbak verlichting die bij de Kymco's netjes wordt geregeld via een lichtgevoelige cell.
Alle andere scooters die er bestaan hebben nog zo'n dom mechanisch schakelaartje wat het natuurlijk net niet is ten opzichte
van een licht gevoelige cell die nooit kapot gaat of een mechanische storing heeft waardoor je accu wordt leeg getrokken terwijl jij net naar huis wil.
Zou niet weten waarom de yamaha degelijker zou zijn, heb de 400 al weer zien staat met verroeste achterveren, dat speelt yamaha al parten sinds
2007 in de 200/300 reeks.
Degelijk betekend voor mij b.v. doorlopende voorvorkpoten, dan heb je veel minder onderstuur, ook dat kennen ze niet bij yamaha, zit dan weer wel op
de Kymco's en dan is de Xciting nog lichter qua gewicht ook, dus degelijk? tis maar wat je degelijk vindt, het zit allemaal tussen de oren.
Taiwan is een beetje het 2e Japan geworden, het ligt weliswaar naast China maar is een compleet ander land.